אילו סוגי מימון לרכב קיימים

רוצים להשיג מימון לרכב שתמיד חלמתם עליו? כיום החלום לא רחוק יותר מלהתגשם! קיימות אופציות מימון רבות עבור מי שמעוניין לקבל מימון מלא או חלקי לצורך קניית רכב. אז אם גם אתם מעוניינים לשמוע עוד בנושא – המשיכו לקרוא!

 

מה זה מימון לרכב?

מימון לרכב הוא למעשה הלוואה לצורך קניית רכב כאשר במקום שיידרש מכם לשלם עבורו באופן מיידי ולהוציא סכום משמעותי מעוגת התקציב בן רגע, כל שתדרשו הוא לשלם בכל חודש תשלום קבוע עד לכיסוי העלות הכוללת עבור הרכב. המימון יכול להיות לצורך רכישת רכב במימון מלא או לצורך רכישת רכב במימון חלקי.

 

אילו אופציות מימון קיימות בשוק?

 

מימון בנקאי

מימון בנקאי הוא למעשה הלוואה לקניית רכב שניתנת על ידי הבנק. מדובר באופציה נפוצה מאוד אך יש לה מספר חסרונות משמעותיים. אחד מהם הוא העובדה שהבנק עלול להערים קשיים רבים בתהליך הבקשה ולדרוש מכם להציג מספר לא מבוטל של טפסים ואישורים רבים. לעומת זאת, לבנק יש יתרון בריבית ההלוואה שהוא מעניק.

הריבית הקבועה שניתנת לכל הלוואה שתלויה בריבית שקובע בנק ישראל נקראת ריבית פריים. מעבר לריבית זאת, קיימת ריבית נוספת שנלקחת בחשבון וניתנת לשיקול הגורם שמעניק את הריבית. אותה ריבית נחשבת לריבית נמוכה יחסית כאשר היא ניתנת על ידי הבנק, משום שהיא יכולה לנוע בטווח של בין 0.6% עד 2.5% נוסף על ריבית הפריים הקבועה כאמור.

 

מימון חוץ בנקאי

הלוואה לרכישת רכב במימון חוץ בנקאי היא הלוואה שניתנת על ידי גופים שונים שאינם הבנקים ולכן נקראים גופים חוץ בנקאיים. כך למשל, בין גופים אלו תוכלו למצוא חברות ביטוח שונות וחברות אשראי. גם למימון חוץ בנקאי קיימים מספר יתרונות שמצויים בעיקר בנוחות התהליך לקבלת מימון ובעובדה שהמימון אינו פוגע במסגרת האשראי שלכם.

החיסרון המשמעותי בהליך זה הוא העובדה שהריבית בגופים חוץ בנקאיים גבוהה יותר ביחס למימון בנקאי. זאת משום שמדובר בעסקאות שנחשבות ליותר "מסוכנות" עבור גופים בנקאיים ובשל כך הם ידרשו עבורן ריבית גבוהה יותר.

 

מימון דרך חברות הרכב

תופעה חדשנית יותר! בשנים האחרונות גם חברות רכב התחילו להציע שירות חדש ללקיחת מימון במעמד קניית הרכב. גם כאן, כמו בגופים החוץ בנקאיים, מדובר בהליך שנחשב למהיר ונוח יחסית אך החיסרון בסוג הלוואות זה הוא העובדה שהריבית והעמלות עלולות להיות גבוהות במיוחד.

 

לסיכום,

אם גם אתם מעוניינים לרכוש רכב חדש, זכרו כי מגוון האפשרויות המימוניות המצויות כיום בשוק לגמרי יכולות לעזור לכם לעשות זאת! קיימים סוגים של שונים של הלוואות לצורך מימון עבור רכישת רכב כמו הלוואות בנקאיות, הלוואות חוץ בנקאיות והלוואות של סוכנויות רכב.

לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות שונים ולכן חשוב לבדוק היטב לפני שניגשים לקחת הלוואה אילו תנאים מתאימים לכם ביותר ומה הצעת המחיר המשתלמת לכם ביותר.

מימון לרכב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא