אלו הן ההזדמנויות שתואר שני בייעוץ ארגוני יכול להביא איתו

עולם העסקים לא קופא על שמריו והוא מתעדכן, משתנה, גדל ומתקדם ללא הרף. השינויים התכופים מייצרים אתגרים משמעותיים עבור ארגונים, מכל הסוגים. כדי לעמוד באתגרים הללו, נדרשים תמיכה, ייעוץ וליווי של יועצת ארגונית. ההשכלה האקדמית של יועצת ארגונית וההתנסויות המעשיות מכשירות אותה ללוות את הארגון, אל פיתוח ארגוני ועמידה באתגרים

 

תואר שני

תואר שני בייעוץ ארגוני הוא אחד ממסלולי התואר השני הנחשבים בתחום הייעוץ העסקי. מסיימת תואר שני במוסד אקדמי מוכר נקראת גם "מוסמכת אוניברסיטה", בהמשך לתואר "בוגרת אוניברסיטה" שמוענק למסיימות לימודים לתואר ראשון. הסיבה לכך היא שמבחינה אקדמית, התואר הראשון הוא היכרות של הסטודנטית עם המערכת האקדמית, לימודי מבואות ולימודים כלליים, והתואר השני, שכולל בדרך כלל גם התנסות מעשית בתחום הנלמד, מסמיך את הלומדת למקצוע בתחום בו למדה.

תואר שני נחשב למסלול אקדמי מתקדם והוא פתוח בדרך כלל, למי שסיימו לימודי תואר ראשון בציון מספק. לאחר סיום לימודי תואר שני יש שיבחרו פנייה לעבודה בתחום, לשם רכישת ניסיון, יש שיעדיפו להשתלב בעבודה פנים ארגונית ויש שיחליטו לצאת לדרך עצמאית.

ייעוץ ארגוני

עולם העסקים גדוש באתגרים מסוגים שונים ובתחומים שונים. כאשר אתגר עומד בפני עסק או ארגון אחר ואין הצלחה בהתמודדות הפנימית איתו, השלב הבא הוא שילוב של ייעוץ ארגוני. בנוסף לכך ש"אורח לרגע רואה כל פגע", יועצים ארגוניים מלווים את העסק בכל השלבים, החל מזיהוי הבעיה ועד ליצירת תוכנית פעולה. במילים אחרות, התחום המקצועי של ייעוץ ארגוני, עוסק בשיפור האפקטיביות של ארגון קיים על ידי תמיכה וליווי בתהליכי זיהוי המצב הקיים ואבחון פעולת הארגון וכן על ידי יצירת תוכנית פעולה ליישום ולהטמעה של שינוי ופיתוח תהליכי עבודה מעודכנים.

יועצת ארגוני תהיה בדרך כלל בעלת תואר שני בייעוץ ארגוני, לאחר לימודי תואר ראשון במקצוע קשור בתחומי מדעי החברה או בניהול. ישנם גם קורסים ייעודיים ללימוד המקצוע אבל לימודים לתואר שני בתחום הם מקיפים יותר, נחשבים יותר ומכילים בתוכם פוטנציאל למגוון הזדמנויות לפיתוח הקריירה ולהתפתחות אישית. כיום, לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני מתקיימים במוסדות אקדמיים שונים, לרבות כאלה שייעודיים לבנות המזר החרדי.

הזדמנויות מקצועיות למוסמכות בייעוץ ארגוני

לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני אכן טומנים בתוכם פוטנציאל להזדמנויות רבות – הן בתחום המקצועי והן בתחום האישי: מבחינה מקצועית, הלימודים פותחים עבורך דלתות לתפקידים פנים ארגוניים כמו מנהלת פיתוח ארגוני או מנהלת משאבי אנוש או למסלולים עצמאיים בתחום הייעוץ כמו אימון מנהלים, הנחיית קבוצות וייעוץ ארגוני. בנוסף, לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני וביצוע פרקטיקום בתחום, מאפשרים ללומדת גם התפתחות אישית שקשורה לכישורים חשובים כמו תקשורת יעילה, חשיבה ביקורתית, ניהול זמן, ניהול פרויקטים, פתרון בעיות וניהול של עבודת צוות.

לסיכום

לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני יכולה להיות החלטה והשקעה משתלמת עבור מי שבוחרת לכבוש את דרכה להשתלבות מוצלחת בעולם העסקים. הלימודים פותחים דלת לעולם של הזדמנויות יוצאות דופן בתחום הקריירה.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
Rat, Trap
לכידת חולדה ביידים

הופעה של חולדות אצלנו בבית עלולה להיות דבר מטריד ביותר. עבור רבים מאיתנו הנוכחות של החולדה היא לא משהו שאנחנו מוכנים לקבל, מה שאומר שנצטרך

קרא עוד »
הדברת פשפש המיטה
כיצד מדבירים את פשפש המיטה?

פשפש המיטה הוא חרקים קטנים וטפילים הניזונים מדמם של בני אדם ובעלי חיים במהלך הלילה. הנוכחות שלהם בבתים עלולה להיות מצוקה וקשה להעלים. כאשר מתמודדים

קרא עוד »
בעלי מקצוע
מרגישים תקועים? יש מי שיעזור !

נוכחות וליווי של מנטור אישי בחיים, יכול להיות חוויה מעוררת שינוי בהתפתחות האישית והמקצועית של האדם. מנטור הוא מישהו שמציע הדרכה, תמיכה וחוכמה על סמך

קרא עוד »