אחד יחיד ומיוחד

לכל אחד מאיתנו יש את היעד האחד הזה שאנחנו אוהבים ומחכים לחזור אליו כל פעם מחדש. כן, גם כשאנחנו כבר הכנסנו עיר אחרת לתוך מנוע החיפוש של כרטיסי טיסה, היד עדיין נמשכת למחוק את מה שהקלדנו ו"לבדוק רק לשנייה" כמה עולים כרטיסי טיסה ליעד האהוב. הרבה פעמים אנחנו באמת עושים זאת וכעבור כמה ימים מוצאים את עצמנו עומדים בשדה תעופה המוכר של העיר האהובה.

כמובן שלכל אחד יעד משל עצמו, ישנם כאלה שבשבילם חופשה בבלגיה תמיד משאירה טעם של עוד, ישנם אחרים שמחפשים כל הזמן השכרת רכב בפורטוגל כי ליסבון, פורטו ואלגרבה אלה מקומות שהחיים לא יהיו אותו הדבר בלעדיהם. אנחנו מסתכנים בלהיות מעט צפויים, אבל אין לנו שום בעיה להודות שהיעד האהוב עלינו הוא פריז – לשם אנחנו מזמינים אותכם להתלוות אלינו היום.

 

 נקודת מבט

להישאר אדיש לפריז אי אפשר. העיר הזאת דורשת מאיתנו להחליט בקשר אליה ולתפוס עמדה. רבים טוענים שהיא מלוכלכת, שהיא מלאה בסנוביזם והמון שופוני. אחרים יודעים להגיד שהיא נאמנה לעצמה, מלאה באור בכל פינה של הרחוב ועל מנת להכיר אותה באמת, צריך לסטות מדרכים של התיירים. לא קשה להבין לאיזו קבוצה אנחנו משתייכים.

 

 המלצה ראשונה

בניגוד גמור לכל עיר אחרת, שבה נמליץ לכם להתאכסן במרכז העיר שלה, לפריז אין באמת מרכז העיר. או יותר נכון מרכז עיר שהוא מוגדר. לובר זה מרכז? או אולי מגדל אייפל? או אולי בכלל הרובע הלטיני? וזה, מבלי בכלל להגיד שכל המקומות האלה נמצאים במרחק אחד מהשני ולעיתים, אפילו משני צדדים מנוגדים של נהר הסיין.

לכן, תרגישו בטוחים להתרחק מעט מהרובעים המוכרים דוגמת הרובע ה – 1 עד ה – 3 ולחפש להתאכסן ברובעים כמו הרובע ה – 9 (אזור האופרה), רובע ה – 17 (אזור Batignolles  המאוד טרנדי) ורובע ה – 18 (אזור המונמרטר).

 

 מונה ליזה או לה ג'וקונדה?

העיר צועקת לנו אמנות ואנחנו לא יכולים להתעלם מהצעקה הזאת. אבל בניגוד גמור לכל מדריך תיירים שקורא לכם לבקר במוזיאונים דוגמת לובר או ד'אורסיי (ואנחנו לגמרי נמליץ במקרה זה ללכת על ד'אורסיי), יש עוד שפע של מוזיאונים מדהימים (לעיתים אף חינמיים שמחכים לכם).

Petit Palais, שהתערוכה הקבועה שלו היא חינמית, זה לגמרי אחד מאותם המוזיאונים המומלצים, ביחד עם מוזיאון ה –Carnavalet, שבו ניתן ללמוד הכל על ההיסטוריה של פריז מרגע היווסדה ועד ימינו. כן, חינם אף הוא.

בנוסף, לא נשכח את מוזיאון ה – Orangerie הקסום ובו יצירות של אמנים מוכרים כמו קלוד מונה ואמדאו מודיליאני ואת ביתו של פבלו פיקאסו, שבו ניתן להתרשם לא רק מיצירותיו, אלא גם לקבל הצצה אל האדם שהוא היה. חינם ביום ראשון הראשון של החודש.

 

 פארקים פארקים

אם יש דבר נוסף שפריז מצטיינת בו, זה כמות הפארקים שיש בה. כולם מכירים את טווילרי ואת גני לוקסמבורג (אנחנו לגמרי עם גני לוקסמבורג) אבל מה עם מקומות מעט יותר "מקומיים" דוגמת jardin des plantes או coulee verte – שהיא טיילת יוצאת דופן שנבנתה על גשר רכבות ישן באזור הבסטיליה? בכל רובע ניתן למצוא פארקים גדולים כקטנים, כאלה שלא נקרא עליהם בשום מדריך טיולים והם – הם המקומות הנכונים לחוות את הווי פריזאי אמיתי.

 

 מתי אוכלים?

דווקא בנקודה זו אנחנו לא הולכים להמליץ לכם על מקומות ספציפיים רבים, כי הם רבים כל כך. אנחנו רק נגיד לכם שלשתות קפה עם נוף של מגדל אייפל או לאכול מקרון ב – Laduree, זה לאו דווקא לחוות את צרפת. תקנו באגט – Le Pain Retrouve ברחוב Martyrs הוא מקום מומלץ מאוד, תכנסו לחנות גבינות ממש ליד ותבקשו כמה המלצות ותלכו לעשות לכם צהריים מהנים במיוחד על המדרגות של מונמרטר – לא סתם המלצנו לכם על רובע ה – 9 וה – 18.

 

 לסיכום

פריז היא העיר הנכונה ביותר, לעשות בה את מה שממליצים כל הרומנטיקנים שאיכשהו הגיעו להיות מדריכים לטיולים – ללכת לאיבוד. אל תפחדו לפנות לרחובות צדדים, אל תפחדו לרדת בתחנת מטרו לא שלכם ואולי, אפילו כדאי שתיקחו אוטובוס ופשוט תיסעו בו עד שתחליטו לרדת. פריז הכי אוהבת אותכם ככה – חיים.

אחד ייחודי ומיוחד

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חופשות
10 רעיונות לחופשות ייחודיות

בעולם המהיר של היום, שבו שגרה ומונוטוניות שולטים לא פעם בחיינו, חיוני לקחת הפסקה ולצאת לחופשה שהיא באמת ייחודית ובלתי נשכחת. בעוד טיולי חוף מסורתיים

קרא עוד »