הכירו את הדרך המעניינת לשמר את ההיסטוריה של האהובים שלכם

אנחנו חיים בשביל הזיכרונות שלנו.

כל פעולה שאנחנו עושים בהווה רגע אח"כ כבר הופכת לעבר, ונשארת שם.

יש בחיים רצון לשמר את הזיכרונות, לא לשכוח את כל מה שעשיתי ופעלתי עד היום.

אבל מה נעשה אם צברנו כ"כ הרבה חוויות ומעשיות בחיים, איך נצליח לשמור את הכל? ואיך נוכל להעביר את סיפורנו לדור הבא? הכירו את הדרך המעניינת הבאה.

 

כתיבה ביוגרפית

הרצון להעביר לדורות הבאים את קורות חיינו, הוא נחלה של רבים. כולנו רוצים שכל מה שאספנו יישאר, וסיפורנו ימשיך להתגלגל על ידי צאצאנו. אחת הדרכים המעניינות לשם כך היא כתיבת ספר זיכרונות. מי לא קרא פעם ספר על דמות משמעותית והרגיש שבכך הוא מכיר אותו אישית? מי לא מכיר את התנ"ך, ספר הביוגרפיה הראשון?

כתיבה ביוגרפית משמעותה לכתוב את סיפור חיינו, לערוך אותו יפה, לאגוד לספר, להדפיס ולחלק לכל קרובינו.

 

למה דווקא ספר?

הייחודיות של ספר לעומת שאר הדרכים לשימור הזיכרונות הוא שספר תמיד נשאר רלוונטי. על מדפי הספרים בבית אפשר למצוא ספרים חדשים שיצאו לאחרונה או ספרים עתיקים שנכתבו בזמן רחוק. ספר הוא מעל הזמן והוא נשאר "חי" גם אחרי הרבה שנים. דמיינו את הנכד של הנכד שלכם, מוצא ספר במדף הספרים, מתחיל לעיין בו, ולומד את סיפור חייו של אב משפחתו. יש יותר מרגש מכך?

 

אז איך זה עובד?

אם אתם רוצים להתחיל לכתוב ספר זיכרונות, פשוט התחילו לכתוב. אם נוח לכם במחשב – כתבו במחשב, ואם על נייר קנו מחברת חדשה והתחילו לכתוב. תכתבו את כל מה שעולה על ראשכם ובזיכרונכם, אל תנסו להתקבע לצורה או לסדר מסוים – פשוט תכתבו מילים. כשתרגישו שיש מספיק חומר, ורוב הזיכרונות כבר עלו על הכתוב, חברו תמונות מתאימות, עברו על הכתוב כמה פעמים, ויאללה, להדפסה.

 

ומי שלא יודע לכתוב?

אם אהבתם את הרעיון של כתיבה ביוגרפית, אך אתם לא יודעים מה לכתוב ואיך להתחיל, או שאין לכם פנאי לכל מה שזה דורש – בדיוק בשביל זה אפשר להיעזר באיש מקצוע כמו מוטי מרגלית, שיעשה לכם את הדרך להוצאת הספר לקלה יותר, ויעשה למענכם ואיתכם את העבודה.

 

עורך הזיכרונות

מוטי ייפגש איתכם כמה פעמים ויקשיב לסיפור חייכם, לרוב יבקש לשמוע גם את בן/בת הזוג. יכתוב ויערוך את הסיפור, יסרוק ויוסיף תמונות ומסמכים רלוונטיים. יקצר איפה שצריך לקצר, יאריך איפה שצריך להאריך, ישלח את הספר לגרפיקאית שתעצב, ולבסוף ידפיס אותו בכמות העותקים שתבקשו.

 

לסיום

אפשר לספר את סיפור חיינו ולהשאיר אותו בעולם כדי שלא ייעלם מהזיכרון. אפשר שהסיפור ימשיך להתגלגל ואולי שילדנו יוציאו ספר המשך. אפשר לקרוא במילים את סיפורנו, לקעקע אותם על הדף, שלא ייעלמו מקרב משפחתנו. אפשר לעשות כתיבה ביוגרפית, ולהביא את סיפור חיינו לקרובינו.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אקדח
איפה ניתן להוציא רישיון לנשק?

  המצב הביטחוני הלא פשוט בתקופה האחרונה, והתערערות הביטחון האישי של האזרחים במדינת ישראל, הביא לביקוש הולך וגובר של אזרחים להוצאת רישיון נשק. העניין כמובן

קרא עוד »
בית קברות
מה הן מצבות כפולות?

סדרת כתבות שעוסקת במקרי מוות לא פתורים הובילה צופים רבים לתהייה שלא נוגעת כלל למקרי הרצח, אלא למצבות. אם צפיתם בסדרה זו, וודאי ראיתם את

קרא עוד »