איך להתמודד עם מנהל מעצבן?

אז יש לכם מנהל שאולי קצת (או דווקא הרבה) מעצבן אתכם. פשוט מרגיש שאתם והוא זה פשוט לא עובד ביחד. אבל אולי אתם אוהבים את מקום העבודה ושואבים סיפוק, ולא רוצים לעזוב כל כך מהר. בדיוק בשביל זה נכתב המדריך הבא שנועד לענות על השאלה – איך להתמודד עם מנהל שמעצבן?

אז רגע לפני הפיטורין, לפני שאתם מתפוצצים עליו (או עליה), רגע לפני שאתם אומרים נואש – הינה כמה דברים שיכולים לעזור.

 

לזהות מה חשוב למנהל המעצבן

הדבר הראשון שנרצה לעשות, זה רגע לצאת מתוך תפיסת העולם שלנו, ודרך הראייה האישית שלנו, ולהרכיב משקפיים אחרים. לנסות ולהבין מה חשוב לאותו מנהל. אם הייתם מסתכלים מהצד, אוביקטיבים כביכול לסיטואציה, מה היה מניע את המנהל להתנהג כפי הוא מתנהג? אז רגע לפני שאני מעצבן אתכם בכך שאולי תחשבו שאני מצדיק את אותו המנהל זה לא המצב.

אני בטוח שההתנהגות שלו מעצבנת אתכם. אבל אולי, רק אולי, הסיבה שהוא פועל בדרך שהוא פועל לאו דווקא נובעת מהסיבות שאתם כל כך בטוחים בהם. ולכן הדבר הראשון זה להבין שיכול להיות שלאותו מנהל עשויה להיות פרשנות אחרת למצב

הינה כמה רעיונות:

  • המנהל עונה לכם בדיליי גדול

פרשנות א': הוא מסנן אותי, לא אכפת לו ממני, הוא עף על עצמו, הוא שם עלי פס.

פרשנות ב': הוא עסוק, יש לו הרבה עבודה, היה לו יום עבודה ארוך ועכשיו הוא עם המשפחה/הילדים, הטלפון שלו על שקט.

  • המנהל חסר סבלנות איתכם

פרשנות א': הוא קוץ בתחת, הוא אדם עצבני וחסר סבלנות, הוא נוקשה, הוא לא מבין ולא קשוב

פרשנות ב': יש לו הרבה לחץ במסגרת העבודה, אולי הייתה לו שיחה לא נעימה קודם, וזה משפיע עליו, הוא אדם שחשוב לו התכל'ס ושדברים יקרו.

 

להבין מה חשוב לנו באמת

אז רגע לפני שאנחנו מתפרצים, צועקים, נעלבים. ההזמנה היא רגע לעצור ולנשום. ולשאול מה חשוב לנו? האם המטרה שהעבודה תהיה פוריה? שיהיה לי טוב בעבודה? שאוכל לעבוד בצורה אפקטיבית?

כשאנחנו מונעים מתוך מטרת העל שלנו, אנחנו יכולים להגיב בצורה יותר מאוזנת ופחות אימפולסיבית.

עם זאת, גם חשוב להבין היכן עובר הגבול – איזה סוג יחס אנחנו לא מוכנים לקבל, מה פוגע בנו, מה מפריע לנו בדרך התקשורת וההתנהגות של המנהל.

אפשר ללמוד איך לנהל תקשורת בריאה יותר דרך קורס – פרטי הקורס כאן

 

לדבר עם המנהל המעצבן

זה הזמן לקבוע פגישה עם המנהל ולהציף. אני נדהם לגלות כמה עובדים ועובדות שומרים את התחושות לעצמם ולא משתפים "כי אין מה לעשות". אז בואו ננסה.

אפשר לקבוע עם המנהל פגישה ולשתף אותו בתחושות.

הינה מבנה טוב לשיחה

"אני מבין שאת. ה _________" – חלק א' להבין את הצד השני

"עם זאת, חשוב לי לשתף שזה גורם לי להרגיש/לחשוב ש……" – לבטא את הצרכים שלנו

"איך לדעתך אפשר לשפר את זה?" —– לתת לו מקום לבטא את הדעה והרעיון שלו. לתת לו בתור מנהל להוביל לפיתרון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קורס הדמיה
מה זה קורס ויזואליזציה?

בעולמות הדאטה, אחת הדרכים היעילות ביותר לניתוח והבנה של נתונים שונים וכן הנגשתם לבעלי תפקידים שונים בארגון הינה הדמיית נתונים. או בשפה המדוברת: ויזואליזציה. קורס

קרא עוד »