הכירו את טבלת המהירות המופרזת – מה מותר ומה אסור בישראל

בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, בטיחות בדרכים היא בראש סדר העדיפויות. אחד הגורמים הקריטיים התורמים לבטיחות בהיבט הזה הוא מהירות הנהיגה. כדי להבטיח את בטיחות הנהגים והולכי הרגל, ישנה טבלה שקובעת מה המהירות המותרת כתלות במאפייני הכביש, ומה הענישה שמוטלת עבור נהיגה במהירות מופרזת. 

 

נהיגה במהירות מופרזת – הפרה של מגבלות המהירות

נהיגה במהירות מופרזת היא למעשה נהיגה במהירות גבוהה יותר ממה שנקבע על פי החוק. כמו כן, קיימות דרגות לנהיגה מופרזת, כך שחומרת העבירה מושפעת ממאפייני הכביש (עירוני מול בין עירוני) ומהפער בין המהירות המותרת למהירות המופרזת. כדי לעשות סדר, חשוב להבין מה הן מגבלות המהירות בסוגי הכבישים השונים:

  • כבישים עירוניים: באזורים בנויים, המהירות המותרת נקבעת בדרך כלל על מהירות של 30 עד 50 קמ"ש, זאת כתלות במאפייני האזור ובשילוט.
  • כבישים לא עירוניים: בכבישים מחוץ לאזורים עירוניים, המהירות המותרת היא בדרך כלל 80 עד 90 קמ"ש, כאשר השוני מתקיים לפי התמרורים ולפי שטח ההפרדה בין הנתיבים (בנוי או לא).
  • כבישים מהירים: בכבישים מהירים מפוצלים ובכבישים בין עירוניים, המהירות המותרת נעה לרוב בין 90 ל-110 קמ"ש.

כאמור, מגבלות מהירות כלליות אלו משמשות קו מנחה לנהגים, אך חשוב לשים לב לתמרורים, שכן מגבלות המהירות עשויות להשתנות בהתאם לתנאי הדרך הספציפיים.

נהיגה במהירות מופרזת

עבירות מהירות מופרזת

מהירות מופרזת בישראל נתפסת בחומרה רבה, ומוטלים עונשים מחמירים על אלו שנמצאים אשמים בנהיגה במהירות מופרזת. כמו כן, ההשלכות על מהירות מופרזת כוללות קנסות, שלילת רישיון ואף מאסר במקרים קיצוניים. חשוב להבהיר, נהיגה במהירות מופרזת בדרך עירונית נתפסת כחמורה יותר ביחס לנהיגה במהירות מופרזת בדרכים לא עירוניות. להלן פירוט העונשים על עבירות נהיגה במהירות מופרזת בדרכים עירוניות:

  • עד 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת: נהיגה במהירות של עד 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת עלולה לגרור קנס שגובהו משתנה. כמו כן, ברוב המקרים לא ניתנות נקודות עבור נהיגה במהירות שכזאת.
  • 21 עד 30 קמ"ש מעל המהירות המותרת: נהיגה במהירות של 21 עד 30 קמ"ש מעל המהירות המותרת חושפת נהגים לקנס כספי משמעותי, וכן לצבירת 8 נקודות.
  • 31 עד 40 קמ"ש מהמהירות המותרת: נהיגה במהירות זאת בדרך עירונית יכולה להוביל לקנס של 1500 ₪ בנוסף לצבירה של 10 נקודות.
  • 41 קמ"ש מהמהירות המותרת: נהיגה במהירות של 41 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית תוביל למשפט בבית משפט לתעבורה. כמו כן, עצם הזימון מאפשר שלילת רישיון אוטומטית למשך 30 יום עוד לפני שהתקבל פסק הדין. במקרה של הרשעה, צפויה שלילה.

 

הכירו את החוק

הבנה והקפדה על טבלת המהירות המופרזת של ישראל היא חשובה למדי לנהיגה בטוחה וחוקית במדינה. כמו כן, נהיגה במהירות מופרזת עלולה לגרור קנסות כבדים, פסילת רישיון ואף מאסר, ולכן האינטרס של כל נהג הוא לנהוג באחריות ובגבולות המהירות שנקבעו.

נהיגה במהירות מופרזת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »