איך החרדה משפיעה על התפקוד שלנו ואיך ניתן לטפל בה

חרדה היא תגובה קיצונית של הגוף למצב אותו האדם מפרש כמאיים. בשונה מפחד, שבא כתגובה לאיום ממשי ואמיתי, החרדה מגיעה כתגובה למצב אותו האדם מפרש כמאיים אך אינו כך למעשה.

במדינת ישראל של היום ישנן סיבות רבות שעלולות לעורר חרדה לרבות: המצב הביטחוני המסוכן שלא מפסיק להשתנות, מגיפת הקורונה שמונעת ממנו להסתובב בחוץ בחופשיות או סתם לחץ יום יומי מהעבודה, מהחברים, מהלימודים ומהמשפחה.

החרדה עלולה להשפיע על החיים והתפקוד שלנו באופן משמעותי, להוביל להתקפי חרדה מפתיעים ובלתי צפויים ולגרום לנו לחיות בפחד וחשש תמידי. לפיכך, חשוב לטפל בתופעה זו בהקדם ולעבור טיפולים שיסייעו לנו להתגבר על החרדה ולחיות בצורה בטוחה ושלווה יותר.

במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיסביר לכם מהי השפעת החרדה על התפקוד היום יומי שלנו. כמו כן, במאמר נעניק לכם מספר דרכים יעילות המתאימות לטיפול בחרדה ולהחזרת החיים למסלולם הרגוע.

 

השפעת החרדה

החרדה היא הפרעה נפשית שמתבטאת אצל האדם בתסמינים פיזיים, פסיכולוגיים וקוגניטיביים. בדרך כלל החרדה תגרום לכם להתעסק באופן מוגבר ואף כפייתי באיום, לחשוב עליו ללא הרף, להפוך אתכם לאנשים דאגניים ופרנואידים ולהקשות עליכם להתנהל באופן יום יומי רגיל.

כמו כן, החרדה עשויה להביא לעלייה במצוקה הרגשית, לעורר הרגשה כללית רעה ותחושות שליליות שונות כגון: חוסר אונים, בדידות, חוסר שליטה ועוד. ישנם מקרים בהם החרדה משפיעה גם על המצב הפיזי של האדם וגורמת לאחד או יותר מהתסמינים הבאים:

  • הפרשת זיעה מוגברת.
  • חוסר תאבון, פעילות מעיים מוגברת או אי נוחות לא מוסברת בבטן.
  • קשיי שינה, דריכות יתר או אנרגיה גבוהה.
  • כאבי ראש או כאבי שרירים.

באופן כללי, החרדה תשפיע על המצב הנפשי, המצב הפיזי וההתנהגות שלכם ותקשה עליכם לתפקד באופן רגיל בלי לחשוב על האיום ולהתעסק בו.

 

כיצד נטפל בחרדה?

ישנן שיטות פסיכולוגיות יעילות רבות לטיפול בחרדה. שיטות מסוימות מבוססות על האמונה שהחרדה נובעת ממקור עמוק יותר ולכן דורשת טיפול פסיכולוגי ממושך בו תגיעו לשורש הבעיה ותפתרו אותה.

לעומת זאת, ישנן שיטות אחרות שמטפלות בחרדה באמצעות טיפול ממוקד וקצר בו הגוף ילמד טכניקות להרגעה ולשליטה עצמית. כל אחת משיטות הטיפול עשויה להיות יעילה עברכם ולסייע לכם להתגבר על החרדה. במצבי חרדה חריפים וקיצוניים עלול להתעורר צורך בשילוב לקיחת תרופות עם הטיפול הפסיכולוגי.

סובלים מחרדה ומעוניינים להחזיר את חייכם למסלולם הרגיל? זקוקים למידע נוסף בנושא ומעוניינים להבין מהי חרדה וכיצד מטפלים בה באופן קצת יותר מעמיק? האתר של אורי פוקס מציג מידע חשוב וחיוני אודות חרדה ודרכי הטיפול היעילות והמומלצות עבורה.

אם תרצו, אורי יסייע לכם להתגבר על החרדה, לעבור תהליך התמודדות מורכב ולשוב לתפקד כרגיל.

איך החרדה משפיעה על התפקוד שלנו ואיך ניתן לטפל בה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
כִּירוּרגִיָה
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »