איך לבחור את המחט הנכונה למכונת התפירה שלך

חוט ומחט, הבסיס של תפר ותך! כשמדובר בתפירה עם מכונה בחירת המחט הינה גורלית הן לאיכות והתאמת התפר לסוג הבד והן לתקינות של המכונה.

אולי תתפלאו לגלות שמחט לא נכונה יכולה לגרום לנזקים לא פשוטים למכונה שלכן! המשיכו לקרוא על כל מה שצריך לדעת על המחט.

 

אילו סוגי מחטים קיימים

לכל מכונת תפירה יש מקום ייעודי להכנסת המחט והיא תתאים למספר סוגים שונים של מחטים על מנת לאפשר תפירה של בדים שונים למטרות שונות, אין מחטים ייעודיים למכונות אך כן יש מותגי מכונות תפירה המוציאים גם מחטים בין שאר מוצריהם כמו המותג ברנינה.

  • מחט אוניברסלית – מהמחטים הנפוצות ביותר, מתאימות לתפירת בדים ארוגים בעובי בינוני.
  • ג'רזי חוד מעוגל – מחט בעלת קצה מעוגל המשמשת לתפירת בדים סרוגים.
  • מיקרוטקס – מחט דקה וחדה במיוחד המתאימה לשימוש עם בדים עדינים ודקים כמו שיפון ומשי.
  • מחט סטרץ' – למחט קצה מעט מעוגל המשמשת לתפירת בדים גמישים כמו לייקרה, בד לבגדי ים.
  • ג'ינס – מחט חדה ועבה המתאימה לתפירת ג'ינס כשמה, אריגים עבים וכבדים כמו בדי ריפוד.
  • מחטים נוספות בשימוש פחות נפוץ – מחט כפולה, מחט לעור, זמש או מחטים מיוחדות לרקמה. בנוסף קיימים חוטים מיוחדים שיגיעו יחד עם הוראות שימוש שיתייחסו לשימוש במחט מתאימה להם כמו חוטים מטאליים.

 

מידות המחטים

על כל חבילת מחטים ניתן לראות מספרים בצורת שבר כמו 90/14 , 80/12 , 70/10. אלו מייצגים את גודל (עובי) המחט. שני המספרים מייצגים את שיטת המדידה האמריקאית והאירופאית. המידה האמריקאית נעה מהמחט הדקה אל העבה כשהדקה ביותר היא 8 ועד 19 והמידה האירופאית נעה מ 60 ועד 120.
כלל אצבע – ככל שהמספר קטן יותר המחט תהיה עדינה יותר וקוף המחט יהיה קטן יותר, מחט עבה תיצור חורים גדולים בבד שהינו שקוף ועדין ומחט דקה תתעקם או אף תישבר אם תנסי לתפור עימה בד ריפוד.

 

כמה זמן אפשר להשתמש באותה המחט?

מחטים למכונות התפירה הן אולי המשתנה הזול ביותר בעולם התפירה ולכן זו לא טרחה גדולה להחליף מחט בכל פרוייקט חדש במיוחד עם הפרוייקטים כוללים בדים כבדים. למחטים יש אורך חיים מקסימלי של 8 שעות תפירה נטו, אבל הוא יתקצר אם הבד קשה במיוחד.

 

איך מחליפים מחט?

מנגוני המחט של רוב מכונות תפירה דומה אבל בכל זאת כל מכונה יכולה להתנהג קצת אחרת. יש לסובב את ה"ברז" המחזיק את המחט בפנים, לשלוף אותה בזהירות. בהכנסת המחט החדשה הדבר החשוב ביותר שיש לשים לב אליו הוא שהחלק השטוח יפנה כלפיי גב המכונה ולא החזית!

 

מילים אחרונה ולעבודה!

בחירת מחט לפי סוג הבד איתו את עובדת הינה חשובה ביותר והן החלפתן בתדירות גבוהה, מחט נכונה שמוקמה בצורה מתאימה והוחלפה בזמן תהווה חלק בלתי נפרד מהצלחת הפרויקט עליו את שוקדת, בהצלחה!

תפירת בגד

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אקדח
איפה ניתן להוציא רישיון לנשק?

  המצב הביטחוני הלא פשוט בתקופה האחרונה, והתערערות הביטחון האישי של האזרחים במדינת ישראל, הביא לביקוש הולך וגובר של אזרחים להוצאת רישיון נשק. העניין כמובן

קרא עוד »
בית קברות
מה הן מצבות כפולות?

סדרת כתבות שעוסקת במקרי מוות לא פתורים הובילה צופים רבים לתהייה שלא נוגעת כלל למקרי הרצח, אלא למצבות. אם צפיתם בסדרה זו, וודאי ראיתם את

קרא עוד »