אתם צריכים אטמים מכניים עבור עבודה שאתם מבצעים? כדאי שתקראו את זה

אטמים מכניים הם אולי לא בדיוק הרכיבים הזוהרים ביותר במכונות תעשייתיות, אך חשיבותם היא קריטית לפעולה תקינה של מנגנונים, מכונות ומיכלים. ממשאבות ומדחסים ועד מיקסרים ומערבלים, אטמים מכניים משמשים מחסום למניעת דליפות ולשמירה על שלמות המערכת. אתם צריכים אטמים מכניים עבור עבודה שאתם מבצעים? כדאי שתקראו את זה!

 

מטרתם של האטמים המכניים

אטמים מכניים נועדו למנוע דליפת נוזלים מהממשק בין חלקים מסתובבים ונייחים של מכונות. הם פועלים כמחסום לשמירת נוזלים וגזים בתוך החללים המיועדים להם, ובכך למעשה הם ממזערים את הסיכון לזיהום, שומרים על יעילות המערכת ומונעים סכנות סביבתיות ובריאותיות בסביבה התעשייתית. אטמים מכניים משחקים תפקיד מפתח בתעשיית התרופות, תעשיית הביטחון, מים, נפט ועוד.

אטמים מכניים

סוגי אטמים מכניים

ישנם סוגים שונים של אטמים מכניים, כל אחד מתאים ליישומים ותנאי הפעלה ספציפיים. הסוגים הנפוצים ביותר הם:
אטמים מכניים בודדים: אטמים אלו מורכבים משני מרכיבים בסיסיים, חלק נייח המחובר למארז המשאבה וחלק מסתובב המחובר לציר המשאבה. אטמים מכניים בודדים נמצאים בשימוש נרחב ביישומים שבהם הדליפה אינה קריטית, כגון משאבות מים.
אטמים מכניים כפולים: אטמים אלה מספקים שכבת הגנה נוספת. הם מורכבים משני סטים של רכיבי איטום, עם נוזל מחסום או גז ביניהם. אטמים מכניים כפולים משמשים בדרך כלל ביישומים שבהם דליפה עלולה לגרום לנזק משמעותי, כגון עיבוד כימי או בתי זיקוק לנפט.
אטמים מכניים עם מחסנית: אטמים אלה מגיעים מורכבים מראש ביחידת מחסנית, מה שהופך אותם לקלים יותר להתקנה ולהחלפה. אטמי מחסניות מציעים אמינות משופרת ומפחיתים את הסיכון לשגיאות התקנה. הם משמשים לעתים קרובות במשאבות המטפלות בנוזלים מסוכנים או רעילים.

 

תחזוקת אטמים מכניים

תחזוקה נכונה של אטמים מכניים היא חיונית כדי להבטיח את הביצועים האופטימליים ואת אריכות החיים שלהם.
כיצד עליכם לתחזק את האטמים המכניים שלכם?
בדיקה שגרתית: בדיקה שגרתית של אטמים מכניים מיועדת לאיתור סימני בלאי, נזק או שינוי מיקום. בבדיקות השגרתיות אנו מחפשים רמזים לדליפות, שעלולות להעיד על משהו שאינו פועל כשורה.
שימון וקירור: שימון וקירור נכונים הם חיוניים לפעולה חלקה של אטמים מכניים. ודאו שאתם משתמשים בסוג ובכמות הנכונים של חומרי סיכה, והקפידו לעקוב אחר הטמפרטורה כדי למנוע התחממות יתר.
ניקיון: שמרו על ניקיון האטמים והאזור שמסביב כדי למנוע הצטברות של פסולת, שעלולה להשפיע על הביצועים התקינים של האטם. הסירו באופן קבוע כל לכלוך או שאריות שעלולים להצטבר סביב אזור האיטום.
תחזוקת פנים האטם: המצב הפנימי של האטמים משפיע ישירות על ביצועיהם. אם אתם מזהים סימני בלאי, כתמים או חריצים, ייתכן שיהיה צורך לתקן או להחליף אותם. פעלו בהתאם להמלצות היצרן לניקוי ותחזוקה נאותים של האטמים במכונות שלכם.

אטמים מכניים לעבודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא