איך חברות גדולות יכולות לקבל החזר מס על תרומות לעמותות?

תרומות לעמותות הינן הוצאה מוכרת במס הכנסה ויכולות לזכות חברות גדולות בהחזרי מס. בכך מס הכנסה מקדם ערכים חברתיים של נתינה ותרומה, ונותן דחיפה לחברות ועצמאים לתרום כמה שיותר. אז איך חברות גדולות יכולות לקבל החזר מס על תרומות לעמותות ומהם התנאים לכך?

 

החזרי מס על תרומות – יש דבר כזה?

בהחלט! מס הכנסה מעוניין לקדם תרומה ונושאים חברתיים, ולכן תרומה לעמותות או ארגונים מוכרים לרווחת הציבור נחשבת להוצאה מוכרת במס הכנסה. על כן, במידה ואתם תורמים כעצמאים או שהחברה שברשותכם תורמת, והתרומה עומדת בתנאים הנדרשים, תהיו זכאים לקבל החזרי מס על התרומה ממס הכנסה.

 

איך ניתן לקבל החזרי מס על תרומות?

על מנת לקבל החזרי מס על תרומות לעמותות יהיה עליכם להגיש מסמכי אישור על התרומה למס הכנסה. עבור חברות גדולות – תוכלו לבצע את החזרי המס בהסתייעות של יועצי המס או רואה חשבון המועסקים בחברתכם או המייעצים לכם. אלה יפנו למס הכנסה ויגישו את המסמכים הרלוונטיים, ובכך תוכלו לקבל את הכסף שמגיע לכם בחזרה. למידע נוסף על אנשי מקצוע ועל החזרי מס על תרומות, מומלץ לבקר באתר החזר מס עכשיו.

 

איך חברות גדולות יכולות לדעת האם הן זכאיות להחזרי מס על תרומות?

כל עסק או עצמאי אשר תורם באופן מוכר ומסודר יהיה זכאי לקבל החזרי מס על כך. לפני שאתם ניגשים לקבל את החזרי המס שלכם, ראשית כדאי לבדוק האם התרומה שלכם עומדת בתנאי החזרי המס על תרומות של מס הכנסה. אחרי שווידאתם שהתרומה עומדת בתנאים, זה הזמן להגיש את הבקשה להחזרי המס ובמידה ותהיו זכאים לכך, מס הכנסה ידאג להחזיר את הכסף.

 

מהם התנאים לקבל החזרי מס על תרומות?

גובה החזרי המס משתנה בהתאם לגובה התרומה וכן למי שמבקש (עצמאי או חברה). בכל מקרה, על מנת לקבל החזרי מס על תרומות יש לעמוד בתנאים הבאים:

 

  • סכום מינימלי לתרומה

על מנת שהתרומה שלכם תהיה מוכרת במס הכנסה יהיה עליה לעמוד בסכום מינימלי של 190 שקלים.

 

  • תרומה לגוף מוכר

לא כל תרומה תחשב להוצאה מוכרת. על מנת שתהיו זכאים לקבל החזרי מס יהיה עליכם לתרום לעמותה מוכרת, חברה או ארגון הפועלים לתועלת הציבור והמוכרים במס הכנסה.

 

  • מי התורם

גם עצמאים וגם חברות גדולות יהיו זכאים לקבל החזרי מס. אומנם מדובר בתהליך מעט שונה אך בסופו של דבר תקבלו את הכסף שלכם.

 

החזרי מס לחברות גדולות על תרומות לעמותות – מגיע לכם כסף בחזרה

לסיכום – במידה והחברה שלכם תורמת לעמותות רשמיות וסכום התרומה עומד על 190 שקלים לפחות, תהיו זכאים לקבל על כך החזרי מס. גובה החזרי המס משתנה בהתאם לגודל התרומה.

החזר מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »