איך בונים תוכנית עסקית – החשיבות של אנשי מקצוע

פשוט לכולם כי המטרה של כל עסק באשר הוא, היא ליצור רווחיות ויציבות כלכלית. כשהמציאות בעולם העסקים מראה כי אחוזים בודדים מסך העסקים שנפתחים בכל שנה מצליחים ליצור יציבות כלכלית זו, עולה השאלה כיצד ניתן להשתייך לחלקם של העסקים המצליחים. מתכון פלא להצלחה מסחררת אין לנו, אך צעדים בסיסיים וחשובים יש גם יש

 

איך ניתן להביא את העסק ליציבות כלכלית?

ישראלים רבים חולמים על האפשרות של לעבוד כעצמאיים בתחום שהם אוהבים, להיות אדון לעצמם ולנהל את העסק והארגון בהתאם לדעתם וראות עיניהם בלבד. בעוד שחלקנו רק חולמים על כך, ישנם כאלה הפועלים להגשמת החלום, ופועלים להקמת העסק הנחשק. אך המציאות מראה כי רצון עז, רעיון מקורי ככל שיהיה ובחירת מיקום אסטרטגי ומרכזי אינם הערובה המוחלטת להצלחה.

כך, המציאות העסקית בישראל מראה כי קרוב ל – 80% מהעסקים הקטנים נסגרים עוד בשנתיים הראשונות לפעילותם, כשפעמים רבות נלווית לסגירתם חובות כבדים היכולים אף להגיע לכדי סנקציות משפטיות ובמקרי קיצון אף להשפיע על הבריאות והמצב הנפשי. בכדי להימנע ממצב עגום זה, חשוב ומומלץ לתכנן ולחשוב על היום שאחרי, באמצעות בניית תוכנית עסקית.

 

מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית מהווה למעשה פירוט כתוב ומסודר של כל המטרות והיעדים שהעסק הציב לעצמו ולא פחות חשוב מכך, הדרכים להשגתם. מטבע הדברים והמציאות המתפתחת והמשתנה באופן תכוף, על התוכנית העסקית להתעדכן מעת לעת ולהמציא את עצמה מחדש, בדרכים ופתרונות חדשניים ומתקדמים.

בין אם מדובר בעסק חדש הקורם עור וגידים, ובין אם מדובר בעסק ותיק שמרגיש שמשהו לא מתנהל כשורה והוא על סף משבר כלכלי, תוכנית עסקית נועדה לשפר ולהתאים את התהליכים הדרושים בכדי להימנע ממצבים קטסטרופליים ובסופו של תהליך אף להביא לצמיחה והתפתחות כלכלית.

 

כיצד בונים תוכנית עסקית?

הכנת תוכנית עסקית מתחילה באיסוף, מיפוי וניתוח המידע הרלוונטי להצבת המטרות והיעדים המבוקשים. כמות העובדים, גובה השכר, נתוני מלאי, בחינת השירותים והמוצרים שהחברה מספקת ואפיון קהל היעד של העסק, הם רק חלק מהנתונים הבסיסיים שתידרשו לציין, בכדי להתחיל ולהניע את התוכנית העסקית המבוקשת.

לאחר קבלת כלל המידע והנתונים, חברת הייעוץ תשתמש בידע המקצועי שלה לניתוח הנתונים, באמצעות כלים ומודלים כלכליים שונים ומגוונים, ובשיתוף עם בעל העסק, תפעל ליצירת טבלאות ותרשימים מפורטים של משימות ויעדים, כמו גם קביעת הזמן הרצוי להשגתם, בכדי להגיע ליעד הסופי של יציבות כלכלית ואף הישגים רווחיים.

 

חשיבותם של אנשי המקצוע

ראינו אם כן, כי מלבד המורכבות שבבניית תוכנית עסקית לטווח הרחוק, על התוכנית העסקית להתאים את עצמה למציאות המשתנה, כל זאת תוך שימוש במודלים כלכליים שונים ומגוונים. כשמדובר בצמיחה בכלל ובעסק שלכם בפרט, אין מקום לניסויים ולכן, חשוב ומומלץ להיעזר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה בלבד שיתנו לכם ייעוץ עסקי.

ישיבת בניית תוכנית עסקית עם אנשי מקצוע

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »