איך לבחור צמחייה לגינה שלכם

כאשר רוצים להוסיף צמחים לגינה שלנו, לעיתים זה נראה לנו פשוט. אך כאשר מגיעים למשתלה ומתחילים לבחור את הצמחים לגינה שלנו, מתברר שלא כך הדבר.

במשתלות ובקטלוגים שונים, אנו מתחילים להסתכל הצמחייה וחושבים לעצמנו כמה הפרחים והצמחייה נראית יפה ופורחת, אך האם זה יראה כך בגינה שלנו גם כעבור זמן מסוים? סוגים של צמחים מעוררים בנו לפעמים את הבלבול הזה, אך כאשר מגיעים לשירות גננות, נוכל גם

להתייעץ עם הגנן עצמו וכך גם להבין מה יותר מתאים לנו ומה פחות.

אז איך בוחרים את הצמחייה לגינה שלנו?

 

צמחים עמידים

חשוב לבחור בצמחים אשר יהיו עמידים. במקרה וזו הגינה הראשונה שלכם, חשוב לבחור בצמחים או פרחים אשר כבר הוכיחו את עצמם במבחן הקיום הישראלי.

כאשר הגינה שלכם תקלוט בהצלחה את הפרחים הוותיקים וגם לאחר שתכירו את התנאי הגינה שלכם כמו למשל, עוצמת הרוח, כיווני האור, הסוג של האדמה תוכלו להריח את המגוון ולהתחיל לשתול עוד ועוד פרחים חדשים, גם כאלה שאתם פחות מכירים.

לרוב מומלץ לבחור בגנן, אשר יסייע לכם בבחירת הפרחים והצמחים הנכונים לגינה שלה. גנן בהוד השרון למשל, עזר רבות לאנשים בגינה שלהם וגרם לגינה שלהם לפרוח ולשגשג בדיוק כמו שתמיד רצו.

 

אזור גאוגרפי

בנוסף לצמחים העמידים, חשוב לבין שהצמחים צריכים להיות מתאימים לאותו אזור גאוגרפי שבו אתם חיים. צמחים צריכים להתאים גם לסוג הקרקע, לתנאי האקלים, וגם לתנאי התאורה ורמת האחזקה הנדרשת. כאשר אתם שותלים צמחים שלא מצליחים לעמוד בתנאים הללו, בדרך כלל לא תגיעו לתוצאות שאתם רוצים להגיע אליהם, ודבר זה סתם יגרור עוגמת נפש.

 

אל תשכחו לגוון

גיוון בגודל של הצמחים הוא אחד מהדברים שגורמים למראה של גינה פשוטה לגינה שהיא יוצאת מהכלל ומיוחדת במינה. אומנם לא בכל גינה יש אפשרות לשתול עץ, ניתן לשתול שיח בגדלים וגבהים שונים. תוכלו גם לגוון בשתילה של צמחים או פרחים שונים, הם יעניקו לגינה שלכם מראה נעים לעין, מיוחד וגם מאוד מואר.

 

קשת הצבעים

לרוב, כאשר תראו גינה שהיא יוצאת מגדר הרגיל, אתם תראו גינה צבעונית ומטופחת. קשת צבעים דינאמיים בגינה הוא משתנה מעונה לעונה. למעשה כך גם כיוון של הצבעים, שגם הוא מושפע מעונות השנה.

ההשפעה היא החל מצבע של העלה, לפריחה וגם מפירות, אם יש לכם עצמי פרי. אם שתלתם עציצי נוי או פרי בגינה, קחו בחשבון את צבעי העלים או הפירות שלכם שישתלבו לבסוף בגינה ויוסיפו עוד צבעים. מומלץ להיוועץ עם גנן מקצועי על מנת להפוך את הגינה שלכם לגן עדן פרטי.

 

לסיכום

גינה היא אזור מאוד חשוב בבית, ויש היעידו שאולי הכי חשוב. בכדי להפוך את הגינה שלכם לגינת החלומות, הקפידו להשתמש בצמחים עמידים, התחשבו המיקום הגאוגרפי שלכם, גוונו בין הצמחים והקפידו על קשת צבעים.

צמחים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך לבחור שמיכת פוך
איך לבחור שמיכת פוך?

בחירה בשמיכת פוך איכותית ורכה יכולה לשנות לחלוטין את איכות השינה שלכם. שמיכת הפוך הופכת את עונת החורף לחמימה ונעימה יותר והיא הבחירה המושלמת להתכרבלות

קרא עוד »
איך מתקינים סורגים שקופים?
איך מתקינים סורגים שקופים?

סורגים לחלונות הם מרכיב חיוני באבטחת הבית. הם נועדו למנוע גישה בלתי מורשית לרכוש שלך ולהרתיע פורצים מלפרוץ לביתך. עם זאת, סורגים מסורתיים לחלונות הם

קרא עוד »
עיצוב בית
איך בוחרים עציצים לבית?

עציצים הם חלק חיוני מעיצוב הבית והסטיילינג. הם לא רק מוסיפים מגע של טבע לבתים שלנו, אלא גם משפרים את המשיכה האסתטית הכללית של החלל.

קרא עוד »