איך מפעילים אי סים?

לפני לא כל כך הרבה זמן, שיחות מחו"ל לישראל היו יקרות ונדירות. גם חופשות וטיסות לחו"ל לא היו נפוצות כל כך, וכשהן קרו – היה קשה לשמור על קשר רציף עם מי שנשאר בישראל. עם הכניסה של הטלפון הסלולרי לחיינו, והעלייה ברמת החיים – יותר ויותר אנשים טיילו בחו"ל ושמרו על קשר רציף עם הבית. אולם, המחיר הגבוה של שיחות הטלפון הבינלאומיות הפכו את השיחות לקצרות למדי.

ככל שאנחנו נעשינו תלויים עוד ועוד בטלפון, למשל לניווט עם Waze, הצורך בחבילות גלישה ושיחות טלפון בחו"ל הלך וגדל. יחד עם הצורך – גדלו גם ההכנסות של חברות הסלולר. אך בשנים האחרונות נכנס פתרון חדש שמשנה את פני השוק לחלוטין – אי סים (eSim). אז מה זה אי סים, איך מפעילים אותו, האם זה משתלם ומתי אי אפשר להשתמש בו – התשובות בטקסט שלפניכם.

 

מה זה אי סים

eSim הוא למעשה כרטיס סים אשר מוטמע ישירות בתוך מכשיר אלקטרוני, בדרך כלל טלפון נייד או שעון חכם. שמו של האי סים נובע מהעובדה שבניגוד לכרטיס הסים הישן – הוא מוטמע בגוף המכשיר (האות e ב-eSim מייצגת את המילה Embedded שפירושה הוא מוטמע). אי סים מאפשר לכם להתחבר לכל חברת סלולר בעולם שמספקת שירות לאי סים, מבלי לשנות כלום בפלאפון שלכם.

 

איך מפעילים אי סים

הפעלה של אי סים היא למעשה הליך מאוד פשוט. כל שעליכם לעשות הוא להפעיל את האי סים דרך הגדרות הקישוריות במכשיר, לסרוק את קוד ה-QR – וזהו. אם אתם מרגישים שההסבר היה מעט פשטני, או שלא הבנתם חלק מהמושגים, אנחנו מזמינים אתכם לצפות בסרטון הזה.

 

האם משתלם לקנות אי סים

קנייה של אי סים היא משתלמת מאוד לפני כל טיסה לחו"ל, ולמעשה גם בישראל. אם בעבר הייתם עושים סקר שוק באינטרנט, מוצאים חבילת סלולר משתלמת ביעד שלכם ומסתדרים בלי אינטרנט עד ההגעה למרכז המכירה – עם אי סים החיים שלכם הופכים להיות פשוטים בהרבה.

לא רק שאפשר להפעיל את האי סים ברגע שהמטוס נוחת במדינת היעד, המחיר שלו גם זול יותר בצורה משמעותית מכל חבילת גלישה בחו"ל שחברת סלולר בישראל תציע לכם. אפשר להשתמש באי סים בכל מקום בעולם, כל עוד יש קליטה סלולרית. יחד עם זאת, חשוב לציין שרכיב ה-eUICC המאפשר שימוש באי סים, עדיין אינו מהווה סטנדרט. בדקו מראש אם המכשיר שלכם תומך eSim.

 

סיכום

לסיכום, אי סים הוא כרטיס סים אשר מגיע מובנה בתוך המכשיר. בניגוד למה שנהוג לחשוב, האות "אי" באי סים מייצגת את המילה Embedded (מוטמע), ולא את המילה Electronic (חשמלי). אם מכשיר הסלולר שלכם כולל eUICC – הרכיב שמאפשר שימוש בטכנולוגיית eSim – קניית חבילת גלישה ושיחות בחו"ל תהיה זולה יותר באופן משמעותי. ב-eSim אפשר להתשמש כמעט בכל מקום בעולם.

סים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא