ביטוח רכב – איך תחליטו כמה כסף תרצו להשקיע בו כל חודש

כאשר מדובר על החלטה לגבי ההוצאה החודשית על ביטוח רכב, חשוב להבחין בין הסוגים השונים של ביטוח הרכב ולהבין לאיזה מהסוגים אתם זקוקים עבור

הרכב שלכם.

במאמר זה נרחיב לגבי ההבדלים בין ביטוח החובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף ונסביר מה כל ביטוח מכסה.

נסביר באילו מקרים כדאי יהיה להשקיע בפוליסת השונות ובאילו מקרים עדיף יהיה להסתפק בביטוח החובה בלבד.

 

ביטוח חובה לנזקי גוף

ביטוח חובה נועד לכסות נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מפגיעת כלי רכב. רכישת הביטוח היא חובה חוקית לכל רכב על הכביש ומי שנמנע מרכישת פוליסה זו למעשה עובר על החוק. בתביעת נזקי גוף לאחר תאונה, אין צורך להוכיח אחריות או אשמה לתאונה וכל מי שנפגע, בין בתוך הרכב או על ידי הרכב יהיה זכאי לפיצוי מחברת ביטוח רכב שהפיקה את פוליסת החובה של הרכב הפוגע.

 

כיסוי תקני שנקבע בתקנות

תנאי הכיסוי של ביטוח החובה נקבעים בהתאם לנוסח התקני שנקבע בתקנות של המפקח על הביטוח. המחיר החודשי של הפוליסה הבסיסית נקבע על ידי חברות הביטוח בהתאם למאפייני הנהג ברכב. על מנת להחליט כמה להשקיע כל חודש על ביטוח החובה, יש לערוך סקר שוק בין החברות, כאשר הכיסוי שתקבלו יהיה זהה, כפי שזו נקבעה בפוליסה התקנית על ידי הפיקוח.

 

ביטוח צד ג'

פוליסת ביטוח צד ג' נועדה לכסות נזקים שנגרמו לרכוש של צד שלישי על ידי הרכב המבוטח. אמנם אין חובה חוקית לרכוש ביטוח צד ג' , אבל הדבר יכול למנוע נזק כלכלי עצום במקרה שיתבעו אתכם על נזק שאתם, או מישהו אחר שנהג ברכבכם גרם לרכוש של צד שלישי. מחיר ביטוח צד ג' שונה בין חברות הביטוח השונות ומומלץ לעשות סקר שוק לקראת רכישת הפוליסה.

כל חברת ביטוח קובעת את גבולות האחריות של הפיצוי לצד השלישי, לרבות עבור ההוצאות המשפטיות במקרה של תביעה בבית המשפט. ניתן להשקיע ולשלם בתשלום החודשי עבור הפוליסה פרמיה נוספת, על מנת להגדיל את גבולות האחריות של הפיצוי במידה ואתם מעוניינים בכך. גם את ההשתתפות העצמית ניתן לבטל תמורת פרמיה נוספת ויש לתת על כך את הדעת.

 

ביטוח מקיף

הביטוח המקיף מכסה על נזקי רכוש של הרכב המבוטח, לרבות של צד ג' אשר נגרמות מכל סיבה שהיא. זהו ביטוח רשות שמטרתו לכסות את העלויות של תיקון הנזקים ובמקרה של טוטאל לוס לפיצוי מלא בהתאם לפוליסה. כאשר הרכב שלכם ישן ואינו שווה הרבה, אין היגיון כלכלי לבטח אותו בפוליסת המקיף, מכיוון שעלויות הפרמיה יכולות להגיע לאחוז ניכר משוויו של הרכב.

 

החלטה בהתאם לשווי הרכב

לסיכום, במאמר זה הסברנו את ההבדלים בין סוגי הביטוח לרכב ומרכיביו. הרחבנו לגבי ביטוח החובה, צד ג' ומקיף.  הסברנו כיצד ההחלטה לגבי ההשקעה החודשית בביטוח צד ג' תלויה בגובה האחריות של הכיסוי שתקבלו ובהשתתפות העצמית שתדרשו לשלם בעת הפעלת הפוליסה. בנוסף הסברנו, שהשקעה בביטוח המקיף לרוב תהיה כדאית, רק אם שווי הרכב מצדיק זאת.

מטבעות ורכב

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהו ביטוח בניין
מהו ביטוח בניין

בעולם של היום, בו עלולות להתרחש תאונות ונזקים בלתי צפויים בכל עת, חשוב להגן על הרכוש וההשקעות שלכם. אחת הדרכים לשמור על עצמכם ועל הנכסים

קרא עוד »
כפל ביטוחים
איך נמנעים מכפל ביטוחי?

על פי נתוני משרד האוצר, מעל חצי מאוכלוסיית המבוטחים בישראל משלם על ביטוחים כפולים. חברות הביטוח מרוויחות מהעניין מיליוני שקלים. אין להם עניין ליידע את

קרא עוד »