האם מיינדפולנס יכול לתרום לילדים בתחום הלימודי

מערכת החינוך בישראל לא חפה מכשלים. יש מי שלא מרוצה מהרמה של המורים, יש מי שחושבת שהחומר לא מספיק קשה בשביל לאתגר את הילדים – ויש כאלו שבכלל חושבים שהבעיה מתחילה בתכנים שמשרד החינוך דורש להעביר. טענה אחת שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, גורסת שמשרד החינוך רואה בבית הספר מקום לשינון של כמה שיותר חומר – ומתעלמת מהרגש.

כדי להתמודד עם המצב הלא פשוט הזה, ניתן להשתמש בטכניקת מיינדפולנס. אבל מה זה מיינדפולנס? האם מיינדפולנס זה טיפול פסיכולוגי? והאם זה מתאים לילדים? את התשובות לשאלות הללו, יחד עם עוד מידע ותשובות לשאלות אחרות שיכולות לעלות לכם – ריכזנו בטקסט שלפניכם.

 

מה זה מיינדפולנס

בואו נתחיל מההתחלה. מיינדפולנס, הנקרא בעברית קשיבות, היא למעשה טכניקה שמשלבת אלמנטים מתחום המדיטציה ומתחום הפסיכולוגיה החיובית. מיינדפולנס היא אמנם טכניקה שמקורה בעולמות הפסיכולוגיה, אבל מיינדפולנס הוא לא טיפול פסיכולוגי (לפחות לא במובן הקלאסי של המילה).

 

מיינדפולנס לילדים

הנושא של מיינדפולנס לילדים הוא מרתק ומורכב, ולא נחקר דיו. בשנים האחרונות התפרסמו יותר מחקרים בנושא מיינדפולנס לילדים, והמסקנות שלהן הן חשובות לכל הורה. למשל, מחקרים גילו שלילדים הרבה יותר קל לתרגל מיינדפולנס, משום שהם עושים זאת באופן טבעי בחיי היומיום. לכן חושב שתרגול מיינדפולנס לילדים יעשה בצורה מותאמת – שתגרום להם להנאה ופיתוח אישי.

 

האם מיינדפולנס יכול לתרום לילדים בתחום הלימודי

המחקרים שנערכו בנושא מיינדפולנס לילדים מצביעים על קשר מובהק בין תרגול מיינדפולנס בקרב ילדים לבין שיפור בהתנהגות החברתית, מיומנויות רגשיות גבוהות יותר ועוד. תרגול של מיינדפולנס בקרב ילדים אף יכול לתרום ליכולות הויסות הרגשי שלהם.

יכולות ויסות רגשי גבוהות מוכרות כבר שנים בקרב הקהילה המדעית והחינוכית ככאלה שתורמות לילדים במובנים רבים. ילד שמתרגל מיינדפולנס ומשפר את יכולות הויסות העצמי שלו, מגדיל את סיכוייו להצליח בלימודים במהלך חייו, את היכולת שלו לפתח קשרים בריאים ומשפר את שמחת חייו.

 

האם מיינדפולנס תורם ליצירתיות

מחקר שפורסם לפני יותר מעשור, ומאז זכה להדים וחיזוקים רבים, ביקש לחקור האם תרגול של מיינדפולנס יכול לתרום ליצירתיות. החוקרים הצליחו להצביע, אחרי מחקר ארוך ומעמיק, על קשר ישיר ומשמעותי בין תרגול טכניקות מיינדפולנס לבין שיפור ביצירתיות בתחומים שונים. מיינדפולנס יכול לתרום גם לילדים בשיפור היצירתיות, שגם היא גורם מנבא להצלחה עתידית בהמשך החיים

 

סיכום

לסיכום, מיינדפולנס אכן יכול לתרום לילדים בתחום הלימודי. למשל, ילד שמתרגל מיינדפולנס מפתח את יכולות הויסות הרגשי – מה שיכול לסייע לו באופן ישיר בעת מענה על מבחן ארוך או קשה.

תרגול מיינדפולנס יכול גם לתרום ליצירתיות של הילד, עוד היבט של הטכניקה שתורם לתחום הלימודי. הרבה הורים מפחדים לשלוח את הילד שלהם לטיפול, בגלל פחד מסטיגמות או בשל חוסר אמון. תרגול מיינדפולנס יכול להוות עזר לטיפול עבור ילדים.

חוף ים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
פן גדעון מבית היירליין
איך בוחרים פן נכון?

עבור רבים מאיתנו, מייבש שיער הוא אחד הכלים החיוניים ביותר בשגרת היופי שלנו. לא רק שמייבש שיער טוב עוזר לנו להשיג שיער יפה ובריא, אלא

קרא עוד »