איך מבשלים בכיריים אינדוקציה?

בשנים האחרונות כיריים אינדוקציה פורצות לחיינו ומותקנות בבתים רבים בישראל. זהו מוצר חדש שמשנה את האופן בו אנחנו מבשלים. אינדוקציה לא דומה ללהבה פתוחה. בשביל להוציא את המירב מהמוצר החדש שקנינו, עלינו לסגל הרגלי בישול חדשים. הכנו לכם מדריך לבישול בכיריים אינדוקציה.

 

מה הם כיריים אינדוקציה?

כיריים אינדוקציה היא שיטת חימום הפועלת באמצעות סלילים מגנטיים שממוקמים מתחת למשטח הזכוכית הקראמית. תוך שימוש באפקט חום ממוקד ומדויק, הכיריים יוצרות חום בקוטר תחתית הסיר שמונח עליהן. בעזרת שדה מגנטי, הכיריים מספקות אנרגיה באופן מרבי רק לסיר שמונח ישירות עליהן, ובכך מבטיחות שכל החום נמצא רק באזור הנדרש ולא בשאר המשטח הקראמי.

כיריים אינדוקציה

איך מבשלים בכיריים אינדוקציה?

חשוב לשים לב שבניגוד לכירה חשמלית פשוט, בכיריים אינדוקציה נוצר חום גבוה מאוד מהר. היתרונות ברורים – הרתחה מהירה, לא צריך לחכות לחום, אבל צריך להתרגל למהירות החום כדי לא לשרוף את האוכל. יתרון נוסף שיש לכיריים אינדוקציה הוא שנוכל לבשל בלי השגחה אחרי שכיוונו את החום והטיימר, ולא נצטרך לדאוג מאש חשופה.

 

עם מה מבשלים בכיריים אינדוקציה?

מנגנון הפעולה של כיריים אינדוקציה דורש כלים מיוחדים המותאמים לשיטה. יש להשתמש בכלי בעלי תחתית יכולת התגובה למגנטים, כמו סירים ומחבתות שעברו התאמה כדי ליצור את השדה המגנטי הנדרש להפעלת הכיריים. בנוסף, המחיר של כלי הבישול המתאימים עשוי להיות הוצאה נוספת, אך היתרונות המרביים של טכנולוגיית האינדוקציה, כגון איכות בישול משופרת, בטיחות וחיסכון באנרגיה, מצדיקים במלואם את ההשקעה הכלכלית.

שיטת חימום

שיפור חווית הבישול

לכיריים יכולים להיות פיצ'רים נוספים שישפרו את חוויית הבישול כגון טיימר, מד טמפרטורה ועוד. אם אתם אוהבי בישול ודיוק, כיריים אינדוקציה יכולות לתת לכם את מלוא המידע ואת החום המדויק והזמן המדויק לתהליך הבישול שלכם. יתרון גדול נוסף של כיריים אינדוקציה הוא הקלות בו ניתן לנקות אותם. בניגוד לכירת גז שדורשת ניקוי מיוחד, בכיריים אינדוקציה אפשר רק להעביר סמרטוט או מגבון והכיריים עם המשטח הקראמי נקיות.

 

בטיחות ואנרגיה

היתרון המובהק של כיריים אינדוקציה הוא התחום הבטיחותי, בעיקר בבתים בהם יש ילדים. גם אם הכיריים מופעלות, הסלילים המגנטיים לא יפעלו ולא יתחממו אם אין עליהם סיר או מחבת. בנוסף האזור המחומם יהיה רק האזור שמתחת לסיר, כל שאר המשטח הקראמי יישאר קר וכך נמנעות כוויות. בשל יעילותן הגבוהה בחימום, כיריים אינדוקציה פועלות רק כאשר סיר מתאים מונח עליהן, יכולת שמבטיחה חיסכון מובן באנרגיה.

 

סיכום

כיריים אינדוקציה הן מוצר חדש שנכנס לשוק וצובר פופולריות רבה בגלל היתרונות המובהקים שלו – בישול מהיר ומדויק, בטיחות וחיסכון באנרגיה ונוחות בתהליך הבישול. כדי להוציא את המירב מהמוצר הזה צריך לרכוש מעט הרגלים חדשים, לשים לב שלא שורפים את האורז, לבטל את חשבון הגז, ולקנות כלים מותאמים לכיריים. יש בכך הוצאות אבל בעיקר חיסכון ואיכות חיים משופרת.

חווית בישול

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבחים מעץ מלא
5 יתרונות במטבחי עץ מלא

מטבחים כפריים מעץ מלא תמיד היו בחירה פופולרית עבור בעלי בתים בשל המשיכה הנצחית והעמידות שלהם. בשנים האחרונות, יצרני מטבחי עץ אימצו מגמות עיצוב מודרניות

קרא עוד »
שמירה על היגיינה
6  טיפים לשמירה על היגיינה

מרגישים שיש מה לשפר בתאי השירותים הציבוריים במשרד, במוסד או השטח המסחרי שלכם? רוצים לשמור על היגיינה גם במקום המשמש ציבור רחב של מבקרים? מנל

קרא עוד »