ארבע ההסכמות שישנו לכם את החיים – על פי ספרו של דון מיגל רואיס

הספר ארבע ההסכמות יצא לאור ב -1997, אך לא נחל הצלחה, רק שנים מאוחר יותר, כאשר הסלבריטאית אלן דג'נרס נתקלה בספר, התלהבה ממנו ווסיפרה

עליו לחברתה, אופרה ווינפרי, הספר החל להתפרסם, כאשר אופרה ווינפרי שיבחה את הספר בתוכניות הטלוויזיה בהן הופיעה, וכך הספר ארבע ההסכמות

הפך לרב מכר בינלאומי, שנמכר כבר במיליוני עותקים.

במאמר הבא סיכמנו לכם את הספר, ומה ההסכמות האלו אומרות.

 

ראיית העולם של מחבר הספר

על פי מיגל רואיס, אנחנו מתנהלים בעולם לפי הסכמים שאנחנו עושים עם עצמינו, כל פעולה ומחשבה שלנו היא תוצאה של הסכמים  שהסכמנו להאמין בהם. רוב ההסכמים שאנחנו יוצרים גורמים לפחדים, חרדות ותסכול, אמונות שמגבילות אותנו ולוקחות לנו את שמחת החיים, ואנחנו תקועים בלופ שבו אנחנו ממשיכים לגרום לעצמינו סבל.

מיגל רואיס מציע לנו בספרו ארבע ההסכמות,  לסגל ארבעה הסכמים חדשים, אשר יאפשרו לנו לשבור את האמונות המגבילות שלנו, ולחיות חיים מאושרים יותר.

 

הסכם מספר 1 – שמרו על טוהר המילה

למילים יש השפע חזקה, את הכח לבנות או להרוס, כאשר יש לנו מחשבות שליליות או כשאנחנו אומרים משהו שלילי על מישהו אחר אנחנו פוגעים בעצמנו, כי אנחנו סופגים את האנרגיה הזו. לעומת זאת, כשאנחנו משתמשים במילים חיוביות, אנחנו מעצימים את התחושות החיוביות והאנרגיות שלנו. המשמעות של שמירה על טוהר המילה היא:

  • להשתמש ביום יום שלנו בשפה חיובית, תומכת ומפרגנת. ולהוציא מהלקסיקון שלנו קללות, מילים גסות, ושליליות.
  • לא להפחית מהערך של עצמינו, לא לרדת על עצמינו או על אחרים.
  • להימנע מרכילות.

 

הסכם מספר 2 – אל תקחו שום דבר באופן אישי

לא משנה מה קורה סביבנו, בין אם מעריכים אונו או כועסים עלינו, זה אף פעם לא קשור אלינו, לאנשים יש את הצרכים והמניעים שלהם, כל אחד מנסה לעשות את הפעולות הכי טוב בשביל עצמו, את מה שהוא רואה לנכון, לפי האינטרסים והרגשות שלו באותו רגע, והוא מגיב לכך. ברגע שנראה אנשים אחרים בצורה הזו, אנחנו נבין שאין לנו מה להיפגע מהם.

הסכם מספר 3 – אל תניחו הנחות

הרבה פעמים אנחנו מניחים הנחות על סיטואציות או על אנשים ומתייחסים אליהן כאל אמת מוחלטת. אנחנו נותנים פרשנות למה שהם עושים, ולאחר מכן מאשימים אותם על הפרשנויות והסיפורים שסיפרנו לעצמנו, או מקבלים החלטו על בסיס מידע שגוי. כדאי לשאול כמה שיותר שאלות, את עצמינו ואת האחר, ולהיות מאוד ברורים עם הסביבה, על מנת להימנע ממצבים כאלו.

 

הסכם מספר 4 – עשו תמיד כמיטב יכולתכם

לא קל ליישם א שלושת ההסכמים הראשונים, לכן מגיע ההסכם הזה, בכל רגע נתון, עשו כמיטב יכולתכם. מיטב יכולתכם משתנה כל הזמן,תלוי בסיטואציה בה אתם נמצאים, במצב הפיזי והמנטלי שלכם. אם בכל רגע נתון תעשו כמיטב יכולתכם, לא תוכלו לשפוט את עצמכם ולסבול מעינויים עצמיים.

ספר פתוח

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אקדח
איפה ניתן להוציא רישיון לנשק?

  המצב הביטחוני הלא פשוט בתקופה האחרונה, והתערערות הביטחון האישי של האזרחים במדינת ישראל, הביא לביקוש הולך וגובר של אזרחים להוצאת רישיון נשק. העניין כמובן

קרא עוד »
בית קברות
מה הן מצבות כפולות?

סדרת כתבות שעוסקת במקרי מוות לא פתורים הובילה צופים רבים לתהייה שלא נוגעת כלל למקרי הרצח, אלא למצבות. אם צפיתם בסדרה זו, וודאי ראיתם את

קרא עוד »