איך נמנעים מכפל ביטוחי?

על פי נתוני משרד האוצר, מעל חצי מאוכלוסיית המבוטחים בישראל משלם על ביטוחים כפולים. חברות הביטוח מרוויחות מהעניין מיליוני שקלים. אין להם עניין ליידע את המבוטח שיש לו ביטוח זהה בחברת ביטוח אחרת והן גם לא בודקות את העניין. איך נמנעים ממצב כזה? 

 

מה זה כפל ביטוחי?

כפל ביטוחי הוא מצב בו מבוטח משלם מספר פעמים על אותו כיסוי ביטוחי. זה יכול להיות על ביטוח דירה שהוא מבוטח מספר פעמים, ביטוח סיעודי או כל ביטוח אחר. רק בביטוח חיים לא יהיה מצב של כפל ביטוחי וגם אם יש למבוטח מספר ביטוחים זהים, עדיין לאחר פטירתו יורשיו יוכלו לקבל את סכום הביטוח עליו היה מבוטח אצל כל חברה מבטחת. כפל ביטוחים הוא לא מצב שחייב להמשיך. גם אם יש לכם כפל, יש איך לבטל אותו.

 

בודקים לפני רכישת הביטוח

לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח מסוימת, חשוב שתבדקו מה היא כוללת, איזה כיסוי היא מציעה והאם אין לכם כיסוי כזה בתיק הביטוחי. ביטוח סיעודי הנמכר במסגרת קופות החולים לדוגמא הוא ביטוח שיש ללא מעט אנשים במסגרת הביטוח הבריאות הפרטי שלו.

מערך השיווק של חברות הביטוח עלול להטעות וכך אנשים מוצאים את עצמם רוכשים פוליסות ביטוח למרות שיש להם כיסוי ביטוחי זהה. אל תשלו את עצמכם, כפל ביטוחי מביא להפסד. לא תוכלו לקבל פיצויים גבוהים יותר אם יש לכם ביטוחים כפולים.

 

בודקים אחת לתקופה

ההמלצה של סוכני הביטוח בארץ היא לבצע בדיקת ביטוחים תקופתית אחת לשנתיים וחצי ובה לבדוק את כל הביטוחים הקיימים. בדיקה כזו נערכת באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי וכך, מתקבל דו"ח הר הביטוח המרכז את כל נתוני הביטוח. כאשר מגלים ביטוח כפול, דואגים לערוך השוואה בין שני הביטוחים ולבדוק אילו תנאים משתלמים יותר.

 

על מה חשוב לשים דגש בעריכת השוואת ביטוחים?

לאחר שמוצאים שני ביטוחים כפולים, מעוניינים לבטל אותם כמה שיותר מהר בכדי להימנע מתשלום מיותר. אבל כאן חשוב לזכור לא לפעול בפזיזות. לפעמים מבוטחים מבטלים את הביטוח היקר בגלל המחיר שלו, למרות שהוא מציע כיסוי נרחב הרבה יותר. בעריכת ההשוואה בין הביטוחים, חשוב לבדוק מספר נתונים. כמובן שבסופו של דבר אתם המחליטים מה יהיה בראש סדר העדיפויות שלכם…

  • אמינות החברה המבטחת – הדבר הראשון עליו אסור לוותר הוא שחברת הביטוח תהיה מספיק אמינה וותיקה בתחום. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו משלם פרמיה חודשית אך לא מצליח לקבל את הפיצוי שמגיע לו…
  • היקף הכיסוי – לכל פוליסת ביטוח יש תקרת כיסוי. בדקו מה גובה הכיסוי המירבי הניתן במסגרת כל פוליסה.
  • החרגות –  ההחרגות הם הכיסויים המוחרגים שלא כלולים בפוליסה. בדקו מה כל פוליסת ביטוח לא כוללת.
  • מחיר הפרמיה החודשית – מחיר הפרמיה מתבססת על גובה השתתפות העצמית וככל שהיא תהיה קטנה, הפרמיה תהיה גבוהה יותר.

כפל ביטוחים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהו ביטוח בניין
מהו ביטוח בניין

בעולם של היום, בו עלולות להתרחש תאונות ונזקים בלתי צפויים בכל עת, חשוב להגן על הרכוש וההשקעות שלכם. אחת הדרכים לשמור על עצמכם ועל הנכסים

קרא עוד »