דילמת פינת האוכל – 3 טיפים שישדרגו את ההחלטה שלך!

בין אם בשיא עונת החגים בה נהוג להזמין אורחים מכל קצוות המשפחה ומעגל החברים המורחב ובין אם בערב חורפי שגרתי למדי הכולל רק את בני הבית, בחירת שולחן האוכל הנכון יסייע ליצור את האווירה הביתית הנעימה וההרגשה

הנינוחה שמאפיינת כל ארוחה משפחתית מוצלחת.

כיצד אפוא ניגשים למשימה של בחירת שולחן שכזה? בעזרת התמקדות בשלושת העקרונות הבאים תוכלו להתמקד ולבחור את השולחן הנכון עבורכם ועבור משפחתכם.

 

עקרון ראשון: בחירת הצורה הנכונה – עגול מלבני או מרובע או אולי בכלל אליפטי?

השולחן המלבני הוא ללא ספק האופציה הנפוצה ביותר ועל כן אם תבחרו לשלב בביתכם שלוחן אוכל מלבני יעמדו לרשותכם אפשרויות רבות. שולחן אוכל מלבני אשר מכיל שישה סועדים יתפרש על פני שטח של כ- מטר על מטר ושישים סנטימטר. לעומת השולחן המלבני, השולחן המרובע הינו הרבה פחות נפוץ, בעיקר משום שהוא מכיל פחות אנשים לאותה כמות שטח ועל כן הוא פחות פרקטי.

בשנים האחרונות, שולחנות עגולים נעשים יותר ויותר נפוצים וצוברים פופולריות רבה במגוון רחב של סגנונות עיצוב, החל בסגנונות כפריים ומסורתיים יותר ועד סגנונות מודרניים ועדכניים. השולחנות העגולים מתאפיינים בשלל יתרונות כך למשל:

  1. הסבה סביב שלוחן אוכל עגול יוצרת אווירה אינטימית וקרובה יותר אשר מעודדת שיח ואינטראקציה רבה יותר בין חברי הסעודה
  2. ביחס לשטח של השולחן העגול – כמות הסועדים בו היא הרבה ביותר
  3. שימוש בעזרים שונים כגון מגשי הגשה מסתובבים מאפשר הגשה נוחה במיוחד

 

לבסוף, השולחנות האליפטיים או האובליים, הם אומנם לא מאוד נפוצים אך השימוש בהם טומן בתוכו מספר יתרונות ברורים שכן מדובר בשולחנות חסכוניים בשטח אשר מאפשרים לסועדים רבים לשבת יחדיו סביב שולחן אחד.

 

עקרון שני: שולחן לאירוח לעומת שולחן לשימוש יומיומי – את מי ששמש השולחן?

ההבדל העיקרי בין שולחן לאירוח לשולחן לשימושם של בני הבית בלבד הוא הגדול, או ליתר דיוק, האפשרות לגדול. כאשר רוכשים שולחן לאירוח, מומלץ לבחור שולחן אשר להרחיב בצורה פשוטה ונוחה. כיום קיימים מגוון שיטות וטכנולוגיות אשר מאפשרים להרחיב את שולחן האוכל בקלות רבה. אפשרות נוספת הוא לקחת שולחן בגודל סטנדרטי שיכיל את בני הבית בלבד ולשלב אותו עם שולחן נפתח או שולחן קונסולה לאירוח אשר יאחסנו כל עוד אין בהם צור.

 

עקרון שלישי: בחירת החומר הנכון לשולחן האוכל שלכם

לחומר ממנו שולחן האוכל שלכם יהיה עשוי יש השפעה רבה על האווירה שתשרור בחלל שכן חומרים כמו זכוכית יסיעו ביצירת אווירה מודרנית יותר בעוד אחרים, כמו עץ לדוגמא, יתאימו יותר לאווירה כפרית וחמימה יותר. כמו כן, לחומרים יש השפעה רבה על העמידות של המוצר ועל כן אם מדובר במשק בית פעיל עם ילדים צעירים וחיות בית, מומלץ לבחור בחומרים עמידים יותר וקלים יותר לתחזוקה.

המבחר הרחב של שולחנות אוכל עשוי ליצור תחושה מבלבלת, יחד עם זאת בעזרת התמקדות בשלושת האלמנטים שציינו בכתבה זו, תוכלו לצמצם את רשימת האפשרויות ולמצוא את שולחן האוכל האולטימטיבי לחלל הבית שלכם.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מיטות
מה הן מיטות קומותיית נפתחות?

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתחום הריהוט. שכן, הטכנולוגיה המתפתחת והחדרים שהופכים ונהיים קטנים יותר ויותר (בבתים החדשים שנבנים) גורמים למומחים בתחום לצאת מהקופסא ולהביא

קרא עוד »