איך לבנות מצבה בצורה מדויקת לפי דרישה

ברגעים הקשים ביותר לאחר מותו של קרוב משפחה לא רוצים להתעסק במצבה שיניחו על הקבר. עם זאת, המצבה שתבחרו תהיה עדות על חייו של האדם היקר שנטמן תחתיה ולכן כדאי להיות בטוחים שהעיצוב של המצבה והכיתוב שיופיע עליה יהיו מכובדים ומתאימים ויוכלו לשקף ככל האפשר את דמותו של יקירכם. אספנו כאן בשבילכם כמה טיפים ועצות שיסייעו לכם בעיסוק הרגיש הזה כאשר הראש לא תמיד פנוי למחשבות מסודרות.

 

מתי צריך לטפל במצבה?

התקנת מצבות היא דבר שלוקח זמן ולכן לא כדאי לחכות איתה לרגע האחרון. כדאי לדעת שאם הנפטר נקבר בבית קברות דתי, אז המצבה חייבת להיבנות רק על ידי קבלן מצבות מורשה של חברא קדישא. חשוב לדעת שיש להיות בקשר מול בית הקברות מכיוון שלכל בית קברות יש תקנות משלו בקשר לטיפול בדבר כמו מצבה ולכן צריך לתאם את הדברים היטב ולמנוע עוגמת נפש.

 

איזה סוגי מצבות קיימים?

שני חומרי הגלם העיקריים להכנת מצבות הם שיש ואבן גיר, כל קבלן מצבות בראשון לציון /חולון /בת ים וברחבי הארץ עובד עם חומרי גלם אלו. אבן חברונית היא אבן גיר קשה שמגיעה מאזור הר חברון, האבן נוחה מאוד לעיבוד. זוהי אבן גיר ולכן היא זולה יחסית. מדובר על אבן בגוון בהיר עם נימים. סוגים נוספים של אבני גיר המשמשים למצבות הם אינג'סה וחלילה. החיסרון המרכזי של האבן הוא עמידות נמוכה יחסית. האבן יכולה להיסדק, עלולות להופיע עליה נקודות שחורות והכיתוב יכול להיטשטש. בטיפול שנתי ניתן למנוע נזקים אלו. שיש טורקי הוא שיש עמיד ואיכותי ולכן הוא גם יקר יותר. השיש הוא חומר חזק, עמיד למים ונוח לעיבוד. היתרון העיקרי של השיש הוא עמידות בטווח זמן ארוך והחיסרון העיקרי שלו הוא מחירו הגבוה. ישנם חומרי גלם נוספים כמו גרניט, סלייב ועוד.

 

הכיתוב

הכיתוב הוא ללא ספק החלק המורכב והאמוציונלי ביותר במצבה. לרוב כותבים את שם הנפטר מתחת לציטוט מסוים או לאותיות פ"נ (פה נטמן), מתחת לשם נכתבים שמות ההורים, תאריך הפטירה וכמה מילים על האדם. לרוב מופיעות האותיות ת.נ.צ.ב.ה. בסוף המצבה, הן מסמלות את המילים 'תהא נשמתו צרורה בצרור החיים'.

 

איך לבנות מצבה בצורה מדויקת

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לנסות לחשוב ולהתייעץ עם בני המשפחה מהו חומר הגלם הרצוי ומהי הצורה הרצויה, האם מלבנית או משהי טבעי וייחודי. בשלב הבא כדאי לחשוב על הכיתוב ועל האופן בו רוצים שיופיע – חריתה/ גילוף/ אותיות מתכת וכו'. לאחר שיש לכם סקיצה ראשונית יש לפנות לקבלן מצבות ולשמוע ממנו כיצד ניתן לבצע את העבודה בצורה הקרובה ביותר לרצון האישי שלכם. כדאי גם להיות פתוחים לרעיונות נוספים שהוא יציע.

 

לסיכום

מדובר אמנם על נושא כואב ורגיש, אך חשוב לזכור שיש לו משמעות רבה ולכן למרות הקושי כדאי לאזור כוחות ולדאוג למצבה ראויה לכבוד הנפטר וכדי למנוע ממכם צער בשנים הבאות.

בית קברות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אקדח
איפה ניתן להוציא רישיון לנשק?

  המצב הביטחוני הלא פשוט בתקופה האחרונה, והתערערות הביטחון האישי של האזרחים במדינת ישראל, הביא לביקוש הולך וגובר של אזרחים להוצאת רישיון נשק. העניין כמובן

קרא עוד »
בית קברות
מה הן מצבות כפולות?

סדרת כתבות שעוסקת במקרי מוות לא פתורים הובילה צופים רבים לתהייה שלא נוגעת כלל למקרי הרצח, אלא למצבות. אם צפיתם בסדרה זו, וודאי ראיתם את

קרא עוד »