האם זה הכרחי לעסק משפחתי לקבל יעוץ עסקי?

אם רציתם לפתוח עסק ובייחוד עסק משפחתי ולא ידעתם איך הוא יניב לכם תוצאות, או רווחים יפים, או מה הפעולות הנדרשות לכם לעשות כדי שהעסק שלכם יצליח וירוויח, כנראה שאף פעם לא קיבלתם ייעוץ עסקי. באמצעות הייעוץ העסקי תוכלו להכיר את העסק שלכם בצורה טובה יותר וכך גם לדעת איזה פעולות נדרשות ממכם לבצע כדי שהעסק יהפוך להיות מצליח יותר, גם אם מדובר על עסקי משפחתי קטנטן. 

 

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי

יש לא מעט אנשים שיעדיפו להשאיר את החיים הפרטיים שלהם מחוץ לעסקים, אך יש אנשים שיעדיפו לעבוד אך ורק עם בני המשפחה שלהם והם יהיו האנשים היחידים שהם יסמכו עליהם מספיק. אימון עסקי משפחתי למעשה נמצא על תפר בין אימון אישי לאימון עסקי.

יש לא מעט פעמים שמסתתרות להן בעיות עסקיות רבות שהמקור שלהן הוא דווקא ביחסים המשפחתיים, מה שמצריך התייחסות שהיא רגישה הרבה יותר. יעוץ לעסק משפחתי מוכיח את עצמו לא מעט פעמים ככלי מאוד אפקטיבי ליצור מערכת עסקית שהיא גם יציבה וגם מאוד איכותית שעוזרת ותורמת לשמור על צוות עם לכידות משפחתית והתנהלות עסקית הרבה יותר טובה.

 

תקשורת היא מאוד חשובה

תקשורת, גם במשפחה וגם בעסק היא כלי מאוד חשוב על מנת ליצור שיח שהוא כנה ופתוח. חשוב שהדיאלוג יהיה אפקטיבי בין בני המשפחה גם במישור המשפחתי וגם בתוך הקשרים בתוך העסק.

אם ניקח לדוגמא, ייעוץ למשפחות הנמצאות במאבקי כוח, בתסכולים וכעסים ולא מצליחים למצוא פתרונות לתקשורת ביניהם, שאמורה בסופו להניב תוצאות בעסק המשפחתי בצורה טובה, מקדמת ואפקטיבית באמצעות ייעוץ עסקי שיקיף את כל בני המשפחה.

 

גישורים עסקיים

למעשה, גישוריים עסקיים יכולים להיות במקרים גם של חילוקי דעות בין מנהלים וגם שותפים עסקיים, ולא מעט פעמים נדרש גם ייעוץ אסטרטגי לחברות גם שלא מעורבות בהן משפחה. גישור עסקי נעשה במקרים של חילוקי דעות בין מנהלים וגם שותפים עסקיים. מטרתו של הגישור הוא לצמצם פערים ובסופו של דבר להוביל לכך שהסכסוך יסתיים.

באמצעות הגישור העסקי יהיה ניתן לייצר ״קו של תקשורת״ במקרים שאין שיתוף פעולה בין הצדדים, או לפעמים נדמה שהפערים גדולים מידי כדי ליישב אותם בצורה רגילה. הייעוץ העסקי יעזור בכך שישמש כגורם חיצוני שמסייע לגשר ולהביא לכך שימצא פתרון מתאים שיהיה מקובל על כל הצדדים והמטרה המרכזית שלו תהיה טובת העסק.

 

לסיכום

משפחה לא בוחרים, אך אם אתם בוחרים לנהל ולהקים עסק יחד עם המשפחה שלכם, עליכם לוודא שאתם עושים זאת כמו שצריך. לפעמים בעסקים יש מחלוקות רבות בענייני ניהול, כספים, סמכות ועוד. ייעוץ עסקי עוזר לעסקים רבים לפתור מחלוקות ביניהם ומשמש כצד שלישי אם היה סכסוך עסקי והצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה ולא מצליחים לשים את הצלחת העסק מעל הכל.

יעוץ לעסק משפחתי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי

משפכי שיווק הפכו לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות עסקיות מוצלחות שמאפשרים לחברות למשוך ולהמיר ביעילות לידים ללקוחות. משפכי שיווק מייעלים את תהליך המכירה וממקסמים את שיעורי

קרא עוד »
עֵסֶק
3 שיטות לקידום העסק שלך

בעלי עסקים לא יכולים "לישון על האף". הם חייבים לעשות כל שביכולתם, כדי לקדם את העסק שלהם באופן יום יומי. מי שמכירים את התחום, יעידו

קרא עוד »