איזה שואב אבק הכי מתאים לבית שלכם

השיפורים הטכנולוגיים שעברו שואבי אבק בשנים האחרונות הפכו את שואב האבק למוצר שלא ניתן לוותר עליו, לפחות לא אם אתם מעוניינים בסטנדרט ניקיון גבוה.

לפני שרוכשים שואב אבק חשוב לשאול את עצמכם מספר שאלות, וזאת מפני ששואבי אבק נבדלים זה מזה במטרתם ואופי פעולתם.

 

סוגים של שואבי אבק והתאמתם לצרכים

הסינון הראשון שמבצעים כאשר מעוניינים לרכוש שואב אבק הוא סוג שואב האבק. אלו הם הסוגים הנפוצים של שואבי אבק:

שואב צילינדר (נגרר):

שואב המתאים למרבית משימות השאיבה בבית. היתרון של שואב אבק זה הוא יכולת התמרון הרבה שלו והיכולת להגיע למקומות צרים. נהדר לניקוי ספות וריהוט מרופד, וילונות, אריגים ועוד. ניתן כמובן גם לשאוב אבק משטיחים, אך הוא פחות יעיל בעבודה על שטיחים גדולים ועבים.

 

שואב אבק עומד:

השואב האולטימטיבי לשטיחים עבים המתפרסים על שטח נרחב. נהדר לשאיבת שיערות בעלי חיים. רכיב חשוב בשואב אבק עומד הוא הצינור שלו: כמה הוא ארוך, גמיש ונוח לשימוש.

 

שואב אבק אלחוטי:

אחד השיפורים הניכרים בשוק הוא בתחום שואבי האבק האלחוטיים, כאשר שואבי אבק אלחוטיים כגון שואב אבק רובוטי שיאומי עשו להם שם ונחשבים לשואבים יעילים במיוחד ונוחים מאוד לשימוש. שואב אבק אלחוטי מיועד לשאיבת אבק היכן שאין נקודת חשמל, או עבור מי שמעוניינים להימנע מהתלות בחיבור לכבל חשמל מסורבל.

 

שואב רטוב יבש:

שואב אבק בעל קיבולת גדולה המסוגל לשאוב מים. בדרך כלל שואבים אלו הם גדולים וכבדים יותר ולכן נוחים פחות לתמרון.

 

איכות השאיבה והסינון

הפקטורים המשפיעים על איכות השאיבה והסינון של שואב אבק הם עוצמת היניקה הנמדדת ב-WSP (אל תתבלבלו עם הספק מנוט וואט), שיטת השאיבה (צקלונית או ישירה) ואיכות הסינון, כלומר מהי איכות האוויר הנפלט מהשואב חזרה לחדר, כאשר איכות זו תלויה בעיקר באיכות הסינון של שואב האבק.

 

נוחות שימוש

בשואבי אבק נוחות שימוש הוא עניין קריטי, וזאת משום ששואב אבק דורש מעורבות גבוהה מצד המשתמש ומצריך טיפולי אחזקה. התאמה של מאפייניו של שואב האבק לצרכיכם יכולה להשפיע באופן ניכר על נוחות השימוש של שואב האבק. כך למשל יש להתאים את גודלו ומשקלו של שואב האבק לצרכיכם, ולזכור שמשקל גבוה משמעותו שואב אבק קומפקטי פחות ולפיכך נוח פחות לאחסון ותמרון בעת העבודה; כמו כן יש לשים לב לתכונות השימושיות של שואב האבק: כך למשל, במידה ורכשתם שואב אבק שאינו אלחוטי חשוב לשים לב לאורך הכבל המחבר לנקודת חשמל שכן הוא קובע כמה תוכלו להרחיק. שימו לב גם לגמישות הצינור, קיומו של חיווי שואב מלא וקלות האחסון של רכיבים נלווים.

 

אחריות

ככל שהשימוש שלכם בשואב האבק אינטנסיבי יותר כך מומלץ לבחור שואב אבק עם תקופת אחריות ארוכה יותר. משך האחריות המקובל בשוק הוא בין שנה לשלוש שנים. חשוב לבדוק מה האחריות כוללת והאם היא מכסה רכיבים נלווים.

מכשיר ניקיון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך לבחור שמיכת פוך
איך לבחור שמיכת פוך?

בחירה בשמיכת פוך איכותית ורכה יכולה לשנות לחלוטין את איכות השינה שלכם. שמיכת הפוך הופכת את עונת החורף לחמימה ונעימה יותר והיא הבחירה המושלמת להתכרבלות

קרא עוד »
איך מתקינים סורגים שקופים?
איך מתקינים סורגים שקופים?

סורגים לחלונות הם מרכיב חיוני באבטחת הבית. הם נועדו למנוע גישה בלתי מורשית לרכוש שלך ולהרתיע פורצים מלפרוץ לביתך. עם זאת, סורגים מסורתיים לחלונות הם

קרא עוד »
עיצוב בית
איך בוחרים עציצים לבית?

עציצים הם חלק חיוני מעיצוב הבית והסטיילינג. הם לא רק מוסיפים מגע של טבע לבתים שלנו, אלא גם משפרים את המשיכה האסתטית הכללית של החלל.

קרא עוד »