האם סטרטאפים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה?

סטרטאפים, או בשמן העברי חברות הזנק, הן חברות טכנולוגיה חדשניות וצומחות.

לחברה יש מוצר או שירות טכנולוגי חדשני, אותו היא מוכרת, כאשר בסופו של דבר החברה מצפה שחברה אחרת, גדולה יותר, תרכוש אותה.

לחלופין, היא תמשיך להתפתח עד שתהיה לחברת ענק בעצמה.

תשלום מס הכנסה מכביד מאוד על סטרטאפים ומעכב את הצלחתם. האם סטרטאפים זכאים לפטור ממס הכנסה?

 

חוק עידוד השקעות

פטור ממס הכנסה, לפחות באופן חלקי, יכול להינתן לחברות לפי חוק עידוד השקעות. חוק עידוד השקעות קובע קריטריונים שונים, המזכים את החברות העומדות בקריטריונים בפטורים משמעותיים מאוד במס ההכנסה. מדובר גם בהנחות מתשלום מס החברות וגם בהנחה משמעותית במיסוי על דיבידנד שמחלקת החברה. כמו כן, החברה זכאית לפחת מואץ בגין השקעותיה ההוניות.

הקריטריונים העיקריים עוסקים באופי הפעילות ובמיקום החברה. על הפעילות להיות יצרנית, ועם הפנים פנימה לישראל והחוצה אל כל העולם. מפעל החברה או משרדיה יהיו ממוקמים באזור פיתוח, כאשר ישנם דרגים באזור הפיתוח ואזור פיתוח א' הוא המזכה בפטור הרחב ביותר.

הדוגמה המפורסמת ביותר לחברה טכנולוגית הנהנת מהנחות משמעותיות לאור החוק, היא אינטל קריית גת. מפעל החברה בעיר הדרומית עומד בקריטריונים של החוק, ואכן זכאי לפטורים נרחבים. אינטל מביאה ברכה ושפע לאזור, בדמות מקומות עבודה וכן העלאת הרמה הסוציו – אקונומית של האזור.

 

חברה בהפסדים

רוב חברות ההזנק מצויות בהפסדים. חברה בהפסדים היא חברה שסך הוצאותיה העסקיות עולות סך הכנסותיה. כך, למשל, אם חברה מרוויחה ממכירותיה 3 מיליון דולר בשנה, אך הוצאותיה על שכירות עומדות על 1.5 מיליון דולר, הוצאות על שירותים טכנולוגיים על 0.5 מיליון ומשכורות לעובדים על עוד 1.5 מיליון, הרי שהחברה בהפסדים. זאת, מאחר שסך הכנסותיה הן 3 מיליון דולר וסך ההוצאות 3.5 מיליון דולרים.

חברה בהפסדים פטורה מתשלום מס הכנסה על הכנסותיה. ניתן היה לחשוב שההכנסות ימוסו ללא תלות בהוצאות, אך החוק קובע, לאור נוסחת הייג – סיימונס, שניתן לקזז הפסדים מההכנסות לצורך חישוב ההכנסה החייבת. כך, חברה שפניה לקראת אקזיט, יכולה לדאוג לכך שהיא תהיה בהפסדים, דרך הגדלת המשכורות למשל, ולהיפטר מתשלום מס הכנסה.

 

פטור רפואי לעובדים

חברת הסטרטאפ עצמה עשויה להימצא כזכאית לפטור לפי חוק עידוד השקעות הון, או לחלופין להיות פטורה ממס בשל היותה בהפסדים. עם זאת, גם במקרים אלו, עובדי החברה יחויבו במס הכנסה כרגיל. האם גם לעובדים יש מוצא שעשויה לפטור אותם מתשלום המס?

לעובדים שעברו תאונה במהלך חייהם – התשובה עשויה להיות חיובית בהחלט. פקודת מס הכנסה פוטרת מתשלום מס בגין יגיעה אישית אנשים הסובלים ממוגבלות. במידה ועברתם תאונה, תוכלו לפנות לחברה למימוש זכויות רפואיות שתדאג להגדרתכם כעומדים בתנאי החוק בביטוח הלאומי, וממילא תזכו לפטור ממס הכנסה על הכנסתכם מהעבודה.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה חיוני במיוחד לחברות הזנק. ניתן לזכות בו הודות להיות החברה בהפסדים או לפי חוק עידוד השקעות הון. עובדים בחברות יוכלו לזכות לפטור רפואי מתשלום מס ההכנסה. בהצלחה!

שטרות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »