היתרונות של תחנות טעינה לרכב חשמלי

בשנים האחרונות צצים יותר ויותר רכבים חשמליים בכבישים ובחניות. העלייה בהיקף הרכבים החשמליים הובילה ליותר עמדות טעינה בתחנות לצד עמדות טעינת דלק. עם זאת, רבים מעדיפים, ובצדק, לבחור בעמדות טעינה ביתיות או בעמדות טעינה בבניין משותף. בכתבה זו נמנה את היתרונות המרכזיים שבכך.

 

חסכון כלכלי

בתקופה בה יוקר המחייה משחק תפקיד משמעותי כל כך, החסכון הכלכלי שמגולם ברכב חשמלי ככלל ובעמדות טעינה (ביתיות או כאלה המשמשות מבנים משותפים) בפרט, מהווה יתרון משמעותי. ידוע כי רכבים חשמליים משתלמים כלכלית לטווח הארוך, שכן צריכת החשמל להטענת הרכב זולה יותר מטעינה בדרכים המיושנות.

טעינת הרכב בסמוך למרחב הביתי חוסכת אף היא משמעותית, שכן היא מתחברת להוצאות החשמל הביתיות ויש אף שיראו בחיסכון הנסיעה לתחנות הדלק כחיסכון מתלווה.אולם, מעבר לכך, ממשלות כיום מעודדות כחלק ממדיניות הממשלה קנייה של רכב חשמלי וקנייה של עמדות טעינה לרכב.

זאת, באמצעות הקלות ומתן תמריצים שונים.חסכון פופולארי בקרב מחזיקי הרכבים החשמליים מגולם בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף. עמדה מסוג זה הינה יעילה מהיבטים אפשריים רבים כמיקום במרחב, יעילות אנרגטית וכאמור יעילות כלכלית.

רכב חשמלי

נוחות

ללא ספק, אחד היתרונות הבולטים ביותר בעמדות טעינה חשמליות הינו הנוחות. אין צורך להתאים את הנסיעה לתחנת טעינה קרובה ולהיות עם יד על הדופק על מצב טעינת הרכב. למעשה, ניתן לצאת בכל יציאה עם רכב טעון במלואו. עניין זה אינו מייתר כמובן את האפשרות להטעין את הרכב בעמדות טעינה מרוחקות יותר ובכך להגדיל את טווח מרחק הנסיעה.

 

עצמאות

יתרון נוסף המיוחס לעמדות טעינה חשמליות הוא העצמאות. עמדות טעינה לרכב חשמלי אכן מאפשרות עצמאות וגמישות, מאחר והן מפחיתות את התלות בעמדות טעינה בתחנות. עצמאות זו משמעותית הן בקרב מי שגרים באזורים אורבניים והן בקרב מי שגרים באזורים כפריים ומרוחקים יותר.

עמדות טעינה לרכב חשמלי

מגמות חדשניות

פרט להיותו "סמל סטטוס" חדשני, הרכב החשמלי מסמל אף מגמות חדשניות במאה ה-21 ובתחום התחבורה בפרט. החידושים בתחום עמדות הטעינה החשמליות גדלים בקצב מהיר המאפשרים טעינה יעילה ומהירה יותר.

לכך נוסף גם ההיבט הסביבתי, מגמה שצוברת אף היא תאוצה ואף עידוד ממשלתי, כאשר עמדות טעינה ביתיות עולות בקנה אחד עם מגמה זו. עמדת טעינה יכולה להימצא בכל חנייה ביתית או בבית משותף מאחר והיא ידידותית לסביבה ומפחיתה את זיהום האוויר, שכן טעינת רכב חשמלי נסמכת על אנרגיה מתחדשת.

 

לסיכום

לתחנות טעינה לרכבים חשמליים יתרונות רבים. בראש ובראשונה, עמדות טעינה אלו מאפשרות חסכון כלכלי משמעותי. יתרון משמעותי נוסף הינו הנוחות הנובעת מהנגישות המיידית להטענת הרכב והאפשרות לצאת לכל נסיעה עם רכב טעון במלואו. בנוסף, עמדות טעינה לרכב חשמלי מאפשרות עצמאות גדולה יותר ומייצגות את המגמות העתידיות בהיותן סביבתיות, יעילות, מהירות וחדשניות יותר. על מנת לעמוד בהרחבה על היתרונות השונים מוזמנים להיכנס למידע נוסף.

עמדות טעינה לרכב חשמלי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נהג
6 רעיונות לפעילויות שוברות שגרה

בחיינו המהירים והעמוסים, חשוב להתנתק מהשגרה המונוטונית שלנו ולחפש חוויות חדשות ומרגשות. לנסות משהו אחר יכול להמריץ את המוח, הגוף והרוח שלנו, לספק לנו נקודת

קרא עוד »