ביפוקל או מולטיפוקל – זו השאלה 

אם הגעתם למצב שאתם צריכים לקנות משקפיים חדשים בגלל שינוי במספר עשויים לגלות שכולם מסביב פתאום הופכים להיות ליועצים בתחום האופטיקה. אחד יאמר להם שהם צריכים עדשות ביפוקל, בעוד אחר ימליץ אך ורק אל מולטיפוקל.

אנחנו כאן כדי להגיד לכם שמי שצריך לקבוע עבורכם הוא אך ורק בעל מקצוע מוסמך. אם אתם רוצים להגיע עם בקיאות בחומר לפני הבדיקה, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותבינו לבד מה מהשניים נכון לכם.

איך נהייתם פתאום מומחים לאופטיקה?

אם אתם קוראים באופן קבוע את המדריכים שלנו, אתם כנראה יודעים שאנו כותבים בעיקר על נושאי מיסים. הפעם, יצאנו לסקור את תחום האופטיקה בגלל שמצאנו את עצמנו תרים אחר מידע. שכן, גם אנחנו נכנסנו לסטטיסטיקה ואנו צפויים להתחדש במשקפיים בקרוב. כשכולם המליצו לנו מסביב על סוג מסוים של עדשות, הבנו שאנחנו צריכים לבדוק את העניין באופן מקיף תוך קריאת מאמרים בנושא וכך עשינו.

לאחר שקיבלנו את כל המידע, הבנו שזה יהיה בזבוז לשמור אותו לעצמנו ולא להציג אותו בפני מי שזקוק לו. לכן, יצאנו מהשגרה שלנו והוצאנו מדריך שעוסק בעדשות.

 

בואו נכיר מקרוב את עדשות הביפוקל

קוראים יקרים, תכירו את עדשות הביפוקל. אם שמעתם עליהן לא מעט, תדעו שזה בגלל שהן די נפוצות. עדשות ביפוקל הן עדשות עם שני מוקדים. יש להן מוקד אחד למרחק (ממש כמו במשקפיים רגילים) והמוקד השני הוא לטווח קרוב יחסית. מדובר בעצם בטווח קריאה. אם תגיעו אל אופטומטריסט מקצועי, אתם תגלו שהעדשה חצויה. כך שבעצם, החלק העליון שלה משמש לראיה ולמרחק והחלק התחתון נראה כמו חלון שמשמש לקריאה לטווח קרוב.

בואו נכיר מקרוב את עדשות הביפוקל

בואו נכיר מקרוב את עדשות המולטיפוקל

עכשיו זה הזמן להכיר את העדשות שכולם מדברים עליהן ללא הפסקה – המולטיפוקל. וודאי ראיתם פרסומות עליהן. ובכן, מדובר בעדשות מתוחכמות ביותר שמשלבות גם את המרשם השונה, לצורך ראייה למרחק ולקרוב, אבל כאן, המעבר בין המספרים הוא הדרגתי (בשונה מעדשות הביפוקל). עדשה זו מאפשרת למשתמשים בה שלא להחזיק 2 או 3 זוגות של משקפיים. שכן, העדשות הללו כוללות בתוכן את כל הפונקציות של סוגי העדשות השונות.

 

איך תבחרו את העדשות המתאימות לכם?

אתם כבר יודעים שאנחנו לא אנשי מקצוע ולא מתיימרים להיות כאלה. לכן, אנו נמליץ לכם לערוך בירור אודות בעל מקצוע מנוסה ומקצועי. כזה שידע להציע לכם את העדשה המתאימה לכם ביותר לפי הצורך שלכם. ההמלצה שלנו היא לערוך בירור מקיף ברשת ולקרוא חוות דעת בפלטפורמות הבאות כדי לרכז את המידע הנחוץ לכם:

  • פייסבוק
  • אינסטגרם
  • לשונית הביקורות של גוגל

איך תבחרו את העדשות המתאימות לכם?

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת אם אתם צפויים לבחור בביפוקל או במולטיפוקל. כעת, כשיש לכם את המידע, עליכם רק לבחור נכון יחד עם בעל מקצוע.

דוּ מוּקדִי,

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא