הכירו את סוגי הכלבים הנפוצים ביותר בישראל

ישראל ידועה כמדינת שאוהבת כלבים, ומדי שנה מאגר הנתונים הסטטיסטיים לרישום כלבים, המנוהל על ידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, מרכז מידע אודות כמות הכלבים שנולדו ועל הסוגים השונים הנפוצים בישראל. ניתן לגלות בנתונים שמפרסם המרכז הארצי לרישום כלבים מהם הגזעים הפופולריים ביותר בישראל, הנה כמה מהם.

שיצו

המוביל ברשימה הוא השיצו, גזע זעיר וקטן, המתאים במיוחד עבור אלו הסובלים מאלרגיה לכלבים ורגישות לריחות. השיצו אינו מפריש ריח, אך פרוותו דורשת סירוק יום יומי, וכמו כל כלב אחר – הוא זקוק להרבה תשומת לב וחיבה. השיצו הוא גזע מתוק וחביב, המתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים. למרות גודלו הקטן, הוא מתפקד ככלב שמירה מצוין, ומסתדר טוב גם עם בעלי חיים אחרים.

פקינז

מעניין לדעת כי שמו של הפקינז מגיע משמה של העיר פקין, הנמצאת בסין. הפקינז נוצר בתהליך רבייה מכוון, על מנת להשוות לו את מראה האריה המלכותי המוכר והמזוהה עמו. הפקינז משתייך אל סוגי כלבים קטנים, המכונים כלבי שעשוע ולוויה, והוא אהוב ופופולרי מאוד בישראל וגם בעולם. אופיו נוח, וגודלו מתאים לדירות קטנות. הוא נאמן מאוד, ידידותי לילדים, אך עם זאת מאוד טריטוריאלי. בשל כך הוא גם כלב שמירה מצטיין.

רועה גרמני

הרועה הגרמני משתייך למשפחת אצולה של כלבים חזקיים ועירניים וגופו שרירי וחזק. חשוב להדגיש כי פרוותו נושרת באופן קבוע, וכי הוא זקוק לפעילות גופנית יומיומית. בשל כך הוא מתאים לגידול בבתים שיש בהם חצר גדולה, ואם בחרתם לגדל אותו ואתם גרים בעיר – עליכם להוציאו להליכות ארוכות ולתת לו לפרוק אנרגיה. הרועה הגרמני הוא כלב חכם מאוד, וניתן אף לאתגרו מבחינה שכלית עם משחקי חשיבה שונים.

לברדור

הלברדור הוא אחד מהכלבים האהובים בישראל. הוא פעלתן, מוצק, ושרירי, ופרוותו קצרה וישרה. על אף שהוא גדול יחסית הוא מתאים למשפחות עם ילדים בכל הגילאים, והוא זקוק לפעילות גופנית רבה.  אופיו הידידותי גורם לו להיות ידידותי לאנשים ואפילו לכלבים אחרים. מומלץ לאלף אותו באמצעות מאלף מנוסה, וניתן לגדלו גם בדירה קטנה. בשנותיו הראשונות יש להוציאו לטיולים ארוכים לפחות פעמיים ביום.

פינצ'ר

הפינצ'ר הוא כלב וותיק מאוד, המוכר לנו בגודלו הקטן ובנאמנותו חסרת הפשרות לבעליו. גופו מוצק ואתלטי, פרוותו קצרה, והוא נחשב לאמיץ מאוד אך גם ידידותי לאנשים אחרים ולילדים.  בשל גודלו הזעיר ניתן לגדלו גם בדירה קטנה, והוא אינו זקוק לפעילות גופנית רבה. עם זאת חשוב להוציאו לטיולי הליכה ממושכים, ולשחק אתו באופן קבוע.

לסיכום

בישראל קיימת תרבות גידולי כלבים ענפה, כאשר העיר תל אביב עדיין מובילה ברשימת הערים הידידותיות לכלבים. אחריה ניתן למצוא את ראשון לציון, חיפה, פתח תקווה, ירושלים, ובאר שבע. הכלב הוא ידידנו הטוב – שמרו עליו ותנו לו אהבה, והוא יחזיר לכם כפליים. 

כלבים בישראל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מיטות לחתולים
כיצד בוחרים מיטה לחתול

בחירת של מיטה עבור החתול שלכם היא משימה מאתגרת. מצד אחד החשיבות של המיטה לחתול ברורה לנו, כיון שאנחנו רוצים שיהיה לו מרחב שבו הוא

קרא עוד »