איך לבחור משרד עורכי דין שמתמחה בדיני עבודה

משפט מפורסם מאד קיים בעולם – "העובדה אינה רק מצרך".

משמעותו המשפט היא שהעבודה אינה רק בשביל הכסף, היא מגבשת את הזהות של האדם ובונה את

הסביבה החברתית שלו.

לכן, לא בכדי סכסוכי עבודה הם כה רגישים וצריך משרד מיוחד המתמחה בנושא.

אנחנו כאן כדי להסביר לכם כיצד בוחרים משרד המתמחה בדיני עבודה אם נתקלתם בבעיה משפטית במקום

העבודה.

 

למה צריך משפט המתמחה בדיני עבודה

בעבודה יש מערכת יחסים מורכבת בין העובד למעביד, יש מערכת יחסים של כפיפות וגם תלות. העובד כפוף לבוס שלו ואף תלוי בו לצורך השכר, ולכן נוצר מנגנון הקובע מה מגיע לעבוד גם אם המעביד לא רוצה לתת. לא כל עורך דין מכיר את כל החוקים (ויש לא מעט מהם), ולכן צריך משרד עורכי דין שמבין בנושא דוגמה למשרד מסוג זה הוא זהבי פריטי – משרד עורכי דין.

 

תשומת לב לסוג המשרד

בדיני עבודה יש שני צדדים – את צד העובד ואת צד המעביד. שימו לב שאתם בוחרים משרד אשר בדרך כלל מצדד בצד בו אתם נמצאים. ישנם משרדים שבדרך כלל מעדיפים לתפוס את הצד של המעבידים וישנם משרדים שבדרך כלח בוחרים בצד של העובדים.

עם זאת, זו לא הפרדה דיכוטומית לחלוטין ומשרדים רבים גם מבצעים ליטיגציה לשני הצדדים. אם אתם מעדיפים משרד מעורב תמצאו כמובן גם משרד מסוג זה.

 

התמחות בסוג המקרה

בדיני עבודה יש סוגיות רבות ומגוונות. לא כל משרד מתמחה בכל סוג המקרים. למשל, אם אתם חלק מארגון עובדים, ונתקלתם בבעיה שקשורה להסכם קיוצי, תצטרכו לבחור במשרד במתמחה בסוג זה של מקרים. אם אתם רוצים לתבוע מכוח הפרה של חוזה אישי, תצטרכו לבחור במשרד שמתמקד במימד האישי.

כמובן שככל שמשרד עורכי הדין גדול יותר, ויותר מתמקד בדיני העבודה (ידוע בניסיונו בתחום), כך הוא ידע לטפל במספר תחומים בנושא דיני העבודה ולא רק בנושא ספציפי אחד.

 

מקרה מיוחד – פיטורים בשל הריון

חשוב לנו להדגיש כי יש חוקים רבים הקשורים לנשים בהריון ולפיטורים. אם את חוששת שפיטרו אותך כשהיית בהריון בגלל סיבה זו, חשוב מאד שתפני למשרד שמדגיש שמתעסק בתחום. פיטורים בגלל הריון אסורים, ודורשים מפגש עם הממונה על העבודה. אם זומנת למפגש שכזה, כמובן שאת יכולה להתייעץ עם משרד שמכיר את ההליך שיכול לומר לך מה הן הזכויות שאת זכאית להן.

לסיכום, מערכת היחסים בין עובדים למעסיקים לא תמיד קלה, ולפעמים מתעוררים סכסוכים משפטיים במהלך העבודה. במידה ונתקלתם בבעיה שכזו, אל תהססו להתייעץ עם עורך דין. במרבית הפעמים תגלו שאתם צודקים ורק מתוך החשש אתם לא מקבלים את הזכויות אליהן אתם זכאים לפי החוק במידנת ישראל..

שופט

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »