איך משווים בין קופות גמל?

תיקון 190 מאפשר לקבל הטבת מס על הרווחים שנצברו בשוק ההון ולהפוך כל השקעה לכדאי בהרבה. על מנת לממש את ההטבה כדאי לדעת מה כל קופת גמל מציעה כדי שנוכל להנות מההטבות שתיקון 190 מאפשר. הנה הסבר קצר ע סעיף 190 ועל כיצד משווים בין קופות גמל שונות

 

הסבר על תיקון 190

תיקון 190 הוא תיקון בפקודת המיסים המאפשר לקבל הטבת מס על רווחים בשוק ההון. ללא שימוש בתיקון יש לשלם מס רווח גבוה של 25 אחוז על כל רווח ריאלי, עם שימוש בתיקון יש שלם רק 15 אחוז נומינלי על הרווחים. התנאים לשימוש בתיקון הם היותו של החוסך מעל גיל 60 ושיש ברשותו הפקדו חודשיות על סך 4500 שקלים מהפנסיה.

קופות גמל

יתרונות בשימוש בתיקון 190

היתרון הגדול ביותר של שימוש בתיקון 190 הוא החיסכון הגדול במס. במקו 25 אחוז ריאלי יהיה עלינו לשלם 15 אחוז נומינלי בלבד. בנוסף הכספים נשמרים נזילים, המס נדחה רק לזמן המשיכה ונפתחות בפנינו אפשרויות כדאיות נוספות כגון קבלת הכסף כקצבה חודשית בפטור מלא ממס. כדי לשמוע על היתרונות וגם על החסרונות הנוספים שיש לתיקון 190 מומלץ לפנות לחברות המתמחות בתחום.

 

קופות גמל וסעיף 190

אתם עומדים בקריטריונים? מזל טוב! אתם זכאים להשתמש בתיקון 190. על מנת להשתמש בתיקון עליכם להפקיד את הכספים בקופות גמל ולפני שאתם עושים זאת מומלץ לערוך השוואת קופות גמל לפי תיקון 190. הנה כמה קריטריונים שכדאי לכם לבדוק

 

בדיקה של הטווח הארוך

החברות השונות יציעו לנו קופות גמל שונות המורכבות ממורי השקעה שונים. חשוב מאוד לבדוק את הרווחים של מוצרי ההשקעה לטווח ארוך של חמש שנים ואפילו יותר. החברות מנסות להציג את הנתונים באופן שמחמיא איתם ביותר אך לנו כלקוחות מומלץ להסתכל על הגרף בטווח הארוך שכן הכסף יכול לשכב בקופת הגמל שנים רבות.

קופות גמל

דמי ניהול

דמי ניהול יכולים להשפיע אף הם על הכדאיות של כל קופת גמל. מומלץ לשים לב שדמי הניהול אינם גבוהים ועומדים ברף המוצב בחוק – עד 4 אחוז מסך ההפקדות ועד 1.05 אחוז מסך החיסכון בקופה.

כדאי להתמקח עם החברה על דמי הניהול, לעיתים אתם מביאים עמכם כסף גדול ולחברה יש אינטרס משמעותי שהכסף שלכם יהיה ברשותם. במידה וחברה לא מקבלת את הצעתכם תוכלו לפנות לחברה הבאה. אל תהססו לבדוק כמה חברות לפני שאתם משקיעים את כספכם.

 

סיכום

סעיף 190 מאפשר לקבל הטבת מס משמעותית על רווחים בשוק ההון דרך הפקדת הכספים בקופות גמל ייעודיות. במידה ואתם זכאים לקבלת ההטבה כדאי לבדוק ולהשוות את קופות הגמל השונות- לבדוק את דמי הניהול בחברות ואת התשואות בטווח הארוך (חמש שנים ומעלה). ניתן לפנות גם לחברות מקצועיות שיוכלו לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנבונה

קופות גמל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »