האם אפשר לעצב חדרים בעיצובים שונים בבית פרטי?

חדר ילדים בצבע כחול וסלון בצבע אדום הם 2 דברים שמתחברים ביחד? טפט פסים וטפט חלק יכולים לחיות באותו בית? מה לגבי תמונות צבעוניות וקישוטים ממתכת? בעוד שרובנו בוחרים לעצב את הבית בעיצוב לבן סטנדרטי, מעצבי פנים דווקא ייעצו לכם אחרת.

 

חדרים גדולים וחדרים קטנים

אחד העקרונות המנחים מעצבי פנים בעיצוב חדר הוא יצירת חדר מרווח שניתן להתהלך בו בקלילות. השוני העיקרי בין עיצוב חדרים גדולים לחדרים קטנים הוא שבחדרים קטנים מעצבים מוצאים כל מיני טריקים קטנים, כמו שימוש ברהיטים גבוהים, אחסון על מדפים או מתחת לחפצים השונים ושימוש בתאורה בהירה, כדי לגרום לחלל להיראות גדול יותר. טריק נוסף למתן תחושה שהחלל גדול הוא שימוש בצבעים שונים כדי לתחום חללים שונים

 

האם אפשר לשלב עיצובים שונים באותו הבית?

בכתבה שפורסמה במאקו, המעצבת שני רינג ממליצה – "השתמשו בחומרים ובצבעים, למשל בצבעים מנוגדים, טפטים נועזים או חומרי ריצוף שונים. מעבר נועז יעשיר את החלל". גם מעצבת הפנים שרון ברקת מוסיפה – "אל תפחדו לשלב טקסטורות והדפסים מעולמות שונים. מי אמר שהדפס פרחים לא עובד עם נקודות?"

שימוש בצבעים שונים לחללים השונים בבית יבליט את המעבר בין החדרים. אל תפחדו לעשות משהו שונה ונועז, אך זכרו להשתמש בגלגל הצבעים ולבחור צבעים שייצרו הרמוניה. למשל, בחירת 2 צבעים מנוגדים אחד לשני, האחד צבע קר והשני צבע חם, תתאים מאד לשימוש במרחב הציבורי (סלון, מטבח) מכיוון שהשילוב הנ"ל יבליט מאד את 2 הצבעים. ואילו בחדר השינה, נעדיף לבחור בצבעים הסמוכים אחד לשני על הגלגל על מנת לשמור על רוגע.

 

איך לבחור ריהוט לחדר?

בין אם החדר קטן או גדול, מומלץ לבחור צבעים מנחים לחדר. ניתן להשתמש בפריטים שונים בצבעים שונים אך כדאי שהצבעים יתאימו אחד לשני לפי גלגל הצבעים.

ניקח לדוגמא שטיח בחדר ש-3 צבעים עיקריים שולטים בו, שחור, אדום וכחול. את שאר הפריטים בחדר נבחר בשלושת הצבעים הללו. לדוגמא, ספה ותמונה על הקיר בצבע אדום, קיר בצבע כחול, כריות לספה כחולות ושחורות, ומנורה בצבע שחור. שילוב של הצבעים הקיימים בחדר ייצור הרמוניה לעין המתבונן.

 

אז כל חדר בבית צריך להיות בצבע אחר?

לא, חשוב לשמור על הרמוניה וסינרגיה בתוך הבית. כמו בבחירת הרהיטים חשוב לשמור על בחירת צבעים מתאימים ושימוש באלמנטים דומים בחדרים השונים.

העזו לצאת מהמסגרת ולעצב בצורה שונה ובוטה, אך זכרו – "מרוב עצים כבר לא רואים את היער". השאירו חדרים בעיצוב פשוט שידגישו את העיצוב המיוחד של שאר החללים בבית.

 

לסיכום

רצוי ומומלץ לעצב חדרים בעיצובים שונים, גם באותו הבית, אך זכרו לא להפריז יותר מדי ולשמור על הרמוניה כשאתם בוחרים באלו צבעים לעצב ובאלו חפצים להשתמש.

מיטה זוגית

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לעצב את הבית
טיפים לעיצוב פנים

לא כל אחד ניחן בכישרון עיצוב וזה עניין די ידוע. עובדה זו תפסה אותנו כשניסינו לעצב את חדר השינה, הסלון והמטבח בבית החדש שלנו. כשגילינו

קרא עוד »