אילו זכויות מגיעות לתושב חוזר

תושב ישראלי שהעביר את חייו למדינה אחרת מחוץ לישראל והפסיק את התושבות הישראלית שלו ולאחר מכן חזר ארצה יקבל מעמד של תושב חוזר על ידי המוסד לביטוח לאומי ועם מעמד זה יקבל זכויות שונות בהתאם לגילו והסטטוס התעסוקתי והמשפחתי שלו.

 

איך מוכרים כתושבים חוזרים

על תושב חוזר לארץ מרילוקיישן לבצע תהליך מסוים על מנת להיות מוכר כתושב חוזר ולזכות בזכויות המגיעות לו כמו הקלות מס, קצבאות ביטוח לאומי, יבוא אישי מחו"ל ומענקים שונים. על מנת להיות מוכר כתושב חוזר יש להסדיר מראש את התושבות עוד בזמן השהות בחו"ל – לשם כך נדרש למלא בקשה מקוונת באתר של המוסד לביטוח לאומי לפחות 30 ימים לפני החזרה לארץ לאחר ביצוע הפעולות המצביעות על סיום תקופת ההתגוררות במדינה אחרת.

 

איך מוכיחים חזרה לארץ וסיום תקופת התגוררו בחו"ל?

על מנת להוכיח את המצב החדש יש לצרף ראיות ומסמכים כמו מכירת הנכסים או סיום חוזה השכרה, הפסקת ביטוחים, סיום עבודה וכנ"ל לגביי חזרה לחיים בישראל – משלוח חפצים, שכירת דירה, חוזה, רישום למוסדות חינוך חובה ועוד.

 

זכויות המגיעות לתושבים חוזרים

הזכויות השונות שחלקן מפורטות כאן הינן נוגעות בתחומי חיים שונים – מס וסיוע כלכלי, חינוך, הצטרפות מחדש לשירותי הרווחה ותעסוקה. ישנן זכויות נוספות ספציפיות עבור קטינים, חיילים בודדים וסטודנטים.

  • הטבות במס – תושבים חוזרים ששהו מחוץ לארץ מעל 10 שנים יקבלו פטור ממס למשך 10 שנים על כל הכנסה שמקורה אינה בישראל ושיעור המס על פנסיה מחוץ לישראל לא יעלה על שיעור המס ששולם במדינה הזרה.
    תושבים חוזרים ששהו מחוץ לארץ בין 6 ל 10 שנים יהיו פטורים ממס על הכנסות פסיביות מנכסים שרכשו בתקופת שהותם מחוץ לישראל, כנ"ל על רווחי הון לתקופה של 10 שנים ופטור ממס להכנסות מריבית וניירות ערך.
  • פטור ממס קניה, מע"מ ותשלומי מכס לתושב חוזר וסטודנט חוזר בייבוא חפצי הבית – יהיו פטורים ממס במכס על ייבוא של עד 2 משלוחי חפצי בית עד 9 חודשים מחזרת התושבים והסטודנטים לארץ.
  • יבוא אישי של רכב, מחשבים וטלויזיות.
  • מענק כספי חד פעמי לתושב חוזר הנמצא במצב קשה.
  • מענק כספי חד פעמי לתושבים חוזרים או עולים שהוגדרו כספורטאים או מאמנים מקצועיים לטובת קניית ציוד מקצועי לצורך אימון והתחרות בענף.
  • סיוע במימון מעונות יום ומשפחתונים.
  • הקלות בבחינת הבגרות לתלמידי תיכון.
  • סיוע לעולים ותושבים חוזרים במימון קורס הכשרה בסיסית ביישומי המחשב.
  • המרת רישיון נהיגה זר לרישיון ישראלי.
  • דמי ביטוח לאומי לתושבים חוזרים.
  • קצבת אזרח ותיק לתושב חוזר יחושבו על כל תקופת העבודה שיש לאותו התושב לפני עזיבתו.

 

לסיכום

המדינה מקבלת בזרועות פתוחות את התושבים החוזרים ומספקת סיוע וזכויות שונות בכלל תחומי החיים, יש להסדיר את מעמד תושב החוזר מראש ולהיות בקשר עם המוסד לביטוח לאומי על מנת לממש את הזכויות המלאות.

מטבעות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »