אילו רהיטים ניתן לייצר שיתאימו לכל תנאי מזג האוויר

ריהוט הנמצא בגינה או בחוץ, צריך להיות מותאם בחומרים שממנו הוא עשוי ובשימוש שיעשה בו מחוץ לתנאי הבית. לכל חומר יש דרגת עמידות מסוימת, וכאשר החומר הזה חשוף לתנאים קשים כמו שמש ישירה, גשם, טל, חום וקור משתנים – החומר נשחק ומתבלה. כמובן שלכל חומר יש דרגת רגישות אחרת, ולא דומה ברזל חשוף לעץ שנשאר בחוץ למשך תקופה ארוכה.

 

ריהוט חוץ

כשמדובר על ריהוט חוץ, לגינה או לרחוב, יש לבחון קודם כל מה יהיה השימוש העיקרי בריהוט הזה, ולנסות להימנע מלהשאיר אותו חשוף בתנאים קשים – למשל אם אנחנו מדברים על ספות לגינה – לרוב נשתמש בהם בחודשי האביב והקיץ בלבד, ככה שנוכל לאחסן אותם בתקופת החורף במקום מוגן וככה למנוע מהם להתבלות בגשם. אך אם מדובר על ריהוט כבד או ריהוט רחוב – פה כבר נצטרך למצוא פתרון אחר כי לא נוכל למנוע את הבלאי כתוצאה ממזג האוויר.

 

איזה מזג אוויר הכי גרוע לריהוט?

באופן כללי נוכל לומר שזה תלוי בחומר ממנו עשוי הריהוט. למשל ברזל יוכל להחליד בקלות כתוצאה מלחות, ממי גשם או טל. עץ לדוגמא יתבלה מהר בגשם, אך גם שמש ישירה תעוות אותו ותגרום לו להתייבש. בד או ריפוד ישנה את צבעו בשמש ישירה ואף יתחיל להתפורר, ובגשם הוא יתרטב ויוכל להעלות עובש. פלסטיק יתעוות בשמש ישירה והגשם לרוב לא יפריע לו.

 

מה הפתרון?

ברוב המקרים יהיה עדיף להימנע מחשיפה לבחוץ ולתנאי מזג האוויר השונים, אך אם חייבים להשאירם בחוץ ישנם חומרים המגינים על החומרים שמהם מיוצרים הרהיטים. לכה לעץ תשמור עליו ותייצר מעיין שכבת הגנה אטומה לגשם, לכה או צבע לברזל יעשו את אותה הפעולה וישמרו על הברזל מלהחליד. כיסוי מבד שניתן להחליף יוכל לשמור על כריות או על בדים הנמצאים בחוץ. ככה שיש פתרון שמקטין את הבלאי בכל חומר.

 

אלו רהיטים ניתן לייצר שיתאימו לכל תנאי מזג האוויר?

רהיטים המיוצרים מאבן או מבטון, עמידים מאוד בתנאי חוץ, מכיוון שהחומרים הללו חזקים מאוד ומושפעים במידה קטנה מאוד ממזג האוויר. ניתן לייצר מחומרים אלו מגוון רהיטים כגון שולחנות, מערכות ישיבה, ספסלים, ברזיות, פרגולות, שילוט ועוד.

ריהוט נוסף ניתן לציין מחומרים סינטטיים שיוצרו במיוחד לבחוץ כגון פלסטיק, פיוויסי או חומרים שונים המערבבים פלסטיק עם חומרים כימים אחרים העמידים במיוחד בתנאי חוץ. בחומרים אלו קל יותר לשחק ולעבוד וניתן ליצור מהם ריהוט מעוצב כגון שולחנות יותר קלים, מערכות ישיבה נוחות ומתכוננות, אמצעי הצללה מיוחדים ועוד.

 

סיכום

ניתן לייצר הרבה רהיטים שאשר יהיו מיועדים לתנאי מזג האוויר בחוץ, חשוב קודם כל להבין לאיזה מקום הם מיועדים וממה יהיו הנזקים העתידיים, וכך לדעת באיזה חומרים להשתמש ואיך להאריך את חיי הריהוט.

ריהוט רחוב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מיטות
מה הן מיטות קומותיית נפתחות?

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתחום הריהוט. שכן, הטכנולוגיה המתפתחת והחדרים שהופכים ונהיים קטנים יותר ויותר (בבתים החדשים שנבנים) גורמים למומחים בתחום לצאת מהקופסא ולהביא

קרא עוד »