גיליתם נחש בבית? חשוב שתפעלו כך!

אין ספק שהרגע שבו מישהו מבני הבית מזהה לפתע על רצפת הבית נחש הוא רגע שיש בו לחץ ופחד רב. למרות שנחשים רבים אינם ארסיים או מהווים סכנה מיידית לבני אדם, האדם המצוי לא מודע לסוגיות אלו. לכן חשוב מאד במידה ומצאתם נחש אצלכם בבית, לשמור ככל האפשר על קור הרוח ולפעול בהתאם להנחיות הבאות. גיליתם נחש בבית? חשוב שתפעלו כך!

 

שימרו מרחק

במידה וראיתם נחש, בלי קשר ליכולת שלכם לזהות ולהכיר את המין והסוג שלו ובוודאי בלי היכולת לקבוע האם הוא מסוכן, כדאי שהדבר הראשון שתעשו הוא לשמור מרחק. יש חשיבות גדולה לא להיות בקרבת הנחש היות שהוא יכול להיות שרוי במצב שהוא חש סכנה יכול לתקוף באופן לא צפוי ממקום המחבוא שלו.

לכן הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להרחיק את כלל הנמצאים באזור וזה כולל כמובן ילדים ובעיקר תינוקות שטרם למדו ללכת והם לרוב מונחים על הריצפה. כמו כן הרחיקו את בעלי החיים מהאזור מכיוון שהם עלולים לגרום להחרפת המצב. וודאו שאתם נמצאים במרחק של לפחות 3 מטרים מהמקום בו אתם מזהים את הנחש.

נָחָשׁ

נעלו נעלים גבוהות

נחשים ברוב המקרים נמצאים על הקרקע, הפגיעה שלהם היא לרוב סביב פלג הגוף התחתון. לכן במידה וגיליתם נחש בבית, מומלץ עוד לפני שהזעקתם לוכד נחשים לנעול נעליים גבוהות וסגורות על מנת שגם אם במקרה ינסה הנחש להכיש אתכם, הוא יתקל בנעלים. הדבר נכון גם לגבי מכנסים, לכן רצוי ללבוש מכנסים ארוכים שיצמצמו את היכולת של הנחש לפגוע בכם.

 

הזעיקו לוכד נחשים

לאחר שההפתעה הראשונית חלפה, הסדרתם את הנשימה, פיניתם את כולם ונעלתם נעליים, זה הזמן להזמין לוכד נחשים מוסמך ובעל תעודה על מנת שהוא יבוא לטפל בבעיה. אל תנסו ללכוד את הנחש בעצמכם, טעות קטנה עלולה לעלות לכם בהכשת נחש שבמקרים קיצוניים יכולה להביא גם למוות. לכן הזעיקו את לוכד הנחשים והמתינו. אם הצלחתם לצלם את הנחש לפני שהוא ברל למקום מסתור, מצוין, העבירו את התמונה ללוכד הנחשים.

 

שימרו על קשר עין

סביר להניח שלאחר שראיתם את הנחש הוא ינסה למצא מקום מסתור בו הוא ירגיש בטוח, אולי ארון פתוח, מתחת למיטה או כל אפשרות אחרת. במידה והדבר מתאפשר, נסו ככל האפשר לשמור על קשר עין עם הנחש. במידה ותצליחו לעשות זאת, העבודה של לוכד נחשים תהיה פשוטה ומהירה יותר. אם לא תצליחו לעשות זאת, יכול להיות שיהיה צורך לחפש בכל הבית.

 

מה לא לעשות

במידה וראיתם נחש בבית יש חשיבות גדולה גם לפעולות שלא תעשו. נחש איננה חיה צפויה ומי שאינו מוסמך כנראה גם לא מכיר את ההתנהגות שלה ובפעולה מיותרת עלול לסכן את עצמו או את הסובבים לו. לכן הקפידו להימנע מהפעולות הבאות במידה וגיליתם נחש בבית :

  • בשום פנים ואופן לא לנסות ללכוד אותו או להרוג אותו. הניסיון הזה יכול לעלות לכם במחיר כואב. מלבד זאת הנחש הינה חיה מוגנת ועל פי חוק אסור להרוג אותה.
  • אל תקיימו אחריו מרדף בבית הכולל הזזת רהיטים ויצירת המולה, פעולות כאלו יכולות להכניס את הנחש ללחץ.
  • אל תבצעו פעולה חריגה, כל פעולה שכזאת עלולה לגרום לנחש  להתנהג בצורה שבה הוא יחוש שחייו בסכנה והוא צריך לתקוף.

נחש בבית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כך תגייסו עובדים בעזרת היי-בוב!
כך תגייסו עובדים בעזרת היי-בוב!

גיוס עובדים של חברות מתאפיין בתחרות שהולכת וגוברת בהשגת העובדים הטובים ביותר. ארגונים בעולם מתמודדים עם אתגרים רבים בגיוס עובדים מתאימים, תוך התחשבות בשוני התרבותי,

קרא עוד »