האם קנאביס ממכר?

צריכת קנאביס באופן קבוע עלולה בהחלט ליצור תגובה של התמכרות. מחקרים מעריכים את אחוז המכורים לסם בכ-9% מכלל המשתמשים וכ-17% ממעשנים שהחלו את השימוש בסם בגיל ההתבגרות.

שיעורים אלו אמנם נמוכים בהשוואה לאחוזי המכורים לסמים כמו הרואין וקוקאין אולם עדיין מדובר בשיעור גבוה של מכורים העלולים לסבול משימוש בלתי מבוקר בעל השפעות שליליות בטווח הקצר והארוך.

היום נדון בצד האפל של הקנאביס, בהשפעת הקנאביס על המכורים ועל דרכי הגמילה. כל מה שרציתם לדעת בנוגע לסם הפופולרי בעולם.

 

הצד האפל של הקנאביס

צמח הקנאביס ידוע בהשפעותיו החיוביות ומשמש גם כסם רפואי בעל תכונות ריפוי ושיכוך כאבים פיזיים ונפשיים באופן מוכח, אולם צריכה קבועה של הסם תוך עלייה מתמדת במינון עלולה בהחלט לגרום לשלל השפעות מזיקות כתוצאה מהתמכרות חמורה. בין ההשפעות השליליות ניתן למנות את ההשפעות הבאות:

  • תגובות תוקפניות.
  • הפרעות שינה מסוגים שונים.
  • פגיעה בתפקוד.
  • פגיעה קוגניטיבית בייחוד בהתמכרות בקרב בני נוער.
  • התפתחות מצבי דיכאון וחרדה.
  • אובדן יכולת התמצאות.
  • בעיות בזיכרון לטווח הקצר.
  • איבוד עניין במגוון תחומים כמו: משפחה, חברה ולימודים.
  • תחושות תסכול.
  • הפרעות פסיכוטיות ופרנויות – במקרי התמכרות קיצוניים.

 

מהם הגורמים להתמכרות לקנאביס?

השאלה אם כן היא לא: "האם קנאביס ממכר?" אלא "איך ניתן להתמודד עם התמכרות לקנאביס?". כדי לענות על שאלה זו יש להבין את הנסיבות למצבי ההתמכרות השונים.

הרפואה מגדירה את הקנאביס כסם קל מה שמעודד צריכה גבוהה של הסם. הגדרתו כסם קל נובעת מכיוון שאינו משפיע באופן משמעותי על שגרת היומיום וכן מפני שצריכת גראס גורמת לנסיגה קלה מבחינה פיזית בהשוואה לסמים קשים יותר בהיבט הכימי. אולם מכיוון שהגמילה הרגשית מקנאביס ידועה כקשה מאוד תהיה זו טעות להגדירו כסם קל.

סיבה נוספת להתמכרות הינה תחושה ראשונית של אופוריה ונעימות רבה מה שמהווה פיתוי גדול לצרוך מהחומר עוד ועוד. בהמשך, יש לדעת, הנעימות מתחלפת בדיכוי המוטיבציה, אי רצון להתמודדות עם אתגרי החיים ותקיעות בפן הרגשי והנפשי.

 

כיצד אוכל לדעת האם אני מכור לקנאביס?

התמכרות לקנאביס מתבטאת באופן אינדיבידואלי ומשתנה מאדם לאדם. מכורים עלולים לסבול מהתקפי חרדה, בעיות שינה, פרנויות ועוד.

המשותף לכל המכורים לקנאביס הוא תחושת תלות וחוסר שליטה.

 

כיצד ניתן להיגמל מהתמכרות לקנאביס?

גמילה מקנאביס הינה תהליך מורכב וחשוב לבצעו בליווי של יועץ מומחה. את הגמילה ניתן לעשות בשיטה של התנזרות מהסם בבת אחת או הפחתה הדרגתית במינון הצריכה – לפי אופי המכור ודרך ההתמודדות המתאימה לו.

בתהליך הגמילה מומלץ להתמיד באימונים גופניים מדי יום לשחרור אנרגיות חיוביות וכן בשתייה מרובה של מים לניקוי הרעלים מהגוף.

בנוסף, מומלץ לטפח תחביבים ישנים כצורת התמודדות עם זמני פנאי ושעמום.

 

מכורים לקנאביס? יש דרך חזרה!

התמכרות לקנאביס אינה קלה לגמילה אולם בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע ובהירתמות מלאה שלכם תוכלו להשיג שוב שליטה על חייכם וליהנות מאיכות חיים גבוהה ללא הסם בעל תכונות ההרס העצמי. אומרים לא לקנאביס!

תפרחת

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הלוטו
כל מה שחשוב לדעת על לוטו

הלוטו הוא משחק הימורים פופולרי, בו שחקנים בוחרים מספרים מתוך טווח מסוים, וזוכים בפרס אם המספרים שבחרו תואמים את המספרים שנבחרו בהגרלה. הלוטו מושך אליו

קרא עוד »