ממונה בטיחות או יועץ בטיחות?

תחום הבטיחות במפעלים ובחברות שונות חשוב מאין כמוהו. אומנם בחיי היומיום אנחנו לא תמיד עוצרים לחשוב על כל האסונות שעלולים להתרחש, אך מצד שני, כולנו יודעים שעלולות לקרות תקלות, תאונות וגם שריפות. לכן נשאלת השאלה מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להגדיל את הבטיחות במקום, שכן לא מדובר על עניין פשוט כל כך. למעשה, בפועל מדובר על עבודה מקצועית ביותר שדורש ידע וניסיון, מה שמסביר מדוע בכל מפעל של כל חברה צריך גם את שירותיו של ממונה בטיחות. איש מקצוע כזה יכול לייעץ לחברה או למפעל בנוגע לדרישות השונות של החוק ובנוגע לתקנות הבטיחות. זו עבודה חשובה ביותר שכן המעסיק, או בעל המפעל, יוכל בצורה כזאת לדאוג הכי טוב שאפשר לבריאות ולבטיחות העובדים שלו. לכן, אם גם אתם מנהלים היום מפעל או חברה, כדאי שתבינו שהאחריות לשלום העובדים היא שלכם. זו הסיבה שבגללה תמיד כדאי יהיה להתייעץ עם המומחים בנוגע לבטיחות במקום, כי מה פתאום שתיקחו סיכונים מיותרים?

 

איך לבחור את היועצים שלכם?

בין אם אתם רוצים לדבר עם יועץ בטיחות ובין אם אתם רוצים שיהיה ממונה בטיחות קבוע שעובד בחברה, כדאי יהיה לבדוק אל מי אתם פונים. חשוב להבין שבדרך כלל יועץ בטיחות יגיע מבחוץ, יבדוק את המבנה וייתן לכם מספר עצות ואילו הממונה על הבטיחות יימצא במקום באופן קבוע. יש כמובן יתרון להעסקת ממונה בטיחות, שכן בצורה כזאת תוכלו לדעת שהבטיחות בשיאה תמיד ולא רק כאשר היועץ מגיע כיוון שהזמנתם אותו. כך או כך, יש לבדוק שאתם פונים אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש, כי כאמור, בכל מה שקשור לבטיחות חבל יהיה לקחת סיכונים, לסכן את העובדים וגם את המבנה.

 

העברת הדרכות בטיחות לעובדים

מבר לכך שתוכלו להעסיק יועץ בטיחות וגם לדאוג שיהיה אדם שתפקידו להיות ממונה על הבטיחות, יש טעם לדאוג גם להנחלת הנושאים הללו לכלל העובדים. אם ניקח לדוגמא את ההתנהלות במקרי שריפה ומול אש באופן כללי, אנחנו נראה שככל שהעובדים יידעו טוב יותר כיצד להתנהג – כך ניתן יהיה למזער את הנזקים. לכן כדאי לדעת שיש לא מעט חברות היום שעוסקות בהעברת הדרכות שונות לעובדים, אז למה שלא תפנו אל חברה כזאת? להדריך את העובדים שלכם בנוגע לנושא כמו בטיחות באש זה אחד מהדברים החשובים ביותר. בצורה כזאת לא רק הם יידעו כיצד להתנהג כדי למזער את הסיכון לשריפה, אלא הם גם יידעו מה עליהם לעשות במידה ושריפה פורצת. זה הוכח בשטח שכאשר העובדים יודעים כיצד להתנהג הפגיעה, הן בעובדים והן ברכוש, הרבה יותר קטנה והאפשרות לכבות את השריפה גדלה. אל תזלזלו בנושא הבטיחות במפעל שלכם ופנו עוד היום אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש בתחום הזה.

בטיחות בעבודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבודות בטון - מידע מקיף
עבודות בטון – מידע מקיף

עבודות בטון הן חלק בלתי נפרד מכל פרויקט בנייה או שיפוץ. הן כוללות יציקת בטון, עיבודו וגימורו, וכן פעולות נלוות כמו ניסור, קידוח והתקנת אביזרים.

קרא עוד »