איך לנקות דירוג אשראי

על פי חוק נתוני אשראי כל נתוני האשראי על כל אזרח בישראל נאגרים במערכת נתוני האשראי הארצית. כך הנתונים עשויים הנאגרים מלווים את האזרח הפשוט לאורך כל התנהלותו הפיננסית. ומה קורה כאשר הנתונים הורידו את דירוג האשראי? האם יש מה לעשות במקרה כזה? בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם את המידע שיסביר איך מנקים דירוג אשראי. מוזמנים להמשיך איתנו. 

 

מה זה דירוג אשראי?

על פי חוק נתוני האשראי שנכנס לתוקפו בשנים האחרונות, נתוני האשראי של כל אזרח ישראלי נאגרים במאגר נתוני האשראי הארצי. המאגר מנוהל על ידי משרד האוצר שהעמידה לצורך כך לשכות אשראי לשירות הציבור. כך, כל לשכת אשראי מדרגת את האזרחים מבחינה פיננסית. אם אתם רוצים לדעת מה דירוג האשראי שחברת בי די אי דירגה אתכם, תוכלו לפנות ללשכת בי די אי לצורך הפקת דו"ח אשראי.

 

מה כולל הדירוג?

דירוג האשראי כולל נתונים המצביעים בסופו של דבר על התנהלותכם הכלכלית. דירוג האשראי נקבע על פי נתוני האשראי שנאגרו במערכת ולכן כל נתון כלכלי ישפיע. זה יכול להיות הקפדה על תשלומים בזמן, פיגורים בתשלומי הלוואות, אי כיבוד המחאות, הלוואות גבוהות, עבר כלכלי ועוד.

 

האפשרויות הקלות לדירוג אשראי

ניתן לשנות את דירוג האשראי באמצעות שינוי ההתנהלות הכלכלית. זה יכול להיות באמצעות פתרון שורש כמו הקפדה על התנהלות כלכלית טובה יותר, וזה יכול להיות באמצעות הגדלת מסגרת האשראי.

 

הגדלת המסגרת

ניתן להגדיל את מסגרת האשראי אם רואים שהסיבה לדירוג הנמוך היא חריגה מתמדת ממסגרת האשראי הקיימת. כך האזרח לא יחרוג ממסגרת האשראי שלו וממילא הוא יקבל דירוג טוב יותר.

 

התנהלות כלכלית יעילה

כאשר הדירוג המתקבל הוא נמוך בגלל התנהלות כלכלית לא נכונה כמו פיגור מתצמיד בכיסוי החיובים הקבועים, הרי שפתרון להעלאת הדירוג באופן עקבי יהיה הקפדה על התנהלות כלכלית נכונה וטובה יותר. זה יכול להיות הקפדה על כיסוי המחאות, התנהלות כלכלית תקינה, כיסוי חובות קיימים וכן הלאה.

 

תיקון הדירוג

לא מעט אנשים מגלים כי הם מדורגים נמוך רק בגלל טעויות שהוזנו במערכת. כדי לתקן את הטעויות יש צורך לפנות ללשכת האשראי ולהגיש בקשה בצורה מקצועית ונכונה לתיקון הרישום השגוי. לצורך כך מומלץ להיעזר במומחים שיגדילו את סיכויי ההיענות לבקשה שלכם. חברת קלין בי די איי היא אחת מהחברות המובילות בניקוי דירוג אשראי נמוך. גם אתם יכולים לשנות את התמונה הכלכלית שלכם. צרו קשר עם המקצוענים בתחום.

 

לסיכום

ניתן לנקות את דירוג האשראי במספר אפשרויות בהתאם לסיבת הורדת הדירוג. לפני ביצוע הליך כלשהו, חשוב למפות את הנתונים ולעבור שורה אחר שורה בדו"ח האשראי המתקבל. כך ניתן יהיה בקלות לראות מהי הסיבה לדירוג הנמוך וממילא יהיה קל יותר לגלות את הדרך המתאימה לניקוי דירוג האשראי.

דירוג אשראי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא