איך תדעו כמה מס צריך לשלם על הביטקוין?

יודעי דבר מצהירים, כי הביטקוין הוא הדבר הגדול הבא, מאז שהמציאו את רשת האינטרנט. במהלך למעלה מרבע מאה, הקריפטוגרפים ניסו להמציא מטבע דיגיטלי חדש, מבוזר ומאובטח, אך בחוסר הצלחה, עד שנולד הביטקוין. למי שעדיין אינו יודע על מה כל המהומה, נגיד כי השימוש בו מספק לכם את החופש הכלכלי לבצע עסקאות גלובליות. וכן שהוא מספק יציבות פיננסיות וחירויות חדשות בכל המדינות, שמהווים אירועים שמשנים את חיי האדם.

 

האם יש מס על ביטקוין?

וזאת שאלה שמזמן לא שאלו אותנו – האם יש מס על ביטקוין? רשויות המס במדינת ישראל כללו בדו"חות המס שאלה בהיבט של פעילות והחזקה של מטבעות וירטואליים, כאשר הנישומים חייבים להצהיר בריש גלי האם הייתה להם כל פעילות עם הביטקוין. מטרת השאלה לסייע לרשויות המס לטפל בנושא שבו סבורים שהדיווח לא מלא. על ידי ליטיגציה ממוקדת, עם חלוף השנים, הצליחו רשויות המס להשיג גישה למידע מהבורסה של המטבעות הווירטואליים בהקשר של נישומים והיקף ההעסקאות שלהם.

בארץ הלקוחות התחילו לקבל פניות מרשות המסים, כמו גם בקשה של הגשת דו"חות שנתיים לשנים אחורה. הם מופיעים לרוב ברשימות הקיימות בידי רשויות המסים, וברור שהינם רכשו או מכרו מטבעות וירטואליים. מס הכנסה הוציא חוזרים בהיבט של מטבעות ביטקוין במהלך 2018, אבל נוכח הניסיון שנצבר, נראה על פניו כי לא יאוחר היום שיצא חוזר מעודכן עם כמה שינויים בו.

 

איך תדעו כמה מס צריך לשלם על הביטקוין?

לפני שנענה על השאלה מחויבת המציאות הזאת – איך תדעו כמה מס צריך לשלם על הביטקוין? נגיד כמה מלים טובות על המטבעות הללו. ובכן, הביטקוין עמיד בפני צנזורה – על ידי אלגוריתם חישובי, אשר מכונה הוכחת עבודה, אין מי שיכול לצנזר או לחסום את העסקה שתבצעו. מטבעות הביטקוין מבוזרות – הרשת מופצת במדינות שעל פני כל הגלובוס בין אלפי צמתים, ומיליוני בני אדם עושים בהן שימוש, שלא מחייב בכלל להסתמך על צד ג', מהימן באשר יהיה. ונסיים עם העובדה שלמטבעות הביטקוין יש היצע מוגבל, הן דלות ודפלציוניות.

וכעת נשיב על השאלה של נשוא המאמר הזה – מי שרוכש מטבע ביטקוין, מחזיק אותו לשם השקעה במדינת ישראל, כאשר שיעור המכירה שלו תחויב במס של עשרים וחמישה אחוזים, פלוס מס יסף בן שלושה אחוזים. ברחבי ארצות הברית, מס רווח ההון נחלק לשניים, בהחזקה של מטבעות ביטקוין מעל לשנה, יהיו שיעורי מס רווחי ההון מוטבים בין אפס אחוזים לבין עשרים אחוזים, ביחד עם מס יסף בן שלושה נקודה שמונה אחוזים. בהחזקה של מטבעות ביטקוין פחות משנה, שיעור המס הינו שיעור מס קונבנציונלי, בהתאם למדרגת מס אישית שלכם, בעוד שיעורי המס הם בין עשרה אחוזים לבין שלושים ושבעה אחוזים, במקביל למס יסף בן 3.8 אחוזים.

מחשבון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »