האם ישנה תקופת התיישנות על תביעות בשל תאונות דרכים?

תביעות בשל תאונות דרכים זו יכולה להיות פרוצדורה מאוד ארוכה ומורכבת, לעיתים אנשים שמתמודדים עוד עם ההשלכות של התאונה עצמה, לא מוצאים את הזמן להתעסק עם התביעה. בנוסף, יש אנשים שאינם מודעים לזכויות שלהם והזמן עובר, וצריך לדעת עד מתי ניתן להגיש את התביעות האלו. מדובר במה שאתם זכאים לו, זו תביעה שנועדה להשיג לכם את מה שמגיע להם, אז חשוב מאוד שתכירו את החוק בנודע לתקופת ההתיישבות על תביעות בשל תאונות דרכים.

 

ממתי נספרת התיישבות תביעת תאונת דרכים

מתחילים לספור את ההתיישנות של התביעה מהיום שנוצרה העילה לתביעה, הכוונה היא ביום שארעה תאונת הדרכים. גם במקרה שמצבו הרפואי של הנפגע החמיר בהמשך, הוא לא הוגשה תביעה תוך שבע שנים מיום התאונה, התביעה שלו תתיישן. קיים בלבול מסוים לגבי תקופת ההתיישנות בתביעות בשל תאונות דרכים, ואנחנו פה לעדות קצת סדר בעניין.

 

סוגי תביעות ותקופות התיישנות

פה מתחיל הבלבול ויש לעשות הבהרה מסודרת, קודם כל, ישנן תביעות על נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מתאונת הדרכים, אך לעומת זאת, התביעות של המבוטח אל מול חברת הביטוח הן בגין נזקים שנגרמו לרכב שלו. תקופת ההתיישנות בתביעות של נזקי גוף עומדת על שבע שנים, אך בתביעות בגין הנזק שנגרם לרכב, תקופת ההתיישנות עומדת על שלוש שנים.

 

עצירת תקופת ההתיישנות

על ידי הגשת תביעה לבית המשפט ושליחת מכתב לחברת הביטוח, ישנה אופציה לעצירת ההתיישנות. המכתב לבדו אינו מספיק, והגשת התביעה לבית המשפט היא חלק מרכזי. למרות שתקופה של שבע שנים היא די ארוכה בכדי שנפגעים יספיקו להגיש את התביעה שלהם בזמן, ישנם מקרים של ניהול לא נכון של הליכים משפטיים שמצריך התאמה.

 

ישנם מקרים מורכבים

ישנן תאונות שפרטי התאונה אינן פשוטים ומצריכים בירור משפטי, לכן יש חשיבות גדולה לבחירת עורך דין תאונות דרכים שמתמחה בתחום ויוכל לעוזר לכם לבסס את הסיטואציה משפטית בצורה הטובה ביותר. מכיוון שקיימות הסיטואציות המורכבות האלו המצריכות בירורים, ההתיישנות של המקרה נעצרת עד לסיום הבירור וקביעת סוג התאונה.

 

הארכת תקופת ההתיישנות

שימו לב שגם אם התביעה שלכם התיישנה, כדאי לכם לפנות לעורך דין מומחה שיוכל לסייע לכם במקרים מסוימים להאריך את תקופת ההתיישנות. לדוגמא, אם מדובר בקטינים, תקופת ההתיישנות נספרת רק החל מהזמן שהם מגיעים לגיל 18. בנוסף, אם התביעה התנהלה בבית משפט, התקופה בה התנהלה התביעה אינה נספרת מתקופת ההתיישנות.

 

תעשו את כל הבירורים

ישנן עוד המון סיבות שונות בגינן יכולים להאריך את תקופת ההתיישבות על התביעה שלכם, צריך לעשות את הבירורים המתאימים ולוודא שבדקתם את כל הפינות וכל הפרטים הקטנים. בסיטואציות האלו, חשוב לדבר ולהתייעץ עם אנשי המקצוע המומחים בתחום שינחו אתכם בתהליך ויציגו בפניכם את האפשרויות בנוגע למקרה הספציפי שלכם.

איש משפט

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »