מה ההבדל בין עגילי יהלומים טבעיים ליהלומי מעבדה

תכשיטים היו ונשארו המתנה המקורית והיוקרתית ביותר שניתן להעניק לאדם אהוב, גבר או אישה, לכבוד אירוע ייחודי.

תכשיט נחשב יוקרתי פי כמה וכמה אם מדובר על תכשיט יהלומים ולכן הוא יוקרתי לא רק מבחינת איכות האבן, אלא גם מבחינת המשמעות התרבותית שהתאגדה סביבו.

בשנים האחרונות בעזרת התפתחות טכנולוגית מרשימה, מיוצרים גם יהלומי מעבדה שנותנים תחרות לא קטנה לשוק היהלומים הטבעיים.

אם אנחנו מחפשים להעניק למישהו אהוב מתנה יוקרתית, אז בהחלט תכשיטים היא תמיד הבחירה הנכונה ואם מדובר בטבעת אירוסין או תכשיט ליום נישואים, אז כמובן נלך על יהלומים. אבל, כשהמוכר ישאל אותנו האם נעדיף יהלום טבעי או מלאכותי, איך נדע מה לענות? ובכן, כמובן מדובר בהבדל במחיר, אבל האם גם מדובר בהבדל באיכות ובנראות? בואו נגלה.

 

מהם יהלומים טבעיים

יהלום טבעי – זה שאתם כבר מכירים במסגרת תכשיטים רבים כמו עגילי יהלומים, טבעות וכמובן שרשראות – הוא בעצם אבן טבעית שנוצרה לאורך מיליוני שנים בתחתית האדמה. האבן הזו נמדדת בשוק לפי הקראט שלה בתכשיט, הניקיון, החיתוך והצבע ובגלל שהיא אבן מקורית, היא גם עולה לא מעט.

 

מהם יהלומי מעבדה

חשוב להבהיר כי יהלומי מעבדה אינם אבנים דמויות יהלום (כמו זרקון). בעצם, מדובר ביהלום לכל דבר, אשר מיוצר כמובן בתנאי מעבדה תוך כמה ימים, באמצעות טכנולוגיה שפותחה שמסוגלת לדמות את תנאי התהוות היהלום. לכן, נדרשים כיום מכשירים מאד מיוחדים ויקרים שיעזרו למומחים להבחין בין יהלום טבעי למלאכותי.

לעומת יהלומים טבעיים, ישנן מגבלות לייצור של יהלום מעבדה. משמע, לא נוכל לייצר יהלום בכל גודל ובכל צבע. לרוב מדובר בהיקף יחסית קטן ולכן נראה הרבה יהלומי מעבדה בתכשיטים קטנים כמו עגילים וטבעות. למרות זאת, כן נוכל לשקול רכישה של יהלום מעבדה בצבעים שהינם גדולים יותר, אך עדיין מוזלים יותר מיהלום טבעי בצבע.

 

אז מה עדיף

כפי שציינו, ההבדל העיקרי בין שני הסוגים הוא המחיר. מחירו של יהלום מעבדה יעלה עד כ-30% אחוז פחות ממחירו של יהלום טבעי. לכן, הרכישה שלנו בסופו של דבר נקבעת על פי המחיר ולפי ההעדפה האישית שלנו. זה שיוענק לו התכשיט לא יוכל להבחין בין השני הסוגים ולכן נוכל להחליט על פי היכולת הכלכלית שלנו.

טרם נבצע רכישה כלשהי חשוב לברר היכן אנו רוכשים. משמע, יש לברר באילו תנאים יוצר היהלום ושלא מדובר בזיוף ואבן חלופית כלשהי המדמה יהלום. גם עגילי יהלום ממעבדה נרכוש בהתאם לגודל והחיתוך וכדומה.

 

לסיכום

הענקת תכשיטי יהלומים היא מתנה מסורתית ויוקרתית, לקראת אירועים משמחים כמו אירוסין. אבל, לא ניתן להתעלם מכך שמדובר ברכישה יקרה מאד ולכן נוכל לשקול רכישה של יהלומי מעבדה שמיוצרים בתנאים זהים, אך תוך כמה ימים בלבד.

תכשיט

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה הוא כסף 925
מה הוא כסף 925?

כסף 925, הידוע גם בשם כסף סטרלינג, הוא מתכת פופולרית ורב-תכליתית המשמשת לייצור תכשיטים. האלגנטיות הנצחית והעמידות שלו הפכו אותו לאהוב בקרב חובבי תכשיטים ברחבי

קרא עוד »