באילו תנאים נצטרך לעמוד כדי לעבוד באוסטרליה?

עבודה באוסטרליה יכולה להיות חוויה ייחודית ומרגשת. מדובר במדינה מרהיבה ביופיה עם תרבות מיוחדת ושונה משלנו. עם זאת, חשוב להבין את כל התנאים וההגבלות הקשורים לעבודה במדינה זו כזרים. לממשלת אוסטרליה יש חוקים ותקנות מחמירים בכל הנוגע להעסקת עובדים זרים.

אז לפני שאתם אורזים את התיק וטסים למדינה הרחוקה כל כך – חשוב לקרוא ולהכיר את כל התקנות הללו כדי להבין כיצד אתם יכולים לעבוד כעובדים זרים באוסטרליה.

 

הסכם ויזה בין ישראל לאוסטרליה

אם אתם ישראלים ואתם מחליטים למצוא עבודה באוסטרליה, יש הסכם מיוחד לכך שנחתם בשנת 2017 בין המדינות. במסגרת ההסכם, אוסטרליה מאפשרת לסך כולל של 200 צעירים ישראלים, בין הגילאים 18-30, להגיע לאוסטרליה כל שנה בשביל לעבוד ולטייל בה.

מסגרת הזמן החתומה בהסכם היא שהייה של עד לחצי שנה. ההסכם הזה בעצם מאפשר לישראלים צעירים להגיע לעבוד ולטייל באוסטרליה ללא צורך בוויזה. דבר זה נכון גם הפוך – אוסטרלים יכולים להגיע לישראל לאותה תקופת זמן.

כדי לקבל את ההיתר, יש כמה תנאים. אתם צריכים להיות אחרי שירות צבאי או שירות לאומי, ללא עבר פלילי באשר הוא, בעלי ביטוח רפואי, ועם כרטיס טיסה חזור. כדי לקבל את ההיתר ניתן לפנות לשגרירות אוסטרליה שינחו אתכם.

הסכם ויזה

ויזת עבודה באוסטרליה

אם אם מעוניינים להיות באוסטרליה יותר מחצי שנה, או שאינכם עומדים בתנאים שהוצגו למעלה בכל הנוגע להיתר של ישראל-אוסטרליה, ניתן גם להגיש בקשה לויזת עבודה. הויזה הזו מאפשרת לכם לשהות באוסטרליה במשך שנה, כשבסיומה ניתן להרחיב את הויזה לשנה נוספת. במסגרת הויזה ניתן לעבוד בעבודות מזדמנות, ללמוד באוסטרליה עד ארבעה חודשים רצופים, לצאת ולהיכנס אל המדינה ללא הגבלה ועוד.

כדי לקבל ויזה יש לעמוד במספר תנאים. קודם כל, עליכם להיות בעלי דרכון בתוקף של שנה, בגילאי 18 עד 31, עם תעודת בגרות בה יש לכם לפחות 3 יחידות באנגלית והון עצמי של לפחות שבע אלף דולר אוסטרלי. אם אתם עומדים בתנאים ניתן להתחיל בהגשת הבקשה למשרדי ההגירה האוסטרליים.

יש מספר מסמכים שאתם צריכים לצרף- כולם מתורגמים לאנגלית עם אישור נוטריוני. לאחר מכן יש להמתין לתשובה כמספר חודשים עד לקבלת הויזה הרשמית!

 

ויזת עבודה לבעלי דרכון אירופאי

אם יש בידכם דרכון אירופאי כלשהו, קיימת ויזה מיוחדת שמאפשרת לכם לעבוד ולטייל באוסטרליה לתקופה של עד שנה. גם פה תצטרכו להיות בטווח הגילאים 18-31. לקבלת הויזה הזו צריך גם לצרף מסמכים רפואיים, תעודת יושרה מהמשטרה ועוד.

במסגרת ויזה זו ניתן לעבוד לתקופה של חצי שנה, ללמוד קורס של ארבעה חודשים ופחות, להיכנס אל אוסטרליה ולצאת ממנה ללא הגבלה ועוד. ניתן להגיש בקשה לויזה זו דרך האתר הרשמי של ממשלת אוסטרליה.

עבודה באוסטרליה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא