בריכות טבילה ששווה לבקר בהן

אנחנו לא מתכוונים לטבילה שגרתית במים רעננים בצהריי יום חם למרות שגם אותם יש בשפע באיזור ים המלח, איזור טבילה אחד המהווה את אחד האתרים הקדושים ביותר בנצרות הוא המקום בו על פי המסורת ישוע הוטבל בירדן על ידי יוחנן המטביל.

 

רגע רגע מהתחלה…

שמו של האתר הוא קאסר אל יהוד ועל פי מראהו הצנוע של נהר הירדן בנקודה זו התרחשו אירועים רבים שמסומנים עד היום כמניעים וסמלים גדולים בהיסטוריה ולא רק הנוצרית. הכל מתחיל מיהושע בן נון ברגע כניסתו לארץ המבוטחת ובנס גדול מימיו השוצפים של נהר הירדן עוצרים ומאפשרים לבני ישראל בהובלתו של בן נון לעבור בחרבה, על פי המסורת נס זה קרה בדיוק כאן באתר המכונה כיום קאסר אל יהוד.

הפעם הבאה בה תוזכר הנקודה הגיאוגרפית הזו תהיה בספר מלכים ב' כאשר אליהו הנביא עולה במרכבת אש לשמיים בדיוק באותו המקום ומשאיר את מלאכת הנבואה אצל הנביא אלישע, לאחר מכן בזמנו של אלישע כנביא הירדן יוזכר בפעם הראשונה כבעל יכולות ריפוי אשר שר הצבא של מלך ארם מחלים מצרעת לאחרת שאלישע מטביל אותו 7 פעמים במי הירדן.

 

מה לגביי ההיסטוריה הנוצרית?

יוחנן בן זכריה שלימים כונה יוחנן המטביל נולד למשפחת כהנים, אביו שירת את בית המקדש ויוחנן בחר לפרוש לחיי נזירות, הוא קרא לאנשים לבוא להטהר על ידי טבילה בירדן וקבע את אותה הנקודה למרכז הפעילות שלו. אנשים רבים עברו בנקודה המדוברת על מנת להתוודות על חטאיהם ולהיטהר מהם על ידי טבילה, האדם הידוע ביותר בטבילתו בנקודה זו כמובן יהיה ישוע, בברית החדשה מסופר שבזמן ההטבלה של ידוע השמים נבקעו ורוח הקודש לבשה צורת יונה וירדה של ישוע כדי לבשר לו על הבחירה בו.

 

מה קרה מאז ועד היום?

נקודת זמן ומקום ספציפית זו נהייתה מכוננת לשניים ולכל המאמינים הנוצרים עד היום. בתקופה הביזנטית החלו להגיע מאמינים נוצרים בעקבות צעדיו של ישוע אל האתר המדובר, מסעות אלו המשיכו ובעקבותיהם הוקמו מנזרים וכנסיות באזור האתר לאירוח עולי הרגל. כל זה נמשך עד מלחמת ששת הימים וכל המקום נתון לשממה בהיותו שנוי במחלוקת וטמון במוקשים, משנות ה80 האתר החל להיפתח לחג הפסחא ולאחר מכן לכל ימות השנה.

 

מה רואים בנקודה היום?

כשמגיעים לקאסר אל יהוד היום ניתן לראות אתר ברשות הטבע והגנים, מסודר ונעים. בימי תיירות רגילה ישנם המוני תיירים נוצרים המגיעים לטבול ולחוש ברוח הקודש של טהרת מי הירדן באותה הנקודה בה ישוע הוטבל. חלק מעניין נוסף של המקום הוא שניתן לראות מהצד השני של הגדה אתר קדוש דומה מהצד של מדינת ירדן.

 

לסיכום

קאסר אל יהוד הוא נקודה חשובה ביותר לדת היהודית והנוצרית, הוא מהנקודות המשותפות לנו ומומלץ לבקר בו מאוד!

טְבִילָה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חופשות
10 רעיונות לחופשות ייחודיות

בעולם המהיר של היום, שבו שגרה ומונוטוניות שולטים לא פעם בחיינו, חיוני לקחת הפסקה ולצאת לחופשה שהיא באמת ייחודית ובלתי נשכחת. בעוד טיולי חוף מסורתיים

קרא עוד »