הטרדה מינית מצד בעל הבית

לא מעט נשים חוו בעבר וחוות כיום הטרדות מצד בעלי הנכס מהם הן שוכרות את דירתן.

רבים מאמינים כי היחסים בין בעל הדירה לדיירת הם יחסי מרות לכל דבר ועניין, ועל כן הגשת תביעה בעניין היא דבר לגיטימי ואף הכרחי.

במאמר הבא נסביר מהי הטרדה מינית ע״פ החוק ומה הן האפשרויות המשפטיות העומדות בפנייך אם הוטרדת על ידי בעל הדירה שלך.

הטרדות מינית מצד בעלי הדירות למיניהן הוא נושא כאוב וידוע, שכן מערכות יחסים בין בעלי דירות לבין השוכרים עלולות להפוך לכוחניות, אובססיביות ואף אגרסיביות מאוד.

מכיוון שמדובר במערכת יחסים של יחסי מרות לכל דבר – הדבר מהווה קרקע פוריה ביותר להטרדות מיניות, יחסי ניצול מיני, ואף הצעות מגונות חוזרות ונשנות מצד בעל הנכס.

מכיוון שהשוכרים למעשה תלויים במובן מסוים בבעל הדירה שלהם, הרי שבעל הדירה יכול לנצל זאת לרעה ובקלות יתרה, ועל כן אנו נחשפים ליותר ויותר מקרים של הטרדות מיניות מצד בעלי נכסים כלפיי השוכרות המתגוררות בנכס.

 

מהי הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה, אשר עלולה להביא לתוצאות משפטיות קשות מאוד עבור האדם שנגדו הוגשה תלונה בגין הטרדה מינית.

הטרדה מינית למעשה פוגעת בכבוד האדם, בפרטיות שלו, בחירות שלו ובזכותו הבסיסית לשוויון – על כן זוהי לבסוף פגיעה בזכויות האדם הבסיסיות ביותר.

הטרדה מינית יכולה להיחשב כל אחד מן המעשים הבאים –

  1. סחיטה באיומים בעלת אופי מיני
  2. התייחסות חוזרת ונשנית בעלת אופי מיני
  3. אמירות מיניות מבזות ומשפילות
  4. הצעה בעלת אופי מיני אשר חוזרת על עצמה
  5. התנכלות בעלת אופי מיני
  6. פרסום תצלום/סרטון/הקלטה של אדם תוך שימת דגש על מיניותו, במקרה בו לא ניתנה הסכמתו של המצולם לפרסום הסרטון/תמונה/הקלטה.

נקודה חשובה לציון – הטרדה מינית יכולה להתקיים גם בצורה מילולית לחלוטין ואינה מחייבת מגע פיזי מכל סוג.

 

הוטרדתי על ידי בעל הבית שלי. מה עליי לעשות?

במקרה בו הוטרדת מינית על ידי בעל הדירה שלך, הדבר היעיל והחשוב ביותר שיש לעשות הוא לתעד את ההטרדה, כמה שיותר סמוך למועד שבו התקיימה ההטרדה.

על פי החוק, האחריות לשלום השוכרים מוטלת על כתפיו של בעל הנכס, מכיוון שהוא האחד שמחזיק במקרקעין.

על כן, כשבעל הנכס נוהג בדרך שעלולה להיתפס כהטרדה מינית, ניתן ומומלץ מאוד לפעול ולהגיש תביעה אזרחית כנגדו.

מכיוון שמדובר לרוב במקרים שאינם קורים בפומבי, מומלץ לנסות ולתעד בכל דרך שניתן את ההטרדות/ ההתייחסויות החוזרות ונשנות מצד בעל הנכס, על מנת שזה יהווה כראייה בבית המשפט.

בנוסף, אנו ממליצים להיוועץ עם עורך דין דורון ויינרייך, עו״ד המתמחה במקרים של הטרדות מיניות ככלל, על מנת לקבל את ההדרכה והייעוץ הנדרשים על מנת להגיש תביעה שכזו.

 

ציוד משפטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
רישיון אקדח
כיצד נוציא רישיון לנשק ללא בעיה

המציאות הביטחונית המאתגרת בה אנחנו חיים בשנים האחרונות בכלל ובתקופה האחרונה בפרט, הביאה את המדינה להורות על מספר הקלות משמעותיות בתהליך הוצאת רישיון נשק. אם

קרא עוד »