אילו חומרי בניין שימושיים לבניית בית פרטי או בניין עם קומות בודדות

החלום הגדול ביותר שלנו כעם, הוא להתגורר בבית שהוא שלנו. אם מתעמקים בעניין, יש לזה המון סיבות מוצדקות. בראש ובראשונה, אם ממילא אנחנו נאלצים לבזבז סכומים לא מבוטלים כל חודש על דירה שכורה, הלא כדאי לנו כבר לקחת משכנתא ולבנות לנו בית משל עצמנו?

בנוסף, בפן הרגשי – אנחנו פשוט רוצים בית שהוא שלנו, עבור משפחתנו, בית לצמוח, להתפתח ולגדל בו את דור ההמשך. אז אם אתם, כמו רבים אחרים, חולמים על בית משלכם ורכשתם כבר בלה חמרה לעבודות גינה – כתבה זו היא בשבילכם.

 

 התחלת ההתחלות

בטרם נספר לכם אילו חומרי בנייה תצטרכו לרכוש, נגיד כמה מילים על הדבר הבסיסי ביותר להגשמת חלום הבית הפרטי שלכם – הלא הוא היתר הבנייה. אין דרך לעקוף אותו וגם אם הייתם מוצאים, אין אנו ממליצים לכם לעשות זאת.

בין שלב הרעיון לבין שלב הביצוע, מתיישבים עם אדריכלים, עושים טיוטה של בית החלומות וניגשים לקבל אישור מהגורמים הרלוונטיים – מחלקה מיוחדת האחראית להיתרי בנייה,  בעירייה של מקום המגורים שלכם.

 

 שלבי הבנייה

ברגע שצלחתם את שלב התכנון, האישור, מציאת הצוות – הגיע הזמן להבין את שלבי הבנייה.

 

 הבסיס – הנחת היסודות

השלב הקריטי ביותר של הבנייה, הוא השלב שבו נבנים היסודות לבית העתידי. הכנת הקרקע, בניית הבסיס – הכל על מנת שיהיה מספיק חזק ויציב להחזיק משקלו של המבנה. הסיבה לחשיבות הבסיס היציב, היא לא רק בטיחות אלא גם האפשרות שתרצו לבנות קומות נוספות לביתכם בעתיד ותחסכו לעצמכם את הכאב ראש של חיזוק הבסיס.

 

 קירות, תקרות ומה שביניהם

ברגע שבנינו את הבסיס, מתחילים לבנות את הבית עצמו, או במילים אחרות את שלד הבית.

 

 תשתיות

חשמל, אינסטלציה ושאר הדברים החיוניים לכל בית באשר הוא. מדובר בשלב שבו כדאי לדאוג שכל חוטי החשמל והכבלים יהיו מוחבאים ודרך טובה לעשות זאת, היא להחביאם מתחת לרצפה.

 

 טאץ' אפים

כל מה שקשור ל"הוספת יופי" לבית הפרטי שלכם – טיוח קיר, צביעות ואיטום, למניעת חלחול הלחות אל תוך הבית. בתום הבנייה יש צורך לקבל אישור סופי או אישור האכלוס. הוא נועד לבדוק שהבית שנבנה,  אכן עומד בכל הסטנדרטים הקיימים ובכל התחייבויות של בעלי הבית בנוגע לבנייה ומוכן למגורים.

 

 חומרי בנייה נחוצים

אם מדברים על בסיס הבניין, הדברים הבסיסיים ביותר שנחוצים לכם הם מוטות ברזל ובטון.  לקירות פנימיים לרוב ישתמשו בגבס – מינרל שמערבבים עם מים. טיט – מונע חדירת לחות וטיח, שמשמש אותנו בכמה שלבים – חיפוי חיצוני על מנת למנוע חדירת לחות ושימוש על קירות פנימיים של הבית, על מנת להחליק את המשטח ולהכינו לשלבי גימור נוספים. לעיצובי הגינה משתמשים בסוגי חמרה שונים, חצץ ולעיתים דשא סינטטי.

חומרי בנייה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבודות בטון - מידע מקיף
עבודות בטון – מידע מקיף

עבודות בטון הן חלק בלתי נפרד מכל פרויקט בנייה או שיפוץ. הן כוללות יציקת בטון, עיבודו וגימורו, וכן פעולות נלוות כמו ניסור, קידוח והתקנת אביזרים.

קרא עוד »
מקלחת
כמה עולה שיפוץ חדר אמבטיה

שיפוצים בכלל ושיפוץ חדר  אמבטיה בפרט, נמנים עם הפעולות שהתשלום עבורן הוא מהגבוהים ביותר. למעשה ניתן לומר שההוצאה עבור שיפוצים בבית נמנית עם ההוצאות הגבוהות

קרא עוד »