איך מחשוב בענן יכול לעזור לפרודוקטיביות שלך העסק שלך

עולם העסקים עבר לפני שנים רבות מהממד הפיזי לממד הדיגיטלי, תוך דיגיטציה של החומרים בהם עושה העסק שימוש ואחסונם על גבי המחשב.

בשנים האחרונות, חלה פריצת דרך נוספת בתחום האחסון הדיגיטלי המאפשרת הגדלה של הפרודוקטיביות של העסק, וזאת על ידי מחשוב בענן של המערכות העסקיות.

מהלך זה מאפשר את הגברת היעילות בעבודה ופותח את האפשרות לעבודה מרחוק.

 

מהו מחשוב בענן

מחשוב בענן פירושו ניהול פעילות מסוימת באופן מקוון, על ידי שימות בשרת חיצוני הניתן להתחברות מרחוק מכל מקום ובכל עת, וזאת על בסיס מגוון כלים הכוללים תקשורת, אחסון מידע, ניהול התראות, אפליקציות ומסדי נתונים. האפשרות לניהול עסק באמצעות רכיבי ענן, מאפשרת לעסק להגדיל את רמת הפרודוקטיביות שלו בצורה ניכרת.

 

שירותי מחשוב בענן

כיום ישנן חברות רבות ומקצועיות המציעות שירותי מחשוב של הפעילות העסקית באמצעות ענן. אחת החברות המציעות זאת היא גוגל, שבעבר שיווקה את חבילה המחשוב בענן תחת השם google g-suite וכיום משווקת אותה תחת השם google workspace. החבילה מספקת לעסק כתובת דוא"ל בהתאמה אישית, לצד שימוש ברכיבים המקוונים של גוגל לניהול מידע משותף.

 

איך הענן משפר את הפרודוקטיביות של העסק

היתרון הגדול של ניהול מידע על ענן הוא באפשרות הגישה מרחוק. עובדי החברה אשר נדרשים לשלות מידע הנוגע לעסק ואינם מצויים בו פיזית, חוסכים באמצעות הענן את הצורך בהגעה למיקום החומר הרצוי או את הצורך ביצירת קשר עם גורם אחר המצוי ליד החומר לצורך העברתו באמצעי להעברת מידע.

בנוסף, הענן מהווה פלטפורמת עבודה מרחוק עבור עובד שאינו יכול להגיע פיזית לבית העסק. המחשוב בענן מאפשר לו להחליף מסרים בצורה נוחה עם חבריו לעבודה, ליצור מסמכים בצורה קלה ולאחסנם באופן אשר מאפשר עיון בהם עבור שאר הגורמים בעלי הגישה למאגר.

 

הענן מאפשר טיפול במספר משימות במקביל

עצם קיומו של המידע על גבי ענן ממוחשב, מאפשר עבודה על אותם חומרים בידי מספר גורמים במקביל, ובמקרים מסוימים אף בצורה המאפשרת הערת הערות באופן שהוא סימולטני לביצוע העבודה הכוללת שימוש במידע המשותף. עבודה במקביל מאפשרת חיסכון בזמן יקר, ופינוי העובדים לביצוע משימות נוספות במהלך יום העבודה.

 

אבטחת המידע העסקי

אלמנט נוסף המצביע על הפרודוקטיביות שבמחשוב בענן של פעילות העסק, הוא ביצירת גיבוי מאובטח של המידע העסקי. זאת מאחר שאובדן מידע כתוצאה מתקלה, התנהלות רשלנית או פריצה זדונית כחלק ממתקפת סייבר, עשוי להסיט משאבים רבים לטיפול בבעיה מעין זו, חלף עיסוק בעבודה השוטפת של בית העסק.

 

מחשוב בענן – הדרך של העסק להצלחה

מעבר לעבודה על גבי ענן, מאפשר חיסכון בזמן וכפועל יוצא מכך – חיסכון בכסף. המעבר לענן דורש השקעה כספית קטנה, אשר עשויה להצמיח רווח גדול כתוצאה מהקלת הגישה למידע, תוך שימוש באפליקציות מתקדמות לאחסון מידע, ניהול ידע והעברת מסרים.

מחשבים מחוברים לענן

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
למידה דיגיטלית
למידה דיגיטלית

עולם התעסוקה חווה שינויים משמעותיים ומהירים בשנים האחרונות. תרחיש זה מעלה התארגנות מחודשת בארגונים ועסקים שונים שכולל בין היתר ניהול ידע ארגוני, הכשרה מתאימה של

קרא עוד »
הלוואה דיגיטלית
4 שלבים לקבלת הלוואה דיגיטלית

בעידן הדיגיטלי, השירותים הפיננסיים הפכו נגישים יותר מאי פעם. עם כניסתה של הטכנולוגיה, קבלת הלוואה הפכה למהירה, נוחה וללא טרחה. הלוואות דיגיטליות, הידועות גם בתור

קרא עוד »
ארכיון דיגיטלי
4 יתרונות בארכיון דיגיטלי

עם התפתחות הטכנולוגיה, יותר ויותר אנשים פרטיים ובעלי עסקים מגלים את האפשרות להקים ארכיון דיגיטלי פרטי משלהם. מי מאיתנו לא נתקל ברצון "לנקות שולחן" ולהעיף

קרא עוד »
SEO
איפה אפשר ללמוד קידום אתרים?

בשנים האחרונות יש התעניינות רבה בלימודים שנוגעים למדיות השונות ולאינטרנט בפרט. שכן, הטכנולוגיה המתקדמת מובילה להתפתחות בתחומים הללו שמצריכים עובדים חדשים ומנוסים. כדי להקל על

קרא עוד »