איך להשיג חותמת אפוסטיל על תעודת לידה צרפתית באופן מקוון

על מנת לקבל חותמת אפוסטיל על מסמכים מגוונים כגון תעודת נישואין זרה או תעודה רשמית ישראלית שקיים צורך לעשות בה שימוש

במדינה זרה, יש צורך בפנייה למספר גורמים רשמיים הן במדינה המנפיקה צרפת והן במדינת ישראל, ככל שיש צורך מצד בעל תעודת

הלידה להוכיח את עובדת לידתו בצרפת כלפי הרשויות בישראל.

במקרים מסוימים, ניתן לבצע חלק מתהליך זה בצורה מקוונת.  

 

אימות מסמכים על ידי אפוסטיל

מסמכים מסוימים דורשים אימות על ידי גורם מוסדי רשמי של המדינה, על מנת שיהיה להם תוקף במדינה זרה. במסגרת הנפקת חותמת זו ניתן לעשות שימוש בשירות שליחויות אפוסטיל משרד החוץ. כמו כן, מסמכים רשמיים שנערכו במדינה זרה, דורשים אימות על ידי הרשויות בישראל לצורך הכרה בתוקפם במדינת ישראל. לאימות אשר מתבצע על ידי הרשות בה הונפק המסמך, קוראים אפוסטיל.

 

מסמכים נפוצים הדורשים חותמת אפוסטיל

המסמכים אליהם נדרשת חותמת האפוסטיל הם לרוב מסמכים מתחום המעמד האישי כגון תעודת לידה, תעודת נישואין או צוואה. בנוסף לכך, משמש מנגנון חותמת האפוסטיל על מנת לאמת אישור הניתן על ידי נוטריון אשר מצוי על מסמכים מסוימים לטובת אימותם.

נוטריון הוא עו"ד בעל לפחות 10 שנות ניסיון בעריכת דין, אשר הוסמך לתפקידו על ידי משרד המשפטים. נוטריון הוא מי שתפקידו כולל בין השאר אימות מסמכים ואימות זהות הגורמים החתומים עליהם, אולם לעיתים נדרש אפוסטיל ביחס לשאלה האם אכן מדובר בנוטריון פעיל ומוסמך, על מנת שהמסמך ייחשב כתקין על ידי הרשות אליה הוא מוגש.

 

מדוע קיים צורך באפוסטיל

האפוסטיל מהווה אסמכתא מקובלת אשר מצביעה על מסמך מסוים כמסמך שאכן הונפק על ידי הרשות המוסמכת להנפיקו. מדובר במנגנון שנועד לייצר שפה אחידה בין מדינות בעולם, לצורך הכרה במסמכים המהווים בסיס לבקשות הנוגעות למעמד אישי במסגרת הליכי הגירה או הוצאת דרכון. המדינות המכירות באסמכתא זו הן כל המדינות החתומות על אמנת האג.

 

חותמת אפוסטיל על תעודה זרה

על מנת להשיג חותמת אפוסטיל על תעודה זרה, כגון תעודת לידה צרפתית, יש צורך באישור על ידי הקונסול של אותה מדינה המצוי בישראל, או על ידי הרשות המנפיקה אותו המצויה בצרפת. הליך זה ניתן לביצוע במקרים מסוימים באופן מקוון, אולם לשם ביצוע התהליך בצורה זו או בצורה פיזית, רצוי להיות מלווה על ידי נוטריון מוסמך.

 

אימות תעודת לידה צרפתית על ידי הרשויות בישראל

אימות מסמך של מדינה זרה כגון צרפת על ידי מנהל האוכלוסין וההגירה של ישראל, לצורך שימוש במסמך זה בארץ, נעשה על ידי הגשת המסמך לארח שהוטבעה עליו חותמת אפוסטיל. צרפת הינה מדינה החתומה על אמנת האג ומשכך מאפשרת אימות מסמך כגון תעודת לידה באמצעות אופסטיל המוכר על ידי מדינת ישראל החתומה גם היא על אמנה זו.

 

הפקת חותמת אפוסטיל בקלות ובמהירות

ניתן במקרים מסוימים להפיק חותמת אפוסטיל באמצעים מקוונים ואף לזכות בהכרה מצד מנהל האוכלוסין וההגירה,  עבור תעודת לידה צרפתית בעלת חותמת אפוסטיל אשר התקבלה על ידי המבקש בצורה אלקטרונית. יחד עם זאת, על מנת לעמוד בכללים הקיימים בצורה מוצלחת, יש לעשות זאת בליווי נוטריון.

מסמך חתום

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
רישיון אקדח
כיצד נוציא רישיון לנשק ללא בעיה

המציאות הביטחונית המאתגרת בה אנחנו חיים בשנים האחרונות בכלל ובתקופה האחרונה בפרט, הביאה את המדינה להורות על מספר הקלות משמעותיות בתהליך הוצאת רישיון נשק. אם

קרא עוד »