ביטוח לאומי – מהן התביעות האפשריות?

בשנת 1954 הוקם בישראל המוסד לביטוח לאומי, לשם הגנה על אזרחי ישראל במקרים בהם נפגעה היכולת שלהם להתפרנס או שנגרמו להם הוצאות גדולות בתחום הסיעודי, הרפואי והנפשי. כל אזרח בישראל מבוטח בביטוח לאומי ואין זה משנה מה גילו, דתו, זהותו, ואפילו סטטוס התשלומים שלו מול ביטוח לאומי.

לשם תפעולו של גוף זה נוצר מס מיוחד שעל כל אזרח לשלם משהגיע לגיל 18. ריכזנו עבורכם מספר תביעות אפשריות שאפשר להגיש לביטוח לאומי עם פירוט על כל אחת מהן.

 

תביעה להכרה בנכות וקביעת אחוזי נכות

תביעה להכרה בנכות היא אחת מהתביעות הבסיסיות ביותר שעל פיה ייקבעו גם תשלומי הפיצויים בגין נזקים כאלה ואחרים. תביעה להכרה בנכות היא בעצם תביעה שמטרתה להוכיח כי נגרם לנתבע נזק, בין אם כתוצאה מפציעה או ממחלה, שגורם לו לקושי משמעותי בניהול החיים.

הכרה באחוזי נכות יכולה לגרור תשלום קצבה חודשי או חד פעמי, וכן יכולה להוביל להקלות משמעותיות במיסוי על הכנסה. אם אתם רוצים להגיש תביעה שכזאת, כדאי להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי – עורך דין שמתמחה בהגשת תביעות לביטוח לאומי.

 

תביעת אובדן כושר הכנסה

אובדן כושר הכנסה כשמו כן הוא. במידה והיכולת של אדם זה או אחר להתפרנס ולדאוג לרווחתו ולרווחת משפחתו מבחינה כלכלית נפגעה, ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי לגבי אובדן כושר הכנסה. בדרך כלל אובדן של כ-50 אחוז מיכולת ההכנסה מזכה את התובע בפיצויים. גם במקרה הזה כדאי להתייעץ עם עורך דין מנוסה מהתחום.

 

תביעות בנושא מצבים סיעודיים וקבלת עזרה סיעודית

אדם סיעודי הוא מי שמתקשה בפעולות אלמנטריות בחיי היום יום. פעולות אלו כוללות אכילה ושתייה, יכולת תנועה במרחב ועוד. ניתן לקבל הכרה במצב סיעודי בשל שתי סיבות – מצב סיעודי בריאותי ומצב סיעודי של תשישות נפש.

מי שמוכר כסיעודי זכאי לקבלת קצבה חודשית לשם שכירת עובד סיעודי, או שנשלח אליו עובד כזה מטעם ביטוח לאומי בצורה ישירה ובלי העברת כספים. חשוב להדגיש שבמקרים של תביעת סיעוד, ניתן לקבל כפל תשלומים, ולכן כדאי להגיש תביעה לביטוח לאומי אפילו אם יש לכם ביטוח פרטי סיעודי.

 

תביעה להכרה כנפגע פעולות איבה

במדינת ישראל ישנה בעיה קשה של פעולות טרור ואיבה שהחלה עוד לפני קום המדינה ונמשכת לצערנו עד עצם היום הזה. בשל כך בשנת 1970 נחקק חוק התמלוגים לנפגעי פעולות איבה.

מטרתו של חוק זה היא לדאוג לכך שכל אדם שנפגע בפעולות איבה במדינת ישראל יקבל את הפיצוי הראוי שיעזור לו להשתקם ולהמשיך בחייו בצורה הטובה ביותר. הכרה באדם כנפגע פעולות איבה יכולה לעזור לו לקבל עזרה במימון הלימודים, עזרה מקצועית רפואית או נפשית, ואף לעזור לו בקבלת קצבה חודשית.

ביטוח לאומי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהו ביטוח בניין
מהו ביטוח בניין

בעולם של היום, בו עלולות להתרחש תאונות ונזקים בלתי צפויים בכל עת, חשוב להגן על הרכוש וההשקעות שלכם. אחת הדרכים לשמור על עצמכם ועל הנכסים

קרא עוד »
כפל ביטוחים
איך נמנעים מכפל ביטוחי?

על פי נתוני משרד האוצר, מעל חצי מאוכלוסיית המבוטחים בישראל משלם על ביטוחים כפולים. חברות הביטוח מרוויחות מהעניין מיליוני שקלים. אין להם עניין ליידע את

קרא עוד »