איך לתכנן ולייצר בצורה נכונה אריזות למוצרים של העסק

בעולם בו מיתוג נכון ומקורי, משנה פלאים את הביקוש למוצר, אין עוררין על חשיבותו הרבה של עיצוב האריזה ותכנונה באופן שימשוך את עיני הלקוח,

וימקסם את יעילות המוצר.

לשם כך יש לעמוד במספר עקרונות, וביניהם, אמינות, חדשנות, ומקוריות.

 

חשיבות אריזת המוצר לשמירה על איכותו

כשאנחנו מדברים על תכנון וייצור מארזים וארגזים, אנו מדברים על מספר פרמטרים מרכזיים שעליהם יש לשים את הדגש. מדובר בפרמטרים השונים ביניהם ובעיקר שונים במטרת שימושם. ראשית, יש לבחון את פרמטר האיכות של המוצר. אריזה נכונה, כלומר סידור באופן הנכון ביותר למוצר הספציפי וסגירתו באופן הרמטי, יכולים לחולל פלאים בשמירה על יעילותו של המוצר.

למשל, לקוח שקונה שולחן בחנות מסוימת, וכמובן מזמינו כשהוא ארוז ומפורק בחבילה, מצפה לקבלו שמור כיאות. ככל והמוצר לא יהיה ארוז כפי שמדריך היצרן, רגלי השולחן, או פלטת השולחן עצמו, עלולים להינזק. בשולחן, זה עוד סביר, משום שפגיעה כזו לא תפגע בעצם השימוש במוצר. אך במוצרים שבירים או עדינים, היא עלולה להשפיע על עצם היכולת להשתמש בהם, באופן מוחלט.

 

אריזת המוצר ככלי לשיווק

אחד ממקדמי המכירות המשמעותיים ביותר של מוצרים, הוא עיצוב וצורת האריזה. הלקוח רואה את המוצר דרך האריזה, ועל כן היכולת לתפוס את עינו, ולגרום לכך שיבחר דווקא במוצר זה, על פני אחרים הדומים לו, מצויה פעמים רבות בעיצוב האריזה. אריזה מושלמת, תתחשב באופי הלקוח, ובהבלטת יתרונותיו הייחודיים של המוצר ללקוח, יתרונות שיגרמו ללקוח להרגיש קשר אישי למוצר.

 

אסתטיקה ואיכות – שילוב מנצח

עיצוב האריזה אינו צריך לבוא על חשבון איכות האריזה, ועל כן יש לחשוב על שני הגורמים במקביל. מומלץ לשקול לעיתים, אריזה שקופה, על מנת שהלקוח יוכל להיווכח ממבט חטוף מה הוא רוכש. לעומת זאת, ייתכנו מקרים, כשהמוצר עצמו אינו עומד בסטנדרטים הנדרשים מבחינת אסתטיות, שעדיף לעצב אריזה אטומה, שאינה מראה את המוצר. יש לחשוב על עיצוב צורת האריזה, כך שהקונה יוכל להבין את סדר גודל צורת המוצר. על אף כל זאת, איכות האריזה, ההקפדה על חומר אריזה איכותי, תשומת לב לסגירת האריזה באופן הרמטי, והיכולת גם לפתוח אותה בקלות, כשהלקוח רוצה, מהווים פרמטרים חשובים לא פחות.

לסיכום, תכנון ואריזת מוצרים אינה מלאכה של מה בכך. מדובר בעבודה הדורשת מחשבה ותשומת לב היורדת עד הפרטים הקטנים ביותר. הקפדה על איכות האריזה, תוך תכנון הגנה מקסימלית למוצר, יחד עם מחשבה עמוקה ורבה על הצד האסתטי חשובים ביותר. פרמטרים אלו, יכולים להיות ההבדל בין מוצר ירוד, שאינו שורד מעברים וטלטולים, עם ביקוש אפסי, למוצר מבוקש ואיכותי, שנשמר בדיוק כפי שהתכוון היצרן. כך, מגיע  המוצר ללקוח באופן שיהווה תמורה מספקת לכספו, ואף יגרום לו להמליץ לחבריו לרכוש מוצר מאותה חברה בעתיד.

מארז שוקולדים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי

משפכי שיווק הפכו לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות עסקיות מוצלחות שמאפשרים לחברות למשוך ולהמיר ביעילות לידים ללקוחות. משפכי שיווק מייעלים את תהליך המכירה וממקסמים את שיעורי

קרא עוד »
עֵסֶק
3 שיטות לקידום העסק שלך

בעלי עסקים לא יכולים "לישון על האף". הם חייבים לעשות כל שביכולתם, כדי לקדם את העסק שלהם באופן יום יומי. מי שמכירים את התחום, יעידו

קרא עוד »