אילו יינות שותים עם בשרים?

כשזה מגיע לארוחת בשרים עסיסית, בחירת היין המתאים יכולה להעלות את חווית האוכל לגבהים חדשים. הטעמים, המרקמים והתיבול של בשרים שונים יכולים להשפיע רבות על בחירת היין שישתלב עמם בצורה הטובה ביותר. אילו יינות שותים עם בשרים? במאמר הבא נענה על השאלה החשובה הזו, קריאה טעימה!

 

בשרים אדומים

לאחר שבחרתם בשרים פרימיום איכותיים כגון בקר או כבש הנוטים להיות עשירים, עסיסיים ולעיתים בעלי טעמים חזקים, אין ספק שתהיתם מהו סוג היין המתאים ביותר כדי להשלים את החוויה.
במקרה זה יינות אדומים בעלי גוף מלא הם בחירה מצוינת, ולהלן כמה סוגים אפשריים:

קברנה סוביניון: יין זה הוא בעל גוף מלא ומשתלב היטב עם סטייקים בגריל, פריים ריב ותבשילי בקר. טעמי הדומדמניות השחורות והפירות הכהים משלימים להפליא את עושר הבשר האדום.

סירה/שיראז: ידוע בתווים החריפים ובטעמי הפירות הכהים, סירה או שיראז הם התאמה פנטסטית למנות טלה או בשרים על האש. עוצמת היין ומורכבותו יוצרות איזון הרמוני עם טעמי הבשר.

מלבק: עם טעמי הפירות הכהים השופעים, המרקם הקטיפתי וריכוז הטאנינים הבינוני שלו, מלבק הוא בחירה מצוינת לבשרים צלויים. הוא משתלב היטב עם המבורגרים, או אפילו צלעות ברביקיו חריפות.

 

בשרים לבנים

בשר לבן, כגון עוף והודו, נוטים להיות בעלי טעם עדין יותר ומרקם קליל יותר. בשרים אלו משתלבים היטב עם יינות לבנים או אדומים קלילים. הנה כמה אפשרויות:

שרדונה: למנות עוף צלוי או בגריל, שרדונה בינוני עד מלא עם ניחוחות של הדרים, וניל או עץ אלון הוא בחירה מצוינת. הוא משלים את הקרמיות של הבשר ומוסיף עומק לטעם הכללי.

פינו נואר: יין אדום קל עד בינוני זה עם טעמי הפירות העדינים והטאנינים הרכים שלו משתלב היטב עם צלעות חזיר או הודו צלוי. הרבגוניות שלו מאפשרת לו לשפר את הטעמים העדינים של בשר לבן מבלי להחליש אותם.

 

דגים ופירות ים

דגים ופירות ים מציעים מגוון רחב של טעמים, מרקמים ושיטות בישול, מה שהופך את זיווג היין לקצת יותר מורכב! הנה כמה אפשרויות מעניינות:

סוביניון בלאן: סוביניון בלאן, הידוע בחומציות התוססת ובטעמיו הייחודיים, הוא בחירה מצוינת לשילוב עם דגים קלים יותר כמו פורל או סול. תווי ההדר והאופי המרענן שלו מעלים את הטעמים העדינים של פירות הים.

שרדונה: כשמדובר בדגים עשירים יותר כמו סלמון או טונה, שרדונה בעל גוף מלא יותר עם המרקם החמאתי והטעמים של פירות טרופיים יכול לספק השלמה מקסימה. העושר של היין משקף את האופי השמנוני והטעמים הכבדים יחסית של הדגים הללו.

רוזה: יינות רוזה עם הרבגוניות והאופי המרענן שלהם, יכולים להיות בחירה מצוינת לשילוב עם מגוון מנות פירות ים. משרימפס ועד צדפות, הטעמים הקלילים והפירותיים של רוזה יבש יכולים להתאים היטב לטעמים העדינים של פירות הים.

בשר ויין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא