איך אפשר לדעת באיזה פרשת שבוע נולדנו?

בקרב קהילות ישראל נהוג כי חתן בר המצווה עולה לתורה בשבת בה נקראת הפרשה בה נולד. ישנם מנהגים שונים בקרב עדות ישראל באשר לקריאת התורה עבור נער בר מצווה: יש הנוהגים כי חתן בר המצווה קורא את כל פרשת השבוע מתחילתה ועד סופה, יש הנוהגים כי הנער קורא את הקטע בפרשה בהתאם לעלייה, בקהילות ספרד ובחלק מבני אשכנז נהוג כי הנער קורא את חלק הפרשה האחרון, מפטיר והפטרה. איך ניתן לדעת באיזו פרשה נולדנו? כל המידע בהמשך.

 

קריאת הפרשה על ידי נער בר מצווה

קריאת התורה בשבת בר המצווה דורשת הכנה מקדימה, זאת משום שפסוקי הפרשה הנכתבים על קלף ספר התורה אינם מנוקדים או מפוסקים. בנוסף, נהוג לקרוא את פרשת השבוע עם טעמים, ועל כך יש לשנן מראש את צורת הקריאה הנכונה של קטע הפרשה הנקרא על ידי חתן בר המצווה.חתן בר מצווה העולה לתורה מברך לפני הקריאה ולאחריה את ברכות התורה, במידה והוא קורא גם מפטיר והפטרה יהיה עליו לברך גם את ברכות ההפטרה.

אמירת פרשת על ידי נער בר מצווה

מהי הפרשה הנקראת בשבת בר המצווה?

הפרשה הנקראת בשבת בר המצווה היא הפרשה בה נולד הנער. קביעת הפרשה תיקבע על פי הפרשה שנקראה בבית הכנסת בשבת הסמוכה ללידה. כך לדוגמה, תינוק שנולד ביום ראשון שלפני שבת פרשת צו, יעלה לתורה בתור נער בר מצווה – בשבת פרשת צו.איך ניתן לדעת מהי פרשת השבוע בה נולד נער בר מצווה? אחרי הכל, 13 שנים הן זמן לא מועט ונתון זה עשוי להיות בלתי ידוע או להישכח…

 

זיהוי פרשת השבוע בה נולד הנער בן השלוש-עשרה

ניתן לבחון לוחות שנה ולבדוק לפי תאריך הלידה של הנער מהי הפרשה שנקראה בסמוך לזמן הלידה. כיום, מצויים מחשבונים מקוונים רבים שבהזנת תאריך לידה ומועד הלידה (לפני השקיעה/אחרי השקיעה) – מאתרים את פרשת השבוע בצורה מהירה וקלה.

כל שתצטרכו לעשות הוא לבחור את שנת הלידה שלכם, חודש הלידה ויום הלידה המדויק בתאריך לועזי. בנוסף, חשוב להזין את מועד הלידה המדויק בהתאם לזמן השקיעה. המחשבון יבצע את החישוב ויציג את תאריך הלידה העברי ופרשת השבוע המתאימה.

 

לסיכום: זיהוי פרשת השבוע של בר המצווה בקלות על פי תאריך לידה

באמצעות לוחות שנה ומחשבוני פרשת שבוע שונים ניתן לאתר בקלות את פרשת השבוע של נער בר המצווה. חשוב לברר מהו נוסח הקריאה המקובל בבית הכנסת בו עולה נער בר המצווה לתורה ולהכין את קטע הקריאה כולל טעמים בהתאם למנהג הקהילה. מעוניינים לקרוא את פרשת השבוע? תוכלו לקרוא את הפרשה באתר כמים לים ולהכיר מקרוב את פסוקי הפרשה השונים לרבות את קטעי המפטיר וההפטרה. מזל טוב!

באיזה שבוע נולדנו

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא