באיזה שלב רצוי לקחת ייעוץ אבטחת מידע בעסק

עסק ללא גוף האחראי על אבטחת המידע, הוא כמו סיר ללא מכסה… כל עסק, גדול או קטן, מתחיל או ותיק, נדרש לבנות ולהקים ענף אבטחת מידע. אבטחת מידע מאפשר לשמור על המידע שלכם מחשיפות ושינויים זדוניים, וכן מגנה מפני פעולות שונות של גורמים לא מורשים. במהלך תקופת הקורונה וכבר אחריה, רבים עברו לעבוד מהבית ומרחוק, עקב כך כל המידע רץ ועובר ברשת. היום, יותר מתמיד, מתקפות הסייבר ערות ומסתובבות בין מכשירנו, וכדאי לדעת להיעזר בייעוץ אבטחת מידע כדי להגן על המידע שלכם בעסק.

 

אבטחת מידע – הסבר למתחילים

אבטחת מידע (information security) הוא תחום שלם העוסק בהגנה ואבטחה מפני ׳איומים׳ מגורמים שאינם מורשים. האיומים יכולים להיות שימוש שלא ברשות, גישה, חשיפה, שיבוש, ציתות, העתקת מידע או השמדת מידע ומערכות. בנוסף, אבטחת מידע מספקת סודיות וזמינות של המידע, ללא הבדל בסוג המידע או בצורת אחסונו (פיזית או אלקטרונית). לאבטחת מידע 3 יעדים עיקריים:

  • שלמות – הגנה מפני שינוי כלשהו של המידע באופן זדוני או השמדתו.
  • סודיות – אבטחת המידע מגבילה את הגישה ואת החשיפה לגורמים לא מורשים, כולל גם פרטיות וזכויות המידע.
  • זמינות – מספקת את האפשרות  לגישה למידע בזמינות, בכל זמן נתון.

 

אבטחת מידע בעסקים

רבים כבר יודעים כי מערכות האבטחה הישנות (כמו הפיירוול והאנטי-וירוס) אינן רלוונטיות כיום. גם אם מערכות אלו מתעדכנות באופן שוטף, הן לא מצליחות לפעול כנגד מתקפות הסייבר החדישות והקטלניות. כל דבר שמחובר לאינטרנט (מחשבים, מצלמות אבטחה, סנסורים שונים ועוד…) חשוף למתקפות סייבר – המשמעות היא שניתן לחדור אליו ולהיחשף למידע הקיים בו.

 

שאלת השאלות – מתי כדאי לקחת ייעוץ לאבטחת מידע לעסק שלכם?

חשוב להכיר, כי רבים מהחברות והעסקים הקטנים לא מעסיקים צוותי IT ומחשוב המספקים אבטחת מידע לעסק שלהם. עסקים אלו הן ׳מטרות׳ לתוקפי הסייבר, המכוונים לעסקים שלא משתמשים באבטחת מידע.

שלב ייעוץ אבטחת המידע צריך להיות בשלב מוקדם של התקדמות העסק. ברגע שיש לכן ׳סודות׳ ברשת האינטרנט, פרטים אישיים, סודות מקצועיים ומידע הכרחי לעסק שלכם – כדאי לקחת ייעוץ אבטחת מידע כדי להבין איך להתנהל נכון בעסק הזה. מעבר לזה, כל גוף או עסק המרגיש לא בנוח עם סטטוס אבטחת המידע שלו, או שיש סימנים כי האבטחה נפרצה, מומלץ לקבוע ייעוץ אבטחת מידע נוסף, כדי לבדוק שהכל עובד תקין, וכמובן שאם לא אז לתקן.

 

לסיכום

אם אתם שואלים את עצמכם ״האם המידע שלי מספיק מאובטח ברשת האינטרנט?״ והתשובה היא איננה כן חד משמעי, חשוב שתיקחו ייעוץ אבטחת מידע כדי לסדר את הסוגייה הזו. מגוון מערכות אבטחת המידע המוצעות כיום מתאימות לכלל בתי העסק, הייעוץ יוכל לסייע לכם בבחירת המערכת המתאימה ובעלת המענים שתזדקקו בעתיד.

מנעול

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי

משפכי שיווק הפכו לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות עסקיות מוצלחות שמאפשרים לחברות למשוך ולהמיר ביעילות לידים ללקוחות. משפכי שיווק מייעלים את תהליך המכירה וממקסמים את שיעורי

קרא עוד »
עֵסֶק
3 שיטות לקידום העסק שלך

בעלי עסקים לא יכולים "לישון על האף". הם חייבים לעשות כל שביכולתם, כדי לקדם את העסק שלהם באופן יום יומי. מי שמכירים את התחום, יעידו

קרא עוד »