אילו חישובים ניתן לעשות עם מחשבון אחוזים אונליין?

עולם האחוזים פוגש אותנו בסיטואציות רבות בחיינו – החל ממחשבוני שכר, ניהול תקציב, חלוקת שעות, ימים ושבועות ללוח זמנים ומשימות וכן הלאה. עם זאת, בימינו לא צריך להיות מתמטיקאי דגול על מנת לבצע חישובי אחוזים – פשוט ניתן להיעזר במחשבון אחוזים אונליין!

 

מתי נשתמש בחישובי אחוזים?

אחוזים מחושבים באופן יומיומי, גם אם איננו שמים לב. החל מהנחות בתשלום בחנות ועד לחישוב ריבית בהלוואה. במקרים מסוימים, החישוב יהיה קל ונוח (למשל, כאשר השלם שווה בעצמו ל-100 או לכפולותיו), ולעיתים, החישוב יהיה מסובך (למשל, כמה הם 20% הנחה מתוך קנייה בסך 1,345 שקלים?). במקרים כאלה, מחשבון אחוזים יוכל לסייע לנו!

 

בואו נחזור להתחלה – מהם אחוזים?

תזכורת קצרה למי שהספיקו לשכוח את המורה למתמטיקה:

  • אחוז הוא האמצעי להביע גודל יחסי מתוך שלם (למשל, 1 הוא 50%, כלומר גודלו היחסי הוא חצי, מתוך 2, שהוא השלם – 100%).
  • נכון גם להגדיר שאחוז אחד הוא למעשה מאית השלם – (אחד חלקי מאה). השלם תמיד הינו 100%, אך הגודל היחסי יכול להיות גדול מהשלם (למשל, 2 הם 200% ביחס ל-1, ה-100%).

 

מתי נזדקק למחשבון האחוזים?

בחישובים קלים ונוחים, לא נזדקק למחשבון האחוזים ונוכל לחשב בראש או בעזרת נייר. עם זאת, מקרים מסוימים בחיים ידרשו מאיתנו תוצאה מדויקת ביותר, לחישובים מסובכים יותר (למשל, הדוגמה אשר הובאה בפסקת הפתיחה). בחישובים הכוללים מספרים שאינם נוחים, או בחישובים שבהם נרגיש את חשיבות החישוב (למשל, בחישוב סכום ההפרשה לקרן הפנסיה), מומלץ לפנות למחשבון האחוזים אונליין.

 

חישוב קלאסי באמצעות מחשבון אחוזים אונליין

ראשית, ניתן לבצע את החישוב הבסיסי והרגיל: כמה שווים מספר אחוזים מסוים מתוך סכום. למשל: עליי להפריש לקרן הפנסיה שלי 2.5% מתוך משכורת העומדת על 4,550 ש"ח. אזין בשדות המתאימים את המספרים המתאימים ואקבל את התוצאה הרצויה (במקרה זה, 113.75 ש"ח).

 

איך מבצעים חישוב זה במחשבון אחוזים אונליין?

למעשה, מדובר בכלי פשוט יחסית לשימוש. בשדה הראשון תוכלו להזין את המספר השלם (4,550 ש"ח, לפי הדוגמה בפסקה מעלה). בשדה השני תוכלו להזין את האחוז המבוקש (במקרה זה, 2.5%). לאחר לחיצה, תקבלו את התוצאה הרצויה.

 

חישובים נוספים

לעיתים נרצה לחשב, למשל, כמה סכום מסוים שווה מתוך סכום גדול יותר באחוזים. למשל, אני רוצה לדעת האם על ארוחה בסך 78 ש"ח, סביר להשאיר 10 שקלים עבור טיפ. חישוב במחשבון האחוזים יבשר לי שמדובר ב- 12.8%, ועל כן זהו סכום מתאים וראוי.

 

המלצות לשימוש במחשבון אחוזים

במקרים של חישוב שכר, פיצויים, הפרשות לקרנות, וכל הקשור בעולם הפיננסים, נמליץ להשתמש במחשבון אחוזים מדויק.

 

מחשבון אחוזים נועד לסייע לכם

החישוב במחשבון אחוזים הוא פשוט, נוח וזמין – השתמשו בו על מנת להבטיח שחישבתם באופן נכון ומדויק את הנדרש עבורכם.

מַחשְׁבוֹן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא